Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volvo už prodává v Číně víc aut, než doma ve Švédsku

Roman Beránek
Diskuze (37)
Více vozů než doma ve Švédsku prodávala až dosud automobilka Volvo jen ve Spojených státech. Od ledna 2013 se stala jejím druhým největším odbytištěm Čína.

Lednové prodeje Volva se na čínském trhu zvedly meziročně o 75,8 %. Celosvětově prodala automobilka za první měsíc roku 2013 29.614 aut, z nichž 4.776 si našlo nové majitele právě v Číně. Nejvíce na odbyt šel sedan S60 a SUV XC 60.

Šéf Volva Hakan Samuelsson očekává, že v roce 2013 budou mít prodeje v USA i Číně i nadále vzestupnou tendenci. Od roku 2010 je majoritním vlastníkem švédské automobilky čínská Zhejiang Geely Holding Group. Předseda představenstva Li Shufu uvítal, že po dvou letech integrace se dostavují první významné výsledky. Podle plánu by se Volva na čínském trhu měla do roku 2020 prodávat v objemu 200 tisíc vozů ročně.

Volvo i přímo v Číně vyrábí, podle požadavků tamních zákazníků dokonce vznikl specifický model: prodloužený sedan S80 L. Ze zázemí čínského majitele ale nebudou profitovat jen Švédové, například současné Volvo XC90 se po generační obměně dočká dalšího pokračování výroby stávajícího modelu pod značkou Geely.

Roman Beránek
Diskuze (37)
Avatar - volvo s60
22. 2. 2013 11:18
Re: Mýtus Volvo
Koukni se do zrcadla! Mam dojem ze uz take nejsi co jsi byval!?
19. 2. 2013 10:54
Re: ok
Při současné situaci na trchu se to může velmi rychle změnit (i se to mění) a nakonec bude všichni doplácat na různé formy šrotovného způsobené nadvýrobou těchto koncernů... No hádej, kdo to zaplatí...
19. 2. 2013 10:20
Re: ok
Ano, výsledkem toho máme nadvýrobu aut, a jisté sociální napětí, co bude, pokud se auta nebudou prodávat - různé hovadiny typu šrotovné a podobně (určitě zase něco takového někde přijde).
Zajímavé je, že tyhle zálžitosti se řeší na nejvyšších úrovních, přitom si myslím, že je naprosto nedůležité, zda vyrábíme víc aut, podle mě je daleko důležitější, abychom byli zemědělsky soběstační. V tomto směru se neřeší nic.
Na korejcích mi vadí, že si tam nemůže postavit továrnu třeba VW, co VW, třeba i toyota a dovoz z EU je zeclen tak, že je naprosto nesmyslný. Proč se tedy při nadvýrobě v EU k tomu nepostavíme stejně?
Můj nároz na "pobídky" je stejný, je jedno komu jsou, v konečném důsledku se zadlužujeme všichni. Výsledek vidme kolem sebe. Všichni vyrábí něco, co se neprodá a ještě se tím chlubí... Přijde mi to jako ten socialismus, který jsme tak nechtěli. Je skoro jedno, kde skonší zisky - ve stavbě socialisticky megalomanských nesmyslů, které vyrábí Putin (Soči) nebo někde v Korei... Automobilový průmysl není zdravý, v celém světě...
Avatar - jozephko
19. 2. 2013 03:07
A čo keď si Číňania začnú robiť vlastné luxusné autá?
Mám dojem, že prosperita súčasných výrobcov áut je zachraňovaná čínskym trhom. Ale je len otázkou času, kedy Číňania začnú robiť vlastné luxusné autá. Otázka neznie ani, či, ale skôr kedy. O 10 či 20 rokov?
Číňania týmito autami potom zaplavia nielen vlastný trh, ale aj ten západný. Netrúfam si ani odhadnúť, čo bude potom. Z Európy totiž potom zmizne aj posledné veľké odvetvie priemyslu. Textil a obuv, aspoň tie bežné sa už v Európe dávno nevyrábajú, podobne je na tom sklársky priemysel. Elektronika je väčšinou z východnej Ázie. Potraviny sú zatiaľ väčšinou z Európy. A aj automobily. Ale dokedy?
Predstava, že v Európe bude hlavne trh služieb, je absurdná. Služby si môže dovoliť bohatý, ale nie chudák bez práce.
Avatar - Barrichello
18. 2. 2013 20:51
Mýtus Volvo
Volvo už dnes není to co to bývalo, Volvo žije akorát ze slavné historie a z toho, že si lidi myslí že je to něco víc, něco lepšího a vznešnějšího. No realita je trochu někde jinde...

Nic úchvatného na tom není, zejména interiér mě designem, provedením a kvalitou materiálů těžce zklamal, je to normální průměr. Nic vyjimečného.
Dieslové motory D5 z doby nedávno minulé radši komentovat nebudu, to už bych musel být sprostý >:D >:D >:D