Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Vrcholný Volkswagen Touareg R vstupuje na český trh. Doplňuje ho i slabší plug-in hybrid

David Bureš David Bureš 15. 10. 2020 • 18:35
74
19
Zobrazit náhledy (74)
Volkswagen Touareg R Volkswagen Touareg R Volkswagen Touareg R Volkswagen Touareg R Volkswagen Touareg R Volkswagen Touareg R Volkswagen Touareg R Volkswagen Touareg R Volkswagen Touareg R Volkswagen Touareg R Volkswagen Touareg R Volkswagen Touareg R Volkswagen Touareg R Volkswagen Touareg R Volkswagen Touareg R Volkswagen Touareg R Volkswagen Touareg R Volkswagen Touareg R Volkswagen Touareg R Volkswagen Touareg R Volkswagen Touareg R Volkswagen Touareg R Volkswagen Touareg R Volkswagen Touareg R Volkswagen Touareg R Volkswagen Touareg R Volkswagen Touareg R Volkswagen Touareg R Volkswagen Touareg R Volkswagen Touareg R Volkswagen Touareg R Volkswagen Touareg R Volkswagen Touareg R Volkswagen Touareg R Volkswagen Touareg R Volkswagen Touareg R Volkswagen Touareg R Volkswagen Touareg R Volkswagen Touareg R Volkswagen Touareg R Volkswagen Touareg R Volkswagen Touareg R Volkswagen Touareg R Volkswagen Touareg R Volkswagen Touareg R Volkswagen Touareg R Volkswagen Touareg R Volkswagen Touareg R Volkswagen Touareg R Volkswagen Touareg R Volkswagen Touareg R Volkswagen Touareg R Volkswagen Touareg R Volkswagen Touareg R Volkswagen Touareg R Volkswagen Touareg R Volkswagen Touareg R Volkswagen Touareg R Volkswagen Touareg R Volkswagen Touareg R Volkswagen Touareg R Volkswagen Touareg R Volkswagen Touareg R Volkswagen Touareg R Volkswagen Touareg R Volkswagen Touareg R Volkswagen Touareg R Volkswagen Touareg R Volkswagen Touareg R

Vlajkové SUV evropské nabídky Volkswagenu nově nabízí dvě plug-in hybridní verze. Slabší Touareg eHybrid doplňuje vrcholný Touareg R.

Volkswagen Touareg byl v posledních týdnech na českém trhu nějakou dobu dostupný výhradně s benzinovým šestiválcem 3.0 TSI, když třeba povedený turbodiesel 4.0 TDI V8 skončil kvůli emisním normám. Nyní se ale nabídka konečně rozšiřuje, vedle návratu 3.0 TDI (210 kW) jsme se nově dočkali již dříve avizovaných plug-in hybridů. K dispozici jsou dva, přičemž v obou případech si na ně musíte připravit alespoň dva miliony korun.

První se jmenuje Touareg eHybrid a dáte za něj minimálně 2.018.900 korun. Druhou novinkou je pak Touareg R, nové vrcholné provedení, se základní cenovkou 2.212.900 korun.

Obě varianty se přitom spoléhají na shodnou techniku. Oba totiž kombinují přeplňovaný zážehový motor 3.0 TSI V6 o výkonu 250 kW a elektromotor vyladěný na 100 kW doplněné o osmistupňový automat a sadu lithium-iontových baterií s kapacitou 17,9 kWh (z toho využitelná je 14,3 kW).

Odlišná strategie spolupráce spalovacího motoru s elektromotorem ale znamená odlišné parametry. Touareg eHybrid poskytuje maximálně 280 kW a 600 N.m, zatímco Touareg R se chlubí až 340 kW a 700 N.m. Stejně výkonné plug-in hybridy se mimochodem nedávno objevily také v Audi Q8, které s Touaregem sdílí technický základ.

Touareg e-Hybrid je přitom dostupný ve dvou stupních výbavy, která se od konvenčních variant liší vybranými prvky. K dispozici je bez příplatku digitalizovaná přístrojová deska „Innovision Cockpit“, panoramatické posuvné a výklopné střešní okno, čtyřzónová automatická klimatizace nebo 19“ kola z lehké slitiny. Z prvků výbavy na přání nicméně nejsou dostupné akční pakety, pakety R-Line a R-Line Black Style a náhradní kolo. Podvozek se vzduchovým odpružením se dodává pouze ve verzi bez řízení všech kol.

