VW Passat Alltrack: První statické dojmy
Nový přírůstek do rodiny Passatů se jmenuje Volkswagen Passat Alltrack. Zvýšené oplastované kombi dle Volkswagenu zapadne mezi Passat Variant a SUV Tiguan a Touareg. Zároveň ale bude představovat levnější konkurenci koncernového Audi A4 allroad, resp. dražší a větší alternativu k Octavii Scout.
Novinka ještě letos dostane další dva přímé soupeře: Peugeot 508 RXH a později se přidá Opel Insignia CrossFour.
Světová premiéra proběhla začátkem prosince na autosalonu v Tokiu. Nyní Passat Alltrack absolvuje turné po dalších autosalonech. Ještě před březnovou Ženevou přichází na řadu Vienna Autoshow, která se koná tento týden v rakouské metropoli.
Novinka sází na sportovní styl, na živo to ale nepůsobí rušivě. Základem jsou pochopitelně ochranné matně černé plasty, které obepínají celou karoserii. Vpředu a vzadu jsou doplněny matně stříbrným dekorem, který napodobuje ochranné plechy, ve spodní části bočních dveří se přidávají stříbrné lišty.
Volkswagen k tomu přidává voštinovou mřížku v předním nárazníku, dvě koncovky výfuku a kovový povrch krytů zpětných zrcátek. Výsledek je působivý, proti standardnímu Passatu Variant působí výrazně atraktivnějším dojmem, navzdory decentnímu stříbrnému laku.
Mimochodem, kromě červené a dvou odstínů hnědé budou v nabídce jen různé variace stříbrné, šedé, černé a bílé barvy.
Interiér se změnil jen minimálně. Jasným znamením bude nápis Alltrack před řadicí pákou, tlačítkovou výstroj doplní standardně dodávaný Offroad program (obsahuje asistenty pro rozjezd do kopce a sjíždění kopců).
Standardem jsou i nerezové sportovní