VW Golf: Ceny, technická data, třídveřová verze
Hned od začátku Volkswagen nabídne dvě karosářské verze, tři stupně výbavy a čtyři různé motory. U nich se jedná ve všech případech o zcela nové modulární konstrukce, které jsou nedílnou součástí platformy MQB.
Základní 1,2 TSI má s mladoboleslavským čtyřválcem společné jen označení a výkon 63 kW. Jedná se o nejmenší a nejslabší provedení nového hliníkového čtyřválce s šestnácti ventily a rozvody hnanými řemenem. Jedinou možností u něj bude pětistupňová manuální převodovka.
Silnějším benzinovým pohonem bude 1,4 TSI s přívlastkem ACT, který značí techniku vypínání válců. Volkswagen již tento motor o výkonu 103 kW nabízí v modelu Polo BlueGT, my jsme jej vyzkoušeli v Audi A1 Sportback.
Chytají se také verze 1,2 TSI/66 kW a 1,4 TSI/118 kW.
Dieselovým základem bude 1,6 TDI o výkonu 77 kW, jen nepatrně dražší než benzinová čtrnáctistovka. Zajímavostí je fakt, že motor nejvyššího výkonu dosahuje již při třech tisících otáčkách. Zároveň se jedná o nejúspornější motorizaci v novém Golfu, ve spojení s pětistupňovým manuálem dosahuje kombinované potřeby 3,8 l/100 km a emisí CO2 99 g/km. Sedmistupňové DSG přidává jeden decilitr a tři gramy skleníkového plynu.
Pro zatím nejsilnějším motorem vůbec se stane 2,0 TDI o výkonu 110 kW. Chystá je však i verze, která konkurenty potrápí hodnotou 140 kW. Jako jediný motor v Golfu dostane šestistupňové DSG, normovaná spotřeba tohoto motoru je jen nepatrně vyšší než u 1,6 TDI.
| VW Golf VII - technická data, německé ceny | ||||
| Motor | 1,2 TSI | 1,4 TSI ACT | 1,6 TDI | 2,0 TDI | 
| Převodovka | 5M | 6M (7DS) | 5M (7DS) | 6M (6DS) | 
| Zdvihový objem [cm3] | 1197 | 1395 | 1598 | 1968 | 
| Válce/ventily | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 
| Největší výkon [kW/min-1] | 63/4300-5300 | 103/4500-6000 | 77/3000-4000 | 110/3500-4000 | 
| Největší toč. mom. [Nm/min-1] | 160/1400-3500 | 250/1500-3500 | 250/1500-2750 | 320/1750-3000 | 
| Max. rychlost [km/h] | 179 | 212 (212) | 192 (192) | 216 (212) | 
| Zrychlení 0-100 km/h [s] | 11,9 | 8,4 (8,4) | 10,7 (10,7) | 8,6 (8,6) | 
| Komb. spotřeba [l/100 km] | 4,9 | 5,3 (5,0) | 3,8 (3,9) | 4,1 (4,4) | 
| Hmotnost [kg] | 1205 | 1268 (1288) | 1295 (1313) | 1354 (1375) | 
| Cena Trendline [EUR] | 16.975 | - | 20.725 | - | 
| Cena Comfortline [EUR] | 18.925. | 22.525 | 22.675 | 25.275 | 
| Cena Highline [EUR] | - | 24.175 | - | 26.925 | 
Výbava Trendline zahrnuje mimo jiné 15palcová ocelová kola, sedm airbagů, ESP (včetně XDS), elektrickou parkovací brzdu, kontrolu tlaku v pneumatikách, klimatizaci, elektrické stahování oken, palubní počítač a 5palcovou dotykovou obrazovku.
Prostřední Comfortline přidává 16palcová litá kola (se třemi alternativními designy), parkovací senzory vpředu a vzadu, monitorování únavy řidiče, komfortní sedadla, kožený volant a další.
Vrcholné provedení Highline jezdí na 17palcových kolech (opět tři různé designy, volitelně i 18palcová), má xenonové světlomety, sportovní sedadla čalouněná Alcantarou nebo automatickou klimatizaci.
| Asistenční systémy v novém VW Golf | ||||
| Výbava | Trendline | Comfortline | Highline | Golf VI | 
| ACC - adaptivní tempomat | P | P | P | - | 
| Adaptivní světlomety | P | P | P | P | 
| El. uzávěra diferenciálu XDS | S | S | S | GTI | 
| Elektrická parkovací brzda | S | S | S | - | 
| Front Assist - kolize ve městě | P | P | P | - | 
| Keyless Access - bezklíčový vstup | P | P | P | P | 
| Kolenní airbag | S | S | S | S | 
| Kontrola tlaku v pneu | S | S | S | P | 
| Lane Assist - jízda v pruzích | P | P | P | - | 
| Light Assist - dálková světla | P | P | P | P | 
| Monitorování únavy řidiče | - | S | S | - | 
| Park Assist - aut. parkování | P | P | P | P | 
| ParkPilot - senzory P+Z | P | S | S | P | 
| Rear Assist - parkovací kamera | P | P | P | P | 
| Stabilizační systém ESP | S | S | S | S | 
| Xenonové světlomety | P | P | S | P | 
| S standardní výbava; P za příplatek; - nedostupné | ||||



























































