Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

VW Group představuje novou značku. Je to Moia! Co nabídne?

VW Group představuje novou značku. Je to Moia! Co nabídne?

VW Group představuje novou značku. Je to Moia! Co nabídne? Zdroj: acz

Diskuze (4)
Moia se stává třináctou značkou koncernu VW Group. Sídlí v Berlíně a vede ji Ole Harms, šéf Volkswagenu pro nový obchod a mobilitu.

Koncern Volkswagen Group už na pařížském autosalonu oznámil, že jeho řady rozšíří třináctá značka. Ta nyní dostala jméno, jmenuje se Moia, a spolu s odhalením loga její vedení představilo i její zaměření.

„Moia nám pomůže získat hlubší poznatky o nových formách mobility,“ prezentuje oblast podnikání nové značky předseda představenstva koncernu VW Group Matthias Müller. Německá automobilka věří, že mobilita zažije v následujících letech výrazné změny, a právě na ně se Moia zaměří.

Koncern totiž musí reagovat na změny v chování zákazníků. Stále více roste počet lidí, kteří si auta už nechtějí kupovat, ale místo toho si je jen pronajímají, případně půjčují jen v době, kdy je opravdu potřebují. Proto skupina s touto změnou zákaznických preferencí už počítá ve své strategii do roku 2025.

Prvním krokem k nové mobilitě je objednání převozu pomocí aplikace. Proto VW Group koupilo podíl ve službě Gett, která pomocí aplikace v chytrém zařízení umí přivolat taxík. Služba dnes funguje už ve více než 100 městech světa, třeba v New Yorku, Londýně nebo Moskvě. Druhou důležitou oblastí značky Moia pak má být aplikace pro spolujízdu, tedy sdílenou jízdu. Pilotní projekt ve stylu Blablacaru má být spuštěn v roce 2017.

Moia se chce každopádně odlišit využíváním výhradně elektromobilů. Do budoucna se pak chce spoléhat i na auta schopná jezdit bez řidiče. První takové vozidlo má vzniknout už v příštím roce, přičemž ponese nejen loga značky Moia, ale také další značky z VW Group.

„Moia je samostatná značka pod záštitou Volkswagen Group, která bude vyvíjet a nabízet vlastní služby mobility, ať už sama nebo ve spolupráci s městy nebo existujícími dopravními systémy,“ dodává k tomu Ole Harms, který nové značce šéfuje. Přestože VW Group založil vlastní značku s podobným charakterem jako dnešní Uber nebo Blablacar, neznamená to, že by ostatní značky koncernu v této oblasti nepodnikaly. „Souběžně s tím značky koncernu budou i nadále vyvíjet jejich vlastní služby,“ doplňuje Harms.

Nová značka sice byla představena v Londýně, sídlí ale v Berlíně. V současnosti zahajuje svoji činnost se zhruba 50 pracovníky, avšak do konce příštího roku jejich počet výrazně naroste. Už ve střednědobém horizontu totiž Moia chce být jedním z globálních hráčů na poli alternativní dopravy.

„Berlín je ideální místo pro do budoucnosti orientovanou a inovativní společnost jako Moia, a to protože je to místo, kde najdeme spoustu kreativních myslí a start-upů, které k naší nové podnikatelské aktivitě potřebujeme,“ tvrdí Harms s tím, že Moia nemusí sídlit v Silicon Valley, aby mohla podnikat v oblasti inovativních řešení mobility.

Vedle Berlína bude pro Moiu důležitým městem německý Hamburg. S jeho představiteli Volkswagen na podzim podepsal tříletou strategickou dohodu o mobilitě. Právě zjištěné poznatky o městské mobilitě, která má být bezpečnější, účinnější, spolehlivější a šetrnější k životnímu prostředí, chce Moia využít i ve svých dalších projektech.

Vstoupit do diskuze (4)