VW Golf Sportsvan: Úsporný TDI BlueMotion má spotřebu 3,6 l/100 km
Nástupce Golfu Plus se na stánku wolfsburské automobilky objevil ve verzi TDI BlueMotion. „Ekologický“ či spíše ekonomický balíček zapříčinil to, že tahle verze má normovanou spotřebu nafty 3,6 l/100 km. Volkswagen se tak chlubí kompaktním MPV s nejnižšími nároky na palivo vůbec. Nápisy na bílém voze díle jasně říkají, že prezentovaný velmi střídmý zvýšený „golfík“ vypouští každý kilometr jen 95 g oxidu uhličitého. Jistě, v obou případech se jedná o tabulkové hodnoty, navíc ještě předběžné, tudíž nepotvrzené homologačními zkouškami. Číslo v reálném provozu bude jistě vyšší, ale vsadili bychom krk za to, že nezačíná pětku, nýbrž čtyřkou.
Pod přední kapotou spořílka najdeme zcela logicky turbodiesel, konkrétně čtyřválec TDI objemu 1,6 l s výkonem 81 kW. Šestistupňová převodovka dostala prodloužené rychlostí stupně, motor je vybaven nezbytným start-stopem a palubní akumulátor se dobíjí při brzdění,kdy je kinetická energie přeměňována na elektrickou.
Vzhledové a aerodynamické úpravy jsou pak také klasikou těchto provedení, která Volkswagen nabízí už osm let. Součinitel odporu vzduchu karoserie byl snížen na 0,27, tenhle pětimístný Sportsvan totiž sedí o 15 mm blíže asfaltu než jeho „hladovější“ sourozenci. Má také částečně uzavřenou mřížku chladiče na vnější straně, optimalizováno bylo i samotné chlazení. Na víko zavazadelníku našel místo nový spoiler a podvozek se chlubí kryty, pochopitelně kvůli snadnějšímu obtékání vzduchu. Jezdí na patnáctipalcových kolech obutých do pneumatik s nízkým valivým odporem.
Na německý trh se Golf Sportsvan TDI BlueMotion dostane v létě a k mání bude ve třech výbavách s tradičními názvy Trendline, Comfortline a Highline. Ceny dosud oznámeny nebyly.