Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST VW Caddy 1.5 TSI DSG – Rodinný praktik bez větších nedostatků

Ondřej Mára
Diskuze (101)

Nový VW Caddy s jedinou benzínovou motorizací v nabídce sice neuhrane dynamikou, přesto se mu jen těžko vyčítá něco zásadního. Tedy s výjimkou chyb převzatých z nového Golfu.

Nová generace modelu VW Caddy se v našich testech objevila již třikrát a vždy v různých verzích, včetně sedmimístné Maxi i obytné California. Společným rysem všech dosud testovaných vozů ale byly vznětové pohonné jednotky, které nabídce dominují. Caddy ale nabízí i jeden benzínový motor, na který se dnes zaměříme. Vezměme to ale v tradičním pořadí – tedy od exteriéru.

Elegán v nejvyšší výbavě

Caddy tentokrát dorazil do redakční garáže v nejvyšší výbavě Style, která ho dokonale předurčuje k roli praktického rodinného MPV. Elegantně tvarovaná karoserie, včetně nárazníků a zrcátek, dostala černý perleťový lak „Černá Deep“ (+16.767), v podbězích jsou standardně 17palcová litá kola, masku chladiče zdobí chromované linky, vpředu i vzadu jsou světla s LED technikou a na střeše jsou stříbrné nosiče. 

V rámci příplatkové výbavy se pak sluší zmínit například LED diodové světlomety vpředu tzv. Plus (+9.386 Kč) s přisvěcováním do zatáček a funkcí pro špatné počasí, která nahrazuje chybějící mlhovky. Boční posuvné dveře po obou stranách i páté dveře dostaly servo-dovírání (3x 3.970 Kč), což výrazně usnadňuje manipulaci. Docela mě ale překvapilo nastavení plynových vzpěr u pátých dveří, pro jejichž zavření je potřeba překvapivé množství síly. Zadní nárazník navíc zdobí ještě stříbrná ochrana nákladové hrany (+4.412 Kč).

Celkově vzato působí nový Caddy jako opravdu elegantní stroj, který může fungovat jako prostornější alternativa osmičkového Golfu, se kterým sdílí platformu, techniku i infotainment. Ostatně to je dobře patrné ihned po usednutí do kabiny.

Digitální, ale prostorný

Už při prvním pohledu na palubní desku totiž zaujme rozhraní, které dobře známe právě z osmé generace Golfu. To platí jak pro digitální přístrojový štít, tak pro infotainment - v našem případě příplatkový systém Navigace „Discover Media Plus.“ Ten ale bohužel trpí prakticky stejnými neduhy jako v Golfu. Dlouho nabíhá, občas nechce poslouchat a jeho ovládání zkrátka odvádí pozornost. Pravdou ale zůstává, že multimediální systém byl snad jedinou výraznější slabinou.

VW Caddy 1.5 TSI DSG VW Caddy 1.5 TSI DSG

 

Materiály mimo lesklé obložení přístrojových panelů možná nejsou oslnivé, přesto jsou kvalitně zpracované a slícované. Nechybí obrovské množství odkládacích prostor, včetně přihrádky nad hlavou, ve všech směrech je spousta místa a nemohu nezmínit příplatkové sedadlo řidiče ergoComfort (+4.734 Kč) s prodloužitelným sedákem, které je komfortní a současně poskytuje slušnou oporu i na delších cestách.

Víc než dostatek prostoru pak Caddy nabízí také ve druhé řadě sedadel, dělených v poměru 60:40, kam se pohodlně usadí i trojice cestujících. Skvělý je také systém odklápění a následného zajištění či kompletního vyjmutí zadní sedadel, který umožňuje udělat z rodinného MPV během chvíle malý univerzální stěhovák.

Nevýrazný společník

Nabídce motorizací pro nový VW Caddy dominují dvoulitrové turbodiesely, dostupné ve třech stupních výkonu, s manuální i automatickou převodovkou a v neposlední řadě také s pohonem všech kol. Kdo ale nechce vznětový motor, má volbu podstatně omezenější.

Pro zájemce o zážehové motory má totiž divize VW Užitkové vozy pouze jedinou volbu – přeplňovaný čtyřválec 1.5 TSI o výkonu 84 kW s nejvyšším točivým momentem 220 Nm, pohánějící pouze přední kola, který může být kombinován s šestistupňovým manuálem, nebo sedmistupňovým DSG. Na jakékoliv další alternativy zapomeňte.

