Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volvo v srpnu uvede první auto s airbagem pro chodce

redakce AUTO.CZ
Diskuze (14)
Automobilka Volvo uvede v srpnu na český trh první vůz s airbagem pro chodce. Systém umístěný v novém modelu V40 má chodce chránit při čelní srážce s kapotou a čelním sklem vozu.

V Evropě představují chodci 14 procent všech osob usmrcených při dopravních nehodách. Mnohem více chodců je každoročně zraněno.

Nejzávažnější bývají poranění hlavy. Při kolizi chodce s automobilem jsou způsobena tvrdou konstrukcí pod kapotou, spodní hranou čelního skla a čelními sloupky.

Airbag je aktivní při rychlostech od 20 do 50 km/h. Podle statistik dochází k 75 procentům všech nehod s chodci při rychlostech do 40 km/h. V přídi vozu je zabudováno sedm čidel, která přenášejí signály do řídící jednotky. Když se automobil dostane do kontaktu s cizím objektem, signály se změní. Řídící jednotka signály zpracuje, a pokud je vyhodnotí jako lidské nohy, aktivuje se airbag pro chodce.

Závěsy kapoty jsou vybaveny pyrotechnickým uvolňovacím mechanismem, který při aktivaci systému vytáhne čepy a uvolní zadní část kapoty. Zároveň se aktivuje airbag, který se začne plnit plynem. V průběhu nafukování airbag nadzvedne kapotu. Ta se zvedne celkem o deset centimetrů a zůstane v této poloze. Zvětšená mezera mezi kapotou a tvrdými částmi v motorovém prostoru umožňuje deformaci kapoty, která pomůže utlumit sílu nárazu těla chodce.

V nafouknuté poloze airbag zakryje celou štěrbinu, kde jsou umístěny stěrače, přibližně jednu třetinu čelního skla a spodní část A-sloupků. Celá sekvence od aktivace systému do plného nafouknutí trvá několik setin sekundy. Již v roce 2010 představila společnost systém rozpoznávání chodců s funkcí automatického brzdění. Pokud řidič na vzniklou situaci včas nezareaguje, dokáže systém zabránit srážce s chodcem až do rychlosti 35 km/h. Při vyšších rychlostech je důraz kladen především na to, aby se rychlost vozidla před nárazem co nejvíce snížila.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (14)
30. 5. 2012 09:24
Re: Kdo zaplatí škodu?
Myslim, ze treba pro Americany je tohle irelevantni, auto si koupi co par roku nove, ale pokud nekoho do***** kdyz jim skoci pred auto , tak se klidne muze stat, ze je borecek nebo jeho pozustali jeste zazaluji o x mega dolaru. Takze u Amiku to chapu.
29. 5. 2012 16:59
Re: Volvo se zblaznilo
bagl uvnitr ma taky za sebou mnohalety vyvoj. Ty prvni bagly v merglech w128 alias cinanech - pokud se pletu opravte me - taky zadne terno. Sice jsou i po letech spolehlive, ale na dnesni pomery byly hloupucke. Dneska je to mnohem profachanejsi, bagly jsou vicestupnove a vypocitaji i optimalni zpozdeni. A pasy jsou vynalez 19 stoleti, to ze vyrobci aut byli ignoranti a neaplikovali to, co uz davno bylo standardem v letectvi je jina story. Bagly pod kapotou nemaji zadny precedens. A jinak co se tyce rizeni, maly priklad. Jel jsem po vojenskem ujezdu v podvecer po liduprazdne ceste, asi stovkou. Nahle z sera mezi stromy vystrcila cumak na cestu krava. Pokud si to dobre pamatuju , probihalo to jako kdyz si prohlizis diaky. Prvni obrazek, cumak kravy 20metru prede mnou, druhy obrazek, krava cumi do bocniho okynka spolujezdce, treti obrazek, krava ve zpetaku pulkou tela na ceste 20metru za mnou. Pokud to vsechno spocitas (100km/h je 28 m/s) tak cele to extempore trvalo sekundu a pul, behem ktere jsem tu kravu uvidel, reflexivne se rozhodl ze mi tam vleze a vyhl se ji, reflexivne si ji zkontroloval v okynku a ve zpetaku a vratil se zpet do jizdniho pruhu. Leknuti nasledovalo asi o pet sekund pozdeji, jak uz bylo po vsem. Takze mas pravdu, pri rizeni si celkem verim.
Podle me by to zadna elektronika nezvladla lepe.
29. 5. 2012 14:29
Re: Volvo se zblaznilo
takže ty nabereš chodce na kapotu a pak se vyhneš sloupu... Možná se trochu přeceňuješ, v téhle situaci asi každý brzdí co to dá až do zastavení (brzdná dráha v rychlostech, ve kterých se zařízení aktivuje není zas tak dlouhá). Ber to prostě tak, že airbag vně auta má stejnou funkci jako ten uvnitř. A ten uvnitř se osvědčil.
29. 5. 2012 10:10
Kdo zaplatí škodu?
By mě zajímalo, jak vymlátim z toho člověka, který mi vběhne před auto škodu. Ten airbag bude stát určitě randál... Radši bych ho zabil, než abych mu ještě já zachraňoval život. mluvím samozřejmě o přecházení mimo přechod a i na přechodu, když se nějakej pomatenec ani nerozhlídne a já jsem metr před přechodem. A malé děti to stejně nezachráni, protože jsou moc nízký a prostě je naberete předkem a odhodíte pár metrů dopředu... :no:
Avatar - MikeeC
29. 5. 2012 10:10
Re: Volvo se zblaznilo
před onehdá mnoho lety když přišlo Volvo s bezp. pásy, se to určitě taky mnoha lidem nezdálo, "přece se nebudu přivazovat k sedačce, takový auto si nikdy nekoupim" >:D A dnes??