Volvo vynechá frankfurtský autosalon, S90 se ukáže v Detroitu
Mnohé automobilky aktuálně prezentují, jaké vozy představí na nadcházejícím autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem. Volvo ale bude v Německu kvůli úsporám chybět, přesto láká na jednu novinku, kterou světu brzy představí.
Podle šéfa prodejů Alaina Vissera by automobilka prezentací ve Frankfurtu utratila miliony eur v místě, kde by konkurenční značky jako Audi, BMW a Mercedes-Benz byly stejně vidět více. Uspořené finance chce Volvo vložit do odlišné (a údajně účinnější) prezentace svých aut. Potenciální zájemce automobilka osloví třeba na festivalu potravin v německém Düsseldorfu.
Na lednovém autosalonu v Detroitu ale Volvo chybět nebude. V Americe navíc švédský výrobce představí důležitou novinku, model vyšší střední třídy S90, který v jeho nabídce nahradí dosavadní sedan S80.
„Ze všech aut, které uvedeme na trh v následujících čtyřech letech, je z mého pohledu největší výzvou právě S90,“ tvrdí Visser.
S90 bude stejně jako předchůdce alternativou k modelům německých prémiových značek. S Audi A6, BMW 5 a Mercedesem třídy E bude chtít Volvo S90 bojovat švédským designem a kvalitním zpracováním. Jsme zvědavi na to, jak se mu to bude dařit s motory, které budou maximálně čtyřválcové. Po sedanu do prodeje vstoupí i odvozené kombi V90, které nahradí dnešní V70.
Volvo bude chtít S90 přilákat ke značce nové zákazníky, zhruba 80 % kupců bude podle odhadů pro automobilku nových. To by bylo zhruba dvakrát více než u nové XC90. I díky novince chce Volvo do roku 2020 prodávat 800.000 aut ročně, což by bylo téměř dvakrát více než v roce 2014.
Snímky sběratelského modelu naznačují, že design S90 naváže na XC90. Základem auta bude modulární platforma SPA (Scalable Product Architecture), pod kapotou se objeví motory z rodiny Drive-E.