Nejvyšší výkon je přitom dostupný až v rozmezí 4.500 až 6.000 min-1, zatímco nejvyšší točivý moment v rozmezí 1.750 až 3.000 min-1. Oproti TDIčkům je tak motor potřeba více točit, což se ale automatickému DSG v testovaném voze příliš nechtělo. Obvykle se totiž snaží držet otáčky co nejníže a probrat ho k životu chce ideálně přepnout převodovku do sportovního režimu a pedál zatlačit až do podlahy. Ani tak ale nečekejte žádnou oslnivou dynamiku.

Při zrychlení z 0 na 100 km/h za 11,9 sekundy je totiž benzínový Caddy ve verzi Style, bez ohledu na předovku, druhým největším loudalem z nabídky. Hned za 2,0litrovým TDIčkem 90 kW v kombinaci s šestistupňovým manuálem a pohonem všech kol 4Motion. Maximální rychlost 181 km/h je pak dokonce ta nejnižší z nabídky.

Na druhou stranu je potřeba ocenit velmi kvalitní odhlučnění, které ani ve vyšších otáčkách nepouští do kabiny žádné větší ruchy. V rámci českých dálničních limitů pak caddyna drží tempo naprosto bez problémů, při předjíždění je ale lepší si nechat větší rezervu, stejně jako při najíždění na dálnici.

Docela příjemná je i spotřeba, jakkoliv jsem se slibovanému kombinovanému průměru 5,7l/100 km bohužel ani nepřiblížil. Mým nejlepším výsledkem byla spotřeba 6,3 l/100 km, ovšem během dlouhého nočního přesunu po dálnicích a okreskách. Běžný průměr se pohyboval okolo 7,2 l/100 km, svižnější jízda pak průměr vyšponovala těsně pod hranici 8 l/100 km. Vůz měl ovšem na začátku testu najeto necelých 1600 km, takže je možné, že se spotřeba ještě srovná.

VW Caddy 1.5 TSI DSG VW Caddy 1.5 TSI DSG

Jistě a komfortně

Jak už zmiňovali kolegové v předchozích testech, nový VW Caddy má vpředu zavěšení McPherson, zatímco vzadu je tuhá náprava s podélnými rameny, panhardskou tyčí a vinutými pružinami, což výrazně přispívá k vyššímu komfortu. Na větších nerovnostech o sobě sice dává zadní náprava vědět lehkou nervozitou, tedy zvlášť při nízkém zatížení, přesto se caddyna většinu času chová jako běžný osobák.

Vyšší stavba karoserie sice znamená i lehké náklony v zatáčkách a svist při vyšších rychlostech, v rámci segmentu je přesto Caddy stále velmi komfortním vozem, který navíc i v zatáčkách působí docela jistě. Osobně mi ale vadilo možná až přeposilované řízení, které sice přijde vhod ve městě, ve vyšších rychlostech už ale působí poněkud tupě. Vůz byl ale vybaven upraveným nastavením řízení pro vozíčkáře, kterým jistě přijde vhod.

Závěr

Benzínový VW Caddy je celkem příjemným společníkem, jeho největší výhoda se ale skrývá v ceníku – zatímco 1.5 TSI s manuálem začíná v akční základní výbavě od 549.183 kW, za nepatrně silnější 2,0litrové TDI 90 kW s manuálem dáte přinejmenším 630.144 Kč. Slabší 2.0 TDI 75 kW s manuálem pak začíná od 594.694 Kč. Nemohu se sice zbavit dojmu, že Caddy dává větší smysl s naftovým motorem, s benzínovým jde ale o podstatně výhodnější nabídku. Nesmíte se ale příliš rozjet.

Testovaný Caddy 1.5 TSI DSG ve výbavě Style totiž začíná od 751.838 Kč, testovaný kousek se ale díky příplatkové výbavy vyšplhal až na cenu 918.874 Kč. A to už je na spíš rodinné MPV poněkud moc.

VW Caddy 1.5 TSI DSG VW Caddy 1.5 TSI DSG

 

Nejlevnější verze modelu 519.000 Kč (Caddy 2.0 TDI, 55 kW, man. 6st.)
Základ s testovaným motorem 549.183 Kč (Caddy 1.5 TSI, 84 kW, man. 6st.)
Testovaný vůz bez příplatků 751.838 Kč (Caddy Style 1.5 TSI 84 kW, DSG 7st.)
Testovaný vůz s výbavou 918.875 Kč (Caddy Style 1.5 TSI 84 kW, DSG 7st.)

Plusy

  • Prostorná kabina
  • Odkládací prostory
  • Variabilit nákladového prostoru
  • Komfortní podvozek

Minusy

  • Nevýrazná dynamika
  • Zavírání pátých dveří
  • Náladový infotainment 
  • Cena testovaného vozu
Ondřej Mára
Diskuze (101)

Doporučujeme

VW Caddy 1.5 TSI DSG
Cena základní sestavy 751 838 Kč
Výbava základní sestavy Asistenční systém Travel Assist (+29.001 Kč), Navigace Discover Media Plus (+30.686 Kč), Zimní paket (+11.553 Kč), Zpětná kamera, dynamické vodící linky (+7.581 Kč), Výdechy ventilace ve stropu v prostoru (+7.100 Kč), Keyless entry/assist (+7.861 Kč), Prodloužení záruky 2+3/200.000 Kč (+8.596 Kč), dovírání zadních a bočních dveří – servo (+3x3.970 Kč) atd. Kč
Cena testované sestavy 918 875 Kč
Výbava testované sestavy 17“ litá kola Colombo, 6 reproduktorů, boční posuvné dveře, Digital Cockpit, eCall, Klimatizace Climatronic, LED světla vpředu i vzadu, Lane Assist, Mobilní služby, Multifunkční kožený volant, Paket Světla a výhled, Pneumatiky 215/55 R17, Registrace M1, rádio Composition, Střešní nosníky, tónovaná okna, tempomat, trojsedadlo, zesílené těsnění dveří, atd. Kč
Motor
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1498
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 84 / 4500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 220 / 1750 - 3000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 181
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 11.9
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 6.6 / 5.2 / 5.7
Emise CO2: 131
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 1213 / 2556
Objem nádrže (l): 50
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1642 / 508
Rozměr pneu: 215/55 R17
VW Caddy 1.5 TSI DSG
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4800
b) šířka (mm): 1855
c) výška (mm): 1832
d) rozvor (mm): 2755
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 840 / 1070
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 560 / 815
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 950
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm): 1045
k) šířka vpředu (mm): 1510
l) šířka vzadu (mm): 1630
délka sedáku vpředu (mm): 510
délka sedáku vzadu (mm): 420
výška opěradla vpředu (mm): 680
výška opěradla vzadu (mm): 635
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Avatar - pallas
13. 11. 2021 17:40
Zozadu čistý pohrebák
To tým dizajnérom veru nevyšlo.
5. 10. 2021 22:22
Re: Osobák
1.5 dci 48 kW je náhodou super, v Nissanu Micra žere reálných 3,2 na 100. Je to stabilák, v klidu táhne v nízkých otáčkách, jen nesmí na dálnici, předjíždění je mimořádně nebezpečné, protože to nezrychluje prostě vůbec.
24. 9. 2021 16:53
Re: Osobák
120 tempomat a keď som potreboval obehnut kolonu kamionov 130 - 140.
23. 9. 2021 23:05
Re: Dobrá cena
Zbytočná námaha je tvoj argument - pozri, aký objem kufra píšu Nemci a aký je v skutočnosti a pozri sa na to isté od Citroena.Tých 760 litrov Caddy je vycucaných z prsta, počítali asi aj vzduch okolo rezervy. U Caddy môžu sedadlá von, ale sú ťažké jak prasa a musíš ich niekam odkladať - po vyložení nákladu musíš späť po ne a vzadu nikoho neodvezieš. Áno, keď vyklopíš sedadlá Citroenu, ako keby tam neboli. Sklopia sa do roviny s podlahou kufra a nezavadzajú v aute. Že má VW po strop možno o 10 cm viac, veľmi nevyužiješ, vstupné otvory do kufra sú rovnako veľké ako u konkurencie.
Riešenie VW je zastarané a nepraktické, tak to proste je aj keby si sa postavil na hlavu a kýval ušami.
23. 9. 2021 22:58
Re: Osobák
A koľko si šiel po tej diaľnici? 90?