Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Krásné Audi Q8 rozšiřuje nabídku motorizací. Přichází hned dva plug-in hybridy

David Bureš David Bureš 14. 10. 2020 • 12:19
30
14
Zobrazit náhledy (30)
Audi Q8 TFSI e quattro Audi Q8 TFSI e quattro Audi Q8 TFSI e quattro Audi Q8 TFSI e quattro Audi Q8 TFSI e quattro Audi Q8 TFSI e quattro Audi Q8 TFSI e quattro Audi Q8 TFSI e quattro Audi Q8 TFSI e quattro Audi Q8 TFSI e quattro Audi Q8 TFSI e quattro Audi Q8 TFSI e quattro Audi Q8 TFSI e quattro Audi Q8 TFSI e quattro Audi Q8 TFSI e quattro Audi Q8 TFSI e quattro Audi Q8 TFSI e quattro Audi Q8 TFSI e quattro Audi Q8 TFSI e quattro Audi Q8 TFSI e quattro Audi Q8 TFSI e quattro Audi Q8 TFSI e quattro Audi Q8 TFSI e quattro Audi Q8 TFSI e quattro Audi Q8 TFSI e quattro

Nabídku Audi Q8 doplňují hybridní varianty s možností dobití ze zásuvky. Jmenují se 55 TFSI e quattro a 60 TFSI e quattro.

Audi Q8 je model, který slouží jakožto vlajková loď SUV řady ingolstadtské automobilky. Od příchodu tohoto SUV kupé v roce 2018 se jeho nabídka postupně rozšířila. A tak běžné deriváty postupně doplnily i sportovní verze SQ8 (zprvu v Evropě s 4.0 TDI, později s 4.0 TFSI) a vrcholné provedení RS Q8 se supersilným benzinovým osmiválcem. Nyní pak dochází k dalšímu rozšíření portfolia.

Tentokrát Audi Q8 reaguje na přísné emisní normy, a tak nabídku doplňuje hned o dva plug-in hybridy. Ten slabší se jmenuje Q8 55 TFSI e quattro a poskytuje celkový nejvyšší výkon 280 kW a točivý moment 600 N.m, druhý se nazývá Q8 60 TFSI e quattro a nabízí dokonce 340 kW a 700 N.m.

Technika obou variant je přitom shodná, celkový výkon se liší mimo jiné díky odlišné strategii podpory spalovacího motoru elektromotorem. V obou případech tak pod kapotou najdeme benzinový šestiválec 3.0 TFSI o výkonu 250 kW a točivém momentu 450 N.m, který spolupracuje s elektromotorem o výkonu 100 kW. Tento synchronní elektromotor s trvalým magnetem je integrován do skříně osmistupňové převodovky a společně se spojkou, která propojuje spalovací motor s ostatními částmi poháněcího ústrojí, tvoří tzv. hybridní modul.

Audi Q8 – technická data nabízených plug-in hybridů
Verze 55 TFSI e 60 TFSI e
Spalovací motor 3.0 TFSI 3.0 TFSI
Výkon spalovacího motoru [kW] 250 250
Točivý moment spalovacího motoru [N.m]  450 450
Výkon elektromotoru [kW] 100 100
Celkový výkon [kW] 280 340
Celkový točivý moment [N.m]  600 700
Kapacita baterií [kWh] 17,8 17,8
Převodovka 8A 8A
Max. rychlost [km/h] 240 240
Zrychlení 0-100 km/h [s] 5,8 5,4
Kombinovaná spotřeba paliva [l/100 km] 2,6 2,7
Kombinovaná spotřeba energie [kWh/100 km] 21,7 22,6
Dojezd v elektrickém režimu podle WLTP [km] 49 48

Poháněná jsou všechna kola, a to prostřednictvím mezinápravového diferenciálu s výhradně mechanickou regulací. Ten rozděluje hnací sílu mezi přední a zadní nápravu při normální jízdě v poměru 40:60. V případě potřeby přenáší většinu točivého momentu na nápravu s lepší trakcí. Až 85 procent hnací síly může směřovat k předním kolům, zatímco zadní náprava může přenášet až 70 procent .