Vrcholný Touareg R je pak upraven specialisty divize Volkswagen R. Jedná se o historicky první model R s externě nabíjitelným hybridním pohonem a aktuálně nejvýkonnější sériový model značky Volkswagen. Sportovní vizáž podtrhují 20“ kola z lehké slitiny, černé exteriérové prvky R Black Style a loga R na masce chladiče a zadním výklopném víku místo nápisu Touareg.

Sériová výbava Touaregu R obsahuje nad rámec výbavové linie R-Line mimo jiné interaktivní světlomety Matrix LED, přístrojovou desku „Innovision Cockpit“ s digitálními přístroji, panoramatické posuvné a výklopné střešní okno, čtyřzónovou automatickou klimatizaci a vyhřívaný sportovní multifunkční volant. Sedadla jsou čalouněna kůží „Vienna R“ se stříbrným prošíváním nechybí tu ani osvětlené prahové lišty s logem R a textilní rohože s modrým prošíváním a logem R.

Volkswagen Touareg – technická data nabízených plug-in hybridů
Verze Touareg eHybrid Touareg R
Spalovací motor 3.0 TSI 3.0 TSI
Výkon spalovacího motoru [kW] 250 250
Točivý moment spalovacího motoru [N.m]  450 450
Výkon elektromotoru [kW] 100 100
Celkový výkon [kW] 280 340
Celkový točivý moment [N.m]  600 700
Kapacita baterií [kWh] 17,9 17,9
Převodovka 8A 8A
Max. rychlost [km/h] ? 250
Zrychlení 0-100 km/h [s] 6,5 5,6
Kombinovaná spotřeba paliva [l/100 km] 2,6 2,7
Kombinovaná spotřeba energie [kWh/100 km] 24,2 24,4

video

Související články

Témata
15. 10. 2020 19:40
Re: V8 je nejlepší
Jo to mas pravdu. Ale ten motor tam bohuzel nikdy neprijde. V cem je ten diesel samozrejme excelentni - 900 Nm to tocivy moment. To se nahradit neda a v pojeti tohoto typu auta je to naprosto zasadni :-( jinak GT-R je podle meho jedno z nejepsich aut na svete. Mel jsem moznost jej mit na par dni. Nadcasova a zcela unikatni zalezitost. To cloveka dojme..
Avatar - Dzakobo
15. 10. 2020 19:34
Re: V8 je nejlepší
Šestiválec může mít objem klidně 4 i víc litrů. V8 má lepší zvuk, ale V6 je úspornější. Kdybys měl místo V8 TDI např. motor z GT-R, což je 3.8 twinturbo s 550 a více koňmi, určitě bys nemohl tvrdit, že šestiválec výkonově nestačí. Nebereme v potaz spotřebu. Co se týká dieselu, válce mohou být téměř libovolně velké.
15. 10. 2020 18:27
Re: V8 je nejlepší
Už jsme to tu párkrát diskutovali a nesouhlasím. Nové bytové domy v Praze většinou s EV nepočítají. Je to i můj případ odpovídající tvému popisu. Novostavba, dvě garážová stání, jedno auto za 3/4M, druhé za 2M+ a dobíjení je scifi, řešil jsem to...

Na druhou stranu pro mě by to blocker pořídit si PHEV nebyl, můžu dobíjet i jinde, popř. využívat jako hybrid :D
15. 10. 2020 16:27
Re: V8 je nejlepší
Proto pisu "vetsinou". Taky znam par vyjimek. Ale uvedom si, ze v tomhle pripade jsi ty tou vyjimkou, tim "outlierem". Cili nemuzes uplne tvrdit, ze plugin za dve mega je na houby, kdyz ho par vyjimek nema kde nabijet... protoze bys pak moh tvrdit, ze ta 911 je na houby, protoze se do ni nevejdou bezky*.

Jinak ja mam svoje auto tak moc rad, ze jsem mu zaridil garaz...

*vejdou, ale spolujezdkyni musis nechat doma
15. 10. 2020 15:39
Re: V8 je nejlepší
Ja mam WRX STi, 911, V8 Touarege a bydlim v panelaku. Uzasne 2+1. 911 parkuju na ulici u popelnic, protoze jinde neni misto :D Jednou mi tam popelari utrhli zrcatko....

Nemuzes merit cloveka podle auta.. respektive - jsou lide, co je maji tak radi, ze si je koupi spis, nez barak :D

Clovek muze auta milovat, ale porad jsou to jenom auta. A lidi jsou jenom lidi. Ja bych to nedemonizoval.

Jinak jeden muj soused ma treba uzasny Fiat Multipla. To auto je strasne osklive, ale uplne ho zboznuju. V tom posranem Stuttgartu by se z nej mohli o ergonomii ucit.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku