Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

VW Amarok příjde na český trh na podzim (velká fotogalerie)

Ondřej Láník
Diskuze (28)
Nový velký terénní pick-up, který nenese logo Toyoty, Nissanu, ani Mitsubishi, bude doma v zámoří, ale podívá se i do Evropy. V jeho domovině vznikly nové fotografie, které vám nabízíme.

Pick-up Amarok, který směřuje do třídy vozidel s užitečnou hmotností kolem 1 tuny, byl kompletně vyvinut v Německu užitkovou divizí firmy Volkswagen. Bude se však vyrábět v Jižní Americe, jeho domovinou bude Argentina, respektive továrna Pacheco nedaleko Buenos Aires.

Nejprve jen TDI

Nejdříve se objeví verze s dvojitou kabinou, která měří na délku 5,25 m, jednoduchá budka bude následovat až v první polovině roku 2011. Lišit se však bude jen počtem sedadel a velikostí ložné plochy.

Co je pod kapotou? Základem bude dvoulitrový dvojitě přeplňovaný turbodiesel se vstřikováním common-rail o výkonu 120 kW (163 k). Poskytuje největší točivý moment 400 Nm mezi 1500 a 2000 min-1. Druhý čtyřválec TDI s menším výkonem 90 kW (122 k) přijde na trh v polovině roku 2010. Ten disponuje 340 Nm při 2000 min-1.

Spotřeba obou agregátů je velmi nízká, slabší žádá za své služby 7,6 l nafty na 100 km jízdy, silnější o dvě desetiny více.

V roce 2012 bude následovat zážehová verze s přeplňovaným dvoulitrem a automatickou převodovkou zaměřená na americký trh.

Palivová nádrž má objem 80 litrů, což naftovým motorizacím zaručuje zhruba tisícikilometrový akční rádius.

Tři druhy pohonu

Výše uvedené údaje se týkají varianty s přiřaditelným pohonem všech kol 4Motion, ten se uvádí v činnost tlačítkem.

Kromě toho jsou v nabídce ještě permanentní čtyřkolka (také 4Motion, ale s černou číslicí 4 na zádi, první ji má červenou) a verze 4 x 2 s poháněnou zadní nápravou. O stálý pohon všech kol se stará diferenciál Torsen, který jej distribuuje v poměru 40 : 60, první číslo připadá na přední nápravu, druhé na zadní. Zákazníci dostanou bez příplatku u všech variant také elektronickou uzávěrku diferenciálu EDL.

Trojice výbav

Výbavové stupně jsou tři. V základu jsou jen černé nárazníky, kliky dveří i zrcátka. Ta se ovládají manuálně, stejně jako okna a zámky dveří. Pick-up jezdí na ocelových šestnáctipalcových kolech a je určen hlavně pro těžkou práci. Přední sedadla jsou ovšem výškově nastavitelná a zadní sedadlo sklopné. Osvětlení nákladového prostoru je již ve standardu, stejně jako antény integrované do vnějších zpětných zrcátek.

Vyšší specifikaci představuje Trendline. Exteriér je již kompletně lakován a vpředu jsou mlhová světla, v interiéru nechybí elektrická výbava, rádio s přehrávačem CD, polosamočinná klimatizace Climatic, multifunkční displej a tempomat. Kola mají také šestnáct palců, ale jsou již litá.

Nejvyšší výbavou je Highline, který rozšiřuje předešlou o chromované prvky uvnitř i zvenčí, nástavce prahů a blatníků. Litá kola jsou sedmnáctipalcová, v interiéru najdeme například automatickou klimatizaci Climatronic, kůži a lepší audio.

Samozřejmě nechybí ani široká nabídka příplatkových prvků, například kryt prostoru pro náklad.

Místo pro posádku i náklad

Interiér se chlubí velmi dobrým přístupem, prostorem uvnitř i místem pro hlavy cestujících, ti zadní si nebudou stěžovat ani na místo na nohy. Amarok tak může sloužit jako plně pětimístný automobil. Korba nabídne 2,52 m2 po náklad, délka ložné plochy je 1555 mm, šířka 1620 mm.

Užitečná hmotnost činí 1,15 tuny, takže není problém převážet například čtyřkolky. Komu by to nestačilo, může si připlatit za tažné zařízení, které umožňuje připojit přívěs až do 2,8 tuny!

Elektronika

Ve voze nechybí ani bezpečnostní výbava, která čítá čtveřici airbagů a elektronické pomocníky ABS, ASR a ESP. Opěrky hlavy a bezpečnostní pásy jsou nastavitelné na všech pěti sedadlech. Sériová výbava zahrnuje tzv. Off-Road ABS, které zkracuje brzdné dráhy v těžším terénu. Ve spolupráci s elektronickou stabilizací aktivuje při rychlostech do 30 km/h i Hill Descent Assist (HDA) tedy asistent při sjezdech z prudkých kopců.

Mezi dalšími vychytávkami najdeme i tu s opačnou funkcí, tedy Hill Hold Assist. Ten pomáhá naopak při jízdě do kopce.

Kdy na trh?

Amarok se objeví nejprve na latinskoamerických trzích, následovat bude Austrálie, Jihoafrická republika, Rusko a dočká se i Evropa. Zatímco jihoameričtí zákazníci si budou moci Amarok koupit již na začátku roku 2010, ti na starém kontinentě musí vydržet minimálně další půlrok.

Český trh má Amarok přislíben na přelomu léta a podzimu 2010.

Malý pohled zpět

Volkswagen jeden terénní pick-up v minulosti vyráběl. Jmenoval se Taro a vznikal v letech 1988-1996. Nešlo ovšem o nic jiného, než o tehdejší japonskou Toyotu Hilux s logem VW. Německá automobilka se k tomuto tématu vrátila opět v roce 2000, i když koncept AAC nebyl těžkým dříčem, ale spíše luxusní stylovkou. Loňská studie prostě označená Pickup Concept pak již předcházela nyní představované sériové verzi, pouze původně plánovaný název Robust se změnil na Amarok.

Ondřej Láník
Diskuze (28)
24. 2. 2010 11:44
Re: Shopping
Není jaksi řeč o trpasličích autech, ale menších nákladˇácích. :-)
Avatar - T613
24. 2. 2010 10:34
Re: Shopping
takových Matizů a jiných prcků jsem už viděl ..
24. 2. 2010 09:14
Re: Shopping
Jo, jo a přijede s tím panička co neumí s takovým autem jezdit , zabere dvě místa a ještě zůstaně trčet půlka auta do uličky.
24. 2. 2010 09:11
Re: VW MediaPlayer...
Na časové ose máš trochu bordel.
24. 2. 2010 08:14
Re: VW MediaPlayer...
5-6 tisic? To si dobre prestrelil. Inuitske etnikum ma 700 az tisic rokov. Ked uz si si na wiki precital nieco o amarokovi, tak skus aj o inuitoch...

Ale samozrejme, kto cita inuitske rozpravky (patsto-sesto ludi na svete?), ten o amarokovi pocul. Ale amarok-prehravac poznaju a pouzivaju miliony ludi...