Vše je zase v pořádku, Fiat se v Itálii vrátil na první pozici
V prosinci byl Fiat v Itálii až pátou nejprodávanější značkou. Něco takového se nikdy nestalo. V lednu se vesmír vrátil do rovnováhy, Fiat je zase jasnou jedničkou.
Fiatu se v Itálii meziročně podařilo zvýšit prodeje, a to díky jedinému modelu. Stárnoucí model Panda tvoří 85 procent tamních prodejů značky, a díky akčním nabídkám se jich daří prodávat stále více.
Model je na trhu už patnáctý rok a nástupce v podobě modelu Grande Panda se má začít vyrábět v těchto dnech. Panda je v Itálii naprostý bestseller, v lednu měla desetiprocentní podíl na trhu. Její pozice je tak zhruba stejná jako v případě Škody Octavia v Česku.
Nejprodávanější modely v Itálii (leden 2025) | ||
Model | Prodej | Meziroční změna |
1. Fiat Panda | 13.333 | +20 % |
2. Dacia Sandero | 5.577 | -16 % |
3. Jeep Avenger | 4.685 | +7 % |
4. Citroën C3 | 4.565 | -3 % |
5. Dacia Duster | 4.363 | +45 % |
6. Peugeot 208 | 3.727 | +22 % |
7. Toyota Yaris | 2.935 | +76 % |
8. Renault Captur | 2.575 | +4 % |
9. Toyota Yaris Cross | 2.573 | -32 % |
10. MG ZS | 2.438 | +5 % |
Aby si Fiat pozici udržel i ve zbytku roku, bude muset výrazně přidat, a pomoci mu může novinka v podobě Grande Panda, předprodej už byl zahájen. Konkurenci nemá jen v podobě Toyoty a Volkswagenu, prudce roste i Dacia. Ta byla v Itálii v lednu díky modelu Duster dokonce dvojkou.
Fiat má podle dat organizace UNRAE (Svaz dovozců automobilů) v první padesátce modelů už jen model 600 na 21. pozici. Ten se prodává hůře než technicky spřízněné modely dalších značek koncernu Stellantis, mezi kterými kraluje Jeep Avenger.
Nejprodávnější značky v Itálii | |||
Značka | Pozice na trhu | ||
Leden 2025 | Prosinec 2024 | Rok 2024 | |
Fiat | 1. | 5. | 1. |
Dacia | 2. | 4. | 4. |
Toyota | 3. | 2. | 2. |
Volkswagen | 4. | 1. | 3. |
Peugeot | 5. | 7. | 6. |
Zajímavý je i údaj o prodejích Lancie Ypsilon. Ty si v lednu převzalo jen 890 zákazníků. Model, který se v Itálii držel v první desítce a ještě poměrně nedávno i na prvních místech, tak paběrkuje až daleko vzadu. Italský odbyt také naznačuje, jak jsou na tom „globální“ prodeje této legendární značky.

Na druhé straně výrazně rostou čínské automobilky. MG se dostalo před Hyundai i Kiu. DR Motor má sice meziroční pokles téměř o polovinu, drží se ale stále na podobné pozici na trhu. Vzhůru se výrazněji derou značky BYD, EVO i Omoda a Jaecoo.