Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Vrcholný Volkswagen Golf R má být poslední se spalovákem. Ukázal se v maskování

Marek Bednář
Diskuze (10)

Příští Volkswagen Golf R se odhalí v létě jako labutí píseň ostrých spalovacích golfů. Přijede jako hatchback i kombík Variant, ale podobně jako GTI už nedostane manuální převodovku. Automobilka se pochlubila fotografiemi prototypů obou karosářských verzí.

Stejně jako civilní verze i provedení GTE, GTI a GTD, i Volkswagen Golf R projde modernizací v rámci přerodu generace 8 v 8.5. „Erko“ je jediná varianta golfu, která ještě v modernizovaném provedení nebyla odhalena, ovšem chystá se na to letos v létě.

Tolik říkají informace webu britského magazínu Autocar. Automobilka sama k připravovanému vrcholnému golfu připravila dvě čerstvé sady fotogalerií. Ovšem, ukazuje na nich „jen“ maskovaná auta z více úhlů. A taky bez interiéru, ale jeho gros je jasné už z ostatních verzí – kromě dílčích změn bude mít větší centrální displej s podsvícenou ovládací lištou vespod.

Video se připravuje ...

Novinka má být o nějakých 10 kW (14 k) a 20 Nm silnější oproti dosavadnímu provedení, což by znamenalo výkon 245 kW (333 k) a točivý moment 420 Nm, alespoň podle webu Motor1. Stejné parametry měly i verze R 333 a specialitka k 20. výročí volkswagenů R, které byly v nabídce v letech nedávno minulých.

Před několika dny se objevily také informace o možném příchodu ostřejší verze R Clubsport, která by podle některých spekulací mohla dostat i 2,5l pětiválec z Audi RS3 a Cupry Formentor VZ5. Zda se tak stane, je zatím ve hvězdách. Pohon všech kol s tzv. torque splitterem na zadní nápravě, nahrazujícím diferenciál dvěma vícelamelovými elektronicky řízenými spojkami, určitě ve výbavě zůstává.

Ve standardu bude sedmistupňová dvouspojková převodovka; manuál už nebude k mání ani v Evropě, ani ve Spojených státech. K mání bude také jízdní režim Drift, stejně jako dosud, a adaptivní regulace podvozku DCC (Dynamic Chassis Control) má být nově ve standardní výbavě; dosud byla za příplatek.

Stejně jako u ostatních verzí, i u R můžeme očekávat upravené nárazníky, světla na obou koncích auta či designy kol. Ceník a termín startu prodejů samozřejmě zatím nejsou na světě, lze ale očekávat, že o faceliftovanou verzi bude velký zájem. Má totiž být posledním ostrým golfem se spalovacím motorem před tím, než divize R od roku 2030 přejde na elektropohon.

Marek Bednář
Diskuze (10)

Doporučujeme

Avatar - twistedTSD
17. 6. 2024 13:59
Re: Strašák
Je pravda, že u T-Roc se slušně prodával už dřív a nedá se to moc srovnávat kvůli covidu, ale faktem je, že G8 se nikdy nepřiblížil prodejům výběhového G7.
17. 6. 2024 09:40
Re: Strašák
G8 žádný odchod k T-Rocu neakcentoval. Všeobecně klesá podíl C segmentu v Evropě i ve světě ve prospěch Cross-overů a SUV. G8 je pořád nejprodávanější auto Evropy v C-segmentu, druhé nejprodávanější auto v této třídě je Octavia. Takže naopak, rodinka Golf, Octavia, Leon, A3 v poslední generaci dnes zcela dominuje tomuto segmentu v Evropě, protože konkurence se defacto vypařila nebo nabízí různé nekoupitelné kombinace typu elektrický Megane.
Avatar - twistedTSD
17. 6. 2024 08:55
Re: Strašák
VW zmršeným G8 akceleroval odchod zákazníků k T-Rocu nebo třeba Corolle. Pořád se ale bavíme o statisících kusů, takže "na okraji zájmu" je značná hyperbola. A sportovní deriváty zajisté generují slušnou marži.
Avatar - iudex
17. 6. 2024 08:39
Re: Strašák
Je to tak. Ja som svojho času kúpil GTI Performance za 29t eur (základné GTI pritom bolo za nejakých 26t). Ako poterám faceliftovaný GTI v Nemecku, základ začína na 44t. Takže Rko po facelifte bude atakovať 60t. :-(
Avatar - iudex
17. 6. 2024 08:36
Re: Strašák
Sorry ale toto je úplná hlúposť. Ak by boli rýchle Golfy (či Golfy všeobecne) na okraji záujmu, tak by sa už dávno nevyrábali, ako sa nevyrábajú Renaulty RS, Peugeoty GTi alebo Opely OPC. Nikdy v histórii Golfu nebola tak široká ponuka hothečov: GTI, Clubsport, R, R333 a možno R Performance.
Spaľovacie Golfy tu budú, dokým sa budú môcť vyrábať. Potom skončia nie kvôli nedostatku záujmu, ale kvôli legislatíve.