Součástí kompletu je také logicky sada akumulátorů, která je v tenkém fóliovém pouzdru uložena pod podlahou zavazadelníku. Baterie se skládají ze 104 článků s kapacitou 48 Ah, které dohromady poskytují 17,8 kWh elektrické energie. To je mimochodem o 0,5 kWh více než v bratrském Q7 55 TFSI e uvedeném loni. Technika baterií se zkrátka vyvíjí, a tak se i plug-in hybridní Q7 dočká této inovované sady, která je navíc kompaktnější a o zhruba 40 kilogramů lehčí než ta stávající.

Baterie podle metodiky WLTP umožní ujet v čistě elektrickém režimu až 48 kilometrů, v případě verze 60 TFSI e, respektive až 49 kilometrů u 55 TFSI e. Samotný elektromotor auta umí rozpohybovat až na rychlost 135 km/h.

Jak už to u plug-in hybridů bývá, k dispozici je několik režimů fungování spolupráce motorů. Plug-in hybridní Q8 se vždy rozjíždí na elektřinu, do hybridního módu se přepíná až v době, kdy dojde šťáva v bateriích, nebo když řidič silně sešlápne plyn. Hybridní režim pak zahrnuje tři provozní režimy. Buď automaticky volí mezi oběma motory pro co nejnižší spotřebu, případně může udržovat aktuální stav nabití baterií nebo dokonce může akumulátory nabíjet pomocí spalovacího motoru. Dále lze chování jednotlivých systémů auta přepnout v několika režimech, comfort, efficiency, auto, dynamic, individual, offroad a allroad.

Předprodej Audi Q8 s externě nabíjitelným hybridním pohonem bude na českém trhu zahájen v nejbližších týdnech. Výkonnější Q8 60 TFSI e quattro se přitom od verze 55 TFSIe na první pohled odliší sériově dodávaným vnějším paketem S line s výraznými stylistickými detaily na přídi, bocích a zádi.

Q8 je již sedmým modelem s externě nabíjitelným hybridním pohonem, uvedeným automobilku Audi od poloviny roku 2019 na trh. Již v dřívějších měsících se plug-in hybridních derivátů dočkaly modely A6 (55 TFSI e), A7 (55 TFSI e), A8 (60 TFSI e), Q5 (55 TFSI e), Q7 (55 TFSI e) a naposledy A3 (40 TFSI e).

video

Související články

Témata
15. 10. 2020 06:39
Re: Krásné Audi Q8.
Aj interier ma svoju pehu - tie lacne autobusove sietky na zadnej strane operadiel :D
14. 10. 2020 19:21
60tfsi e
Pohon je stejny jako v q7 a mam za to, ze i v Touaregu R. V tom je sice baterie s udavanou kapacitou 14kWh, ale aby byla udrzena “hierarchie”, tak u VW se udava vyuzitelna, u audi pak nominalni(17,xxkWh).
Q7 60tfsie ujela na baterie cca 40km ve veskerym komfortu. Na 150km jsem mel prumernou spotrebu cca 10l vcetne ceny za elektrinu (nocni sazba) pri dost svizny jizde.
Dynamika je velmi slusna a realne za sq7 zaostava velmi malinko a pro moje pouziti bych 60tfsi vzal radsi. Pokud by ale umela nataceni zadnich kol a stabilizatory. Oproti sq7 tdi je lepe vyvazena a neni tak tezka na cumak. Bohuzel ani hybrid nezbavil audi vahavy prevodovky:(
Avatar - _Karel_
14. 10. 2020 19:06
Re: Krásné Audi Q8.
Nevím, co chceš vysvětlovat na designu. Líbí, nelíbí.
14. 10. 2020 18:34
Re: Krásné Audi Q8.
Vysvetli. Interiér ešte beriem. Ale ten kukuč s obludnou čiernou maskou vpredu mi príde megahnusný. To nemá s krásou alebo eleganciou spoločné vôbec nič.
Avatar - fostek
14. 10. 2020 15:33
Re: Krásné Audi Q8.
Rypáčku, o to ty se nestarej. :-!

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku