Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volvo: Výroba XC60 a vozů se systémem DRIVe se rozbíhá

Aleš Dragoun
Diskuze (0)
Začátkem srpna vyrobila továrna Volvo v belgickém Gentu čtyřmiliontý vůz, koncem stejného měsíce opustil linku první sériový crossover XC60, jehož sériová verze se objevila na jaře v Ženevě.

Ještě do konce letošního roku Volvo plánuje vyrobit celkem 12.000 kusů XC60, jejím cílem je pak dosažení roční produkce 50 tisíc vozů této řady. Předsériové vozy vznikaly nejprve ve Švédsku, od konce roku 2007 i v Belgii. V průběhu letošních letních prázdnin se tovární haly dovybavily potřebnými laserovými svářecími roboty a stroji na výrobu skleněných panoramatických střech.

Produkce XC60 momentálně činí jednu třetinu kapacity gentského závodu, kde vzniká 1.500 vozů týdně. Prodej v Evropě již začal, Spojené státy si musí počkat na začátek roku 2009.

Od čtvrtka 13. listopadu opouštějí belgické výrobní linky také první automobily řad C30, S40 a V50 vybavené systémem DRIVe. Ten švédská automobilka představila v říjnu na autosalonu v Paříži. Je kombinován s přeplňovaným vznětovým motorem o objemu 1,6 litru. Vozidla, do kterých se montuje, mají díky němu menší spotřebu nafty a do ovzduší vypouštějí méně emisí CO2, které na některých trzích znamená také ekonomickou výhodu v podobě bonusu pro majitele. Třídveřový hatchback C30 dosahuje v kombinovaném provozu spotřeby 4,4 l/100 km, sedany a kombi S40/V50 pak na stejnou vzdálenost spálí o jeden decilitr více. V současné době velmi ostře sledované emise CO2 dosahují velmi nízkých hodnot – u menšího C30 115 g/km, u kombi V50 118 g/km. Automobilka Volvo Cars v příštím roce očekává prodej 20 tisíc vozů s tímto systémem, a to zejména na domácím trhu, dále ve Francii a Španělsku. Celkové investice do zahájení výroby přesáhly částku 120 milionů eur.

V továrně v Gentu momentálně pracují zhruba čtyři tisícovky zaměstnanců, součástí celého areálu je také jedna z nejmodernějších lakoven, i tento závod používá pro svůj provoz pouze zelenou elektrickou energii.

Celosvětová finanční krize pochopitelně dolehla i na švédského výrobce, který již v září oznámil propouštění, belgické pobočce se ale relativně daří.

Nepřehlédněte
PŘEDSTAVUJEME Volvo XC60 – Nejbezpečnější Volvo pochází z Belgie
Volvo XC60 - První jízdní dojmy
Volvo XC60: české ceny začínají pod milionem korun

Aleš Dragoun
Diskuze (0)