Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový VW Multivan dostane verzi California ještě letos! ID. Buzz si počká

Filip Melich
Diskuze (7)

Volkswagen Užitkové vozy zveřejnil plány na nejbližší roky. Chce se více zaměřit na obytné verze California a rozšířit nabídku modelu ID. Buzz, jak o provedení, tak o akumulátory.

Šéf společnosti Volkswagen Užitkové vozy, Carsten Intra, oznámil větší důraz na řadu obytných verzí California. Naznačil například příchod nových digitálních služeb, stejně jako nových doplňkových služeb souvisejících s prodejem vozidla. Jejich uvádění by mělo odstartovat ještě letos.

Rovněž v letošním roce se ukáže obytná verze California nové generace Volkswagenu Multivan. Nahradí tím stávající model California 6.1, která je stále dostupná i na českém trhu, a to za cenu od 1.653.683 Kč. Zatímco o její pohon se stará výhradně vznětový motor, nástupce by mohl nabídnout také benzínový plug-in hybrid, obdobně jako výchozí Multivan.

Video se připravuje ...

Multivan však nebude jediným modelem, který se dočká verze California. Počítá se s ní totiž také pro model ID. Buzz, jen bude dostupná až ve verzi s prodlouženým rozvorem. Elektrický užitkáč Volkswagenu má provedení s delším rozvorem dostat ještě letos, přičemž výroba by měla odstartovat v závěru tohoto roku a do prodeje má vůz vstoupit na začátku toho příštího, u nás pravděpodobně o něco později. Volkswagen ID. Buzz California bude následovat v roce 2025.

Zhruba o 25 centimetrů delší verze modelu ID. Buzz má být zároveň tou, která se vydá na americký trh a přinese větší, 91kWh akumulátor. Nabídne konečně tři řady sedadel, takže v něm bude moci cestovat až sedm osob. Zadní dvě řady sedadel přitom půjde pátými dveřmi vytáhnout ven z vozu a počítá se rovněž s verzí s otočnými „kapitánskými“ křesly.

Výkonnější verze GTX modelu ID. Buzz bude taktéž představena ještě letos, ovšem výroba odstartuje až někdy v první polovině roku 2024. Dostupná bude jak se standardní délkou rozvoru, tak prodlouženou. Dvojice elektromotorů poskytne maximální kombinovaný výkon 250 kW a pohon všech kol.

V příštím roce očekáváme zahájení výroby modelu ID. Buzz s novým akumulátorem o maximální kapacitě 84 kWh, který nahradí dnes dostupný akumulátor s kapacitou 82 kWh. Zhruba v červnu 2024 začne rovněž výroba modelu s nejmenším akumulátorem o kapacitě pouze 63 kWh, který bude dostupný jen s krátkou karoserií.

Video se připravuje ...

Filip Melich
Diskuze (7)

Doporučujeme

25. 3. 2023 16:23
Re: K čemu to auto vlastně je?
A zpátky se už nedostaneš :-[]
25. 3. 2023 09:53
Re: K čemu to auto vlastně je?
Ono to nemusí být ani mimo civilizaci jako jen mimo dobíječku. Já jezdím hodně na kole bikepacking, buď tedy vlakem, ale často hodím kolo do auta, odjedu někam 200km i vic, nechám auto někde u rybářů u řeky nebo na závodech na "parkovišti" u kempu, což je nějaká přilehlá louka, jedu na pár dní na kole, pak se vrátím a jedu zpět. Možnost dobíjení nula. S e-autem budu muset jet o půl dne dřív, abych v cíli ještě někde dobil na zpáteční cestu. Což znamená den dovolené navíc. Někdy je to akce pátek večer tam, pondělí ráno zpět. E-auto to v podstatě znemožňuje.

Podobně v zimě - venku ráno -8, jedu na běžky třeba 180km, po dálnici sranda, ráno tam a večer zpět. Už je to moc daleko na elektro, obzvlášť v zimě. Na benzín v poho, na elektro neproveditelné.

Nehledě na to, dát za auto přes milión mi nedává smysl.
Avatar - KANKUNEN
24. 3. 2023 13:46
Re: K čemu to auto vlastně je?
No přece z baterek auta ti pak jede ta chata, kde jsi přijel.
24. 3. 2023 09:44
Re: K čemu to auto vlastně je?
Tak on ID. Buzz není vyloženě postaven na expedice do Iránu, žejo..
24. 3. 2023 09:19
Re: K čemu to auto vlastně je?
Osobně to mám podobně, tahle auta někam hodně daleko na nezávislé cestování. Omezování dojezdu, respektive komplikace s dobíjením je pro mě no-go pro takové auto.

Na druhou stranu spousta Němců a Italů s obytňákama nejezdí zas tak daleko nebo mimo civilizaci, takže jim to asi vystačí.