Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volvo V60: První dojmy

Ladislav Čermák
Diskuze (12)
Dříve byla Volva hranatá, teď právě letí spíš obloučky. Kombiverze již známého S60 jich přibrala požehnaně, místy i na úkor praktičnosti.

Jestliže byla S60 před půl rokem označena za designovou revoluci, tak kombi V60 pokračuje v rozbíjení starých názorů na design. Například předsudek, že kombíky Volvo mají být hranaté, vydržel dlouhá desetiletí. I V50 a V70, které už popustily stylu uzdu o velký kus, si zachovaly charakteristickou hranu na zadním konci střechy. S tím je konec – V60 už se definitivně vzdala snahy o předstírání velkých kubíků. Je zpředu až dozadu oblá a zase oblá. Jestli to je nebo není dobře, rozhodnou zákazníci, staří volvaři ale mohou už jen doufat, že aspoň V70 zůstane aspoň i do budoucna trochu hranatá.

Záď se totiž hodně připodobnila crossoveru XC60, který si přepravní kapacitou také hlavu příliš neláme. A protože příď se orientovala ve jménu dynamiky hodně k zemi, opačný konec nemůže zůstat pozadu. Totéž se týká oken – už to čelní je menší, než je dnes zvykem, směrem vzad se pruh dále zužuje. Uvnitř tak vzniká poněkud klaustrofobický prostor, ideální pro milovníky subjektivního bezpečí. Celkový vzhled se však mimořádně povedl – je pokud možno ještě ladnější, než u výchozího sedanu a ze všech stran působí nejen dynamicky, ale i přátelsky, což u konkurence není zdaleka zvykem, spíše naopak.

Uvnitř je to podobné, jen vřelost trochu ustupuje poněkud strohým tvarům. Středová konzola znovu připomíná spíš moderní kus nábytku, stejně jako většina ovladačů a volant standardního průměru (375 mm). Velmi příjemná je medová kůže s přírodní strukturou, jíž jsou potažené rozměrné (sedák 50 cm, opěradlo 60 cm) a pohodlné sedačky s tradičními pevnými opěrkami. Palubní deska je z poctivého měkčeného plastu, přístrojový štít se znovu omezil na dva kruhové přístroje a hromadu bíle podsvícených displejů, mezi nimiž se bohužel nedostalo na teploměr chladicí kapaliny. Nové a vkusné jsou ovladače topení, naopak páčky pod volantem jsou známých tvarů.

Vpředu je tedy místa tak akorát, jen řidičův loket často nechtěně potká dveřní čalounění. Vzadu by mohlo být trochu více pro hlavu. Jinak se sedí příjemně, i když stehna by ocenila trochu delší, než 45centimetrový sedák. Opěradlo je však dlouhé dost (63 cm) a nechybí sklopné opěrky hlavy a skládání opěradla jediným pohybem. Bohužel sedák zůstává na svém místě a výsledkem není rovná podlaha. O péči konstruktérů svědčí nejen vyhřívání zadních sedadel, ale i separátní zamykací tlačítko zadních dveří. Zavazadelník obětoval stylu nejen tvar, ale i výšku vstupního otvoru. Samotné rozměry ložné plochy 100 x 110 cm (d x š) jsou optimální. Bohužel se víko zvedá jen do 180centimetrové výšky a také hrana ložné plochy 66 cm nad zemí nepotěší. To je ale cena za styl, kterého je více než kdy jindy.

Ladislav Čermák
Diskuze (12)
Avatar - kolmar
1. 10. 2010 22:20
Re: XC70
a V70 vychadza z S 80...maju to svedi komplikovane...

Ale samozrejme - doplietol som to... ;-)
Avatar - Glaukos
1. 10. 2010 15:00
Re: XC70
máš pravdu, přepsal jsem se
1. 10. 2010 14:13
Re: Pěkné...
Souhlas... bez pozlátek a postříbřítek a čipovinek, by to bylo lepší... :-) jenže doba si žádá své... :-(

Osobně bych byl raději, kdyby Volvo dělalo "pohodlná luxusní rychlá auta", místo "sportovních střel". V50 T5 není žádný sporťák, ale pohodlíčko a rychlost je super... a v tom vidím sílu Volva...
1. 10. 2010 10:44
Re: Pěkné...
sportovní = stříbrné doplňky
1. 10. 2010 09:34
Re: Pěkné...
Pravda, že ten difuzor na zadnici mohl být decentnější, na druhou stranu jsem viděl i horší (Kuga) ;-)