Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

VW a autonomní auta: Ve vývoji zatím ztrácí. Mohutně však investuje

David Bureš David Bureš 20. 11. 2018
28
4
Zobrazit náhledy (28)
Volkswagen Sedric Volkswagen Sedric Volkswagen Sedric Volkswagen Sedric Volkswagen Sedric Volkswagen Sedric Volkswagen Sedric Volkswagen Sedric Volkswagen Sedric Volkswagen Sedric Volkswagen Sedric Volkswagen Sedric Volkswagen Sedric Volkswagen Sedric Volkswagen Sedric Volkswagen Sedric Volkswagen Sedric Volkswagen Sedric Volkswagen Sedric Volkswagen Sedric Volkswagen Sedric Volkswagen Sedric Volkswagen Sedric
Volkswagen patří mezi automobilky, které prosazují autonomní řízení. Ve vývoji těchto systémů ale zatím ztrácí na konkurenci.

Budoucnost automobilů je i přes množství úskalí nepochybně v autonomním řízení, do něhož aktuálně mohutně investují nejen samotní výrobci, ale také různé technologické firmy. Platí to i pro Volkswagen, který chce do vývoje autonomních vozů, elektromobilů, nových mobilních služeb nebo digitalizace investovat do roku 2023 takřka 44 miliard euro (1,14 bilionu korun).

Generální ředitel koncernu Volkswagen Group Herbert Diess přitom přiznává, že automobilka v oblasti vývoje autonomních vozidel zatím ztrácí na konkurenci, konkrétně na společnost Waymo, spadající pod technologického giganta Google. Waymo má v klíčových technologiích, jako je umělá inteligence, podle Diesse na Volkswagen roční až dvouletý náskok. „Ale jsme odhodláni je dohnat. Hra ještě není u konce,“ prohlašuje odhodlaně Diess.

360p

Vývojáři přitom ještě musí dořešit spoustu potíží. Tou největší je otázka bezpečnosti, v níž autonomní vozidla nesmějí zaváhat. Podle Diesse musejí být sto až tisícinásobně lepší než u lidí, aby je společnost akceptovala. „V Německu máme každoročně přibližně 3.200 tragických dopravních nehod. I kdyby tu kvůli autonomním vozidlům bylo 320 úmrtí ročně, je to katastrofa,“ říká šéf Volkswagenu, který na tuto pozici nastoupil na jaře, kdy vystřídal Matthiase Müllera.

Problémem je také otázka legalizace autonomních vozidel. Technika totiž nestačí, nutné je i zákonné povolení samojezdících aut. „Všechno závisí na tom, co úřady povolí. A to se bude lišit v Číně, USA a Evropě,“ tvrdí Diess. I z toho důvodu Volkswagen na autonomních vozech pracuje v Mnichově a na západním pobřeží USA, k nimž brzy přibude i testování v Číně.

Německá automobilka přitom na vývoji v této oblasti nepracuje sama. S firmami Mobileye a Champion Motors vyvíjí v Izraeli první přepravní službu s autonomními vozidly. V Číně má zase technologického partnera v podobě společnosti Apollo, spadající pod internetového giganta Baidu.

Cílem Volkswagenu je každopádně se stát klíčovým hráčem v oblasti softwaru nutného pro samořídící vozy. „Je to mozek autonomního vozidla, takže to musí být náš systém,“ vysvětluje šéf Volkswagenu s tím, že v autech je dnes už tolik elektroniky, že i automobilka je dnes expertem na programování.

Autonomní vozy přitom budou muset nabídnout i něco víc než dnešní auta, kvůli stále hustější dopravě v nich budeme trávit více času, navíc už se nebudeme muset za volantem soustředit jen na řízení. „Proto lidé budou nadále oceňovat komfort a výrazný design. Budete chtít takové auto, které vám nabídne soukromý prostor a pohodlí,“ myslí si Diess.

Související články

Témata

Diskuse: Přidat názor

Jsem zvědav,
Xylo
| 20. 11. 2018
No tihle nevypadají, že budou hóóódně dlouho čekat [odkaz] ;-)
Avatar - traveldrive
Jsem zvědav,
traveldrive
| 20. 11. 2018
EV už majú kus cesty za sebou, ale myslím, že to viac záleží od politickej vôle ako od technických možností.
Autonómne vozidlá sú dnes a minimálne nasledujúcich 20 rokov mimo realitu. Veľmi dlhodobé investície vo veľkom predstihu. Asi sa boja, že im ujde vlak ako už párkrát.
Avatar - JirkaV8
Jsem zvědav,
JirkaV8
| 20. 11. 2018
Pokud to delaji podobni lide jako prvni TSI, tak si s autonomnimi vozidly uzijeme jeste hooodne legrace.
Avatar - Hittman
Jsem zvědav,
Hittman
| 20. 11. 2018
kdy se bude rentovat vyrábět vysavače či autonomní vozidla. Zatím to vypadá, že za hóódně dlouho, tak nevím, z čeho budou pokrývat ztrátu na těchto vozidlech (vývoj, výroba, atd).