Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

VW má majitelům aut v Dieselgate podle soudu zaplatit 636 milionů

ČTK ČTK 20. 6. 2019 • 02:02
41
5
Zobrazit náhledy (41)
Volkswagen Passat Volkswagen Passat Volkswagen Passat Volkswagen Passat Volkswagen Passat Volkswagen Passat Volkswagen Passat Volkswagen Passat Volkswagen Passat Volkswagen Passat Volkswagen Passat Volkswagen Passat Volkswagen Passat Volkswagen Passat Volkswagen Passat Volkswagen Passat Volkswagen Passat Volkswagen Passat Volkswagen Passat Volkswagen Passat Volkswagen Passat Volkswagen Passat Volkswagen Passat Volkswagen Passat Volkswagen Passat Volkswagen Passat Volkswagen Passat Volkswagen Passat Volkswagen Passat Volkswagen Passat Volkswagen Passat Volkswagen Passat Volkswagen Passat Volkswagen Passat Volkswagen Passat Volkswagen Passat

Nárok na odškodnění 636 milionů korun pro majitele vozů koncernu Volkswagen v tzv. kauze Dieselgate uznal zatím nepravomocně Obvodní soud pro Prahu 8.

Naftové vozy koncernu byly vybaveny softwarem, který sloužil k manipulaci s emisemi. Volkswagen má jedné části majitelů aut podle březnového verdiktu zaplatit 533 milionů, oznámila ČTK firma Safe Diesel, která tyto poškozené zastupuje. Rozsudek má ČTK k dispozici. Dalších 103 milionů korun dostanou podle verdiktu poškození zastupovaní firmou DieselGate, uvedl server Lidovky.cz. Škody Auto, která v kauze také figuruje, se rozhodnutí netýká. Volkswagen se odvolá.

Volkswagen podle serveru Seznam Zprávy.cz prohrál spor s majiteli aut proto, že se v požadované lhůtě nevyjádřil k jejich žalobě. Soud tedy vynesl takzvaný rozsudek pro uznání. Vyhověl 2435 lidem zastupovaným firmou Safe Diesel, kteří žalobu podali do 7. září 2018. Nároky byly uznané ve výši 220.000 Kč na jednoho zákazníka, spolu s úrokem z prodlení a s náklady řízení.

"Jde o průlom v evropské větvi této aféry, je to první úspěch poškozených spotřebitelů sdružených v hromadné žalobě v Evropě. Podařilo se nám prosadit stejné odškodnění jako v USA, čehož chceme dosáhnout i pro další tisíce spotřebitelů, jejichž nároky jsme podali k soudu později nebo je teprve podáme. Již ve středu rozšíříme žalobu na VW a Škoda Auto o dalších více než 600 spotřebitelů," uvedl právní zástupce Safe Dieselu František Honsa.

Podle serveru Lidovky.cz uspěli i poškození zastupovaní firmou DieselGate. Klientům DieselGate to oznámili její jednatel Martin Kodýdek a David Kuboň, partner advokátní kanceláře KLB Legal, která s DieselGate spolupracuje, píše server.

Společnost Porsche Česká republika jako importér značek Volkswagen, Audi a Seat není podle mluvčího Jana Klímy stranou ve sporu, a k soudním řízením se tedy nemůže podrobně vyjadřovat. "Podle našich informací Volkswagen AG proti nepravomocnému rozsudku podá opravný prostředek, protože soud žalobu a kvalifikovanou výzvu doručoval v rozporu s platným evropským právem. Věříme, že odvolání Volkswagen AG bude úspěšné. Jsme přesvědčeni, že rozsudek bude zrušen a žaloba bude nakonec zamítnuta," řekl ČTK.

Částka 220.000 Kč je odvozená od modelu odškodnění v USA, kde VW už dříve dobrovolně vyplatil postiženým spotřebitelům až 10.000 dolarů a zároveň jim nabídl opravu či zpětný odkup vozidel s upravenými motory.

Rozsudek se nevztahuje na společnost Škoda Auto, která nároky společnosti Safe Diesel neuznává. O nich, stejně jako o nárocích vůči VW, které společnost Safe Diesel vznesla později, tedy po 7. září 2018, bude soud rozhodovat v dalším řízení. První jednání bylo stanoveno na 22. listopadu.

"Společnost Škoda Auto předpokládá, že rozsudky budou zrušeny a žaloby zamítnuty," sdělil ČTK mluvčí firmy Vítězslav Pelc. Mladoboleslavská automobilka nadále trvá na tom, že majitelům vozů nevznikla žádná újma.

Celkový počet spotřebitelů, kteří v ČR své nároky vůči automobilkám uplatňují, k dnešku převyšuje 7000 lidí. Vozidel s upraveným softwarem v ČR je zhruba 165.000.

Před čtyřmi lety americká Agentura pro životní prostředí obvinila koncern VW, že jeho turbodieselové motory jsou schopné obcházet homologační emisní měření. Řídicí jednotka motorů TDI o objemu od 1,2 do 2,0 litru poznala, když se vůz podrobuje emisnímu testu a přejde na ekologický režim, při kterém vůz produkuje výrazně nižší množství škodlivin. Celkově byly tyto motory namontovány v 11 milionech aut koncernu VW po celém světě, z toho je asi 1,2 milionu škodovek.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

.,.,.,.,.,.
| 21. 6. 2019
MADE IN GERMANY.....FUJ
GENERATOR RAKOVINY !!!!!!!
Avatar - CICERO
Re: Újma
| 20. 6. 2019
V klidku v budoucnu se bude jezdit stále na naftu HVO samo o sobě má lepší emise o 40-80% :-)
http://www.chemicke-listy.cz/…7_03_206-212.pdf
Avatar - CICERO
Re: To je nesmysl
| 20. 6. 2019
Ale takhle socialismus a práva dolejšků nefungujou! :-) A ještě bude VWAG platit krmení volně zijicim medvědům a dětem co v pátek nechodí do školy... :-) Děkuji, pak budu šťastný... A možná přežiju i celé století... :-)
Avatar - KANKUNEN
To je nesmysl
| 20. 6. 2019
To by mě zajímalo jak byl krácen uživatel, vlastně měli v autě čip navíc a VW by za to měl zpětně vybírat peníze.
Avatar - WinDiesel
Újma
| 20. 6. 2019
No to aby si při této logice VW začal budovat další fond na odškodnění za újmu způsobenou provozem elektromobilů, až se ukáže že nemají slibované parametry.
Kéž by naši soudci byli vždy tak odvážní při svém rozhodování. :-! :-! :-!

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku