Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Vozy Audi se v budoucnu budou od sebe více odlišovat

Michal Fokt Michal Fokt 29. 12. 2012 • 03:07
128
Ne, tohle není silvestrovský článek. Audi opravdu slibuje, že od sebe jednotlivé modelové řady v budoucnu budete schopni odlišit.

Audi nepatří ke značkám, které by drtila současná ekonomická recese. Na čísla z roku 2011 se letos dostala už v listopadu a za letošek se tak očekává nárůst o nějakých 12,7 %. Na další období jsou pochopitelně plány ještě ambicióznější a jedním z důležitých faktorů jsou určité změny v oblasti designu, jejichž smyslem je jednotlivým modelovým řadám vtisknout více individuality.

Dnes nejspíš zcela neomylně už z dálky poznáte, že se blíží vůz značky Audi, ne vždy ale jste schopni identifikovat, jestli je to A4 nebo A8. Nový šéf ingolstadstého R&D Wolfgang Dürheimer, jenž v září přišel do představenstva Audi od Betleye to chce změnit. Pokud jde o současný design, vyzdvihuje sice, že některé ze současných audin jsou “absolute eye-catchers”, nicméně zaznamenává "z některých trhů" kritiku na přílišnou podobnost jednotlivých modelů.

Chce tedy designéry značky vést k tomu, aby pro příště navrhovali auta tak, aby mezi nimi byly větší rozdíly. Nečekejte ale žádnou revoluci, základní styl bude zachván i nadále. Jak prozradil německému magazínu Auto Motor und Sport, mělo by se údajně jednat "o detaily, podle kterých by zákazník A8 zřetelně rozpoznal, že se nejedná o A6 nebo A4." Designéři by prý měli projevit více odvahy při návrhu budoucích vozů Audi.

Jestli se to 54letému Dürheimerovi podaří? Nejspíš ano. Poté, co postavil na nohy Porsche díky rozjetí projektu Cayenne a osvěžil modelovou škálu značky Bentley, tohle vypadá na úkol, jenž zvládne s prstem v nose.

Související články

Témata
Avatar - PedroScuderati
30. 12. 2012 19:44
?
Audi chce dělat zajímavá auta?
Avatar - Ham.
30. 12. 2012 19:30
Re: Audi změny se slibují, blázni se radují
Je potřeba vidět jaké místo má Audi v koncernu VW a jaké úkoly má plnit. Je to jedna ze značek koncernu, která má za úkol pokrývat jasně specifikovaný segment klientů a tomu musí podřídit designový jazyk a ano, občas některé nápady tvrdě zamítnout. Samotné Audi vlastní a řídí Lamborghini, kde je daleko větší prostor pro řekněme neotřelé nápady a nový Aventador lze označit lecjak, těžko však jako designovou šedou myš. Na druhé straně je v koncernu superluxusní Bentley s geny staré anglické školy, mainstream je pokryt zleva, zprava dokonce podle požadavků jednotlivých trhů takže on ten prostor pro Audi už z principu nemůže být nijak široký. Nicméně ani na takto vymezeném palouku modely jako R8 určitě nemají problém postavit se tomu nejlepšímu v branži (a to v situaci, kdy by mohli nechat R8 designově postavit třeba jako ten Aventador, jenže to by právě nezapadalo do vymezených mantinelů značky). A ať se to někomu líbí nebo ne tak úspěšnost užitého designu (v tomto případě u aut) lze měřit jedině prodeji (myšleno prodeji daného modelu ve svém cenovém segmentu). A podle tohoto měřítka je Audi veleúspěšné, protože prakticky z nuly za pár let vytlačilo MB na třetí místo v prémii a soupeří s BMW.
30. 12. 2012 19:04
Re: Audi změny se slibují, blázni se radují
V zasade s tebou souhlasim. Take nemusim designove vystrelky a tou aplikaci obdivuhodnych napadu jsem myslel spise reseni, ktera nemusi byt nutne extravagantnimi vystrelky, ale proste budou prave tim, co bude jednotlive modely odlisovat.
Avatar - Ham.
30. 12. 2012 18:25
Re: Audi změny se slibují, blázni se radují
O tom co je potřeba opustit a co je potřeba rozvíjet naštěstí rozhodují u Audi nikoliv pár zdejších prognostiků.
Avatar - Ham.
30. 12. 2012 18:22
Re: Audi změny se slibují, blázni se radují
Podle mě se rychle okoukají designové výstřelky. Auto je o užitném designu, kde design následuje funkci. Jde to samozřejmě otočit, vytvořit šokující kreace, kde okamžitý efekt je maximální, ale to jsou právě případy kdy se design okouká velice rychle a automobilka většinou už při facelitu má problém jak dál a následná generace většinou znamená totální překopání všeho. A to je strategie kterou možná zbožňují plakátoví jezdci, ale skutečný zájemce o auto o takové experimenty nestojí.
Ano na modelech jako Avantime, Thesis, Multipla, Crossfire, Toledo, Aztek nebo Vel Satis se designéři doslova vyřádili a svým způsobem jsou ta auta dodnes zajímavá. Jenže po prvotním úžasu se okoukala tak rychle, že výrobce na nich realizoval jen obrovské ztráty a dnes jsou připomínány spíše jako neúspěšné byť zajímavé rarity než jako skutečně nosní zástupci užitného designu. Rarity jsou zajímavé ve vitríně, na silnici v reálném životě se věci mají jinak.
Audi samozřejmě má také designově nepovedené modely (např. Q7), to ale neznamená, že překope velmi precizně sladěné řady jako je A1,A3,A4,A5,A6,A7,A8. Ne, myslím, že silně zapracují na nové Q7. Ale třeba nové A9 zapadne do řady A7, A8 ... tak, že stejní lidé jako dnes zde budou kvílet, že A9 nerozeznají od A6. Tento kvikot bude pro mě jasný signál, že to dělají skvěle.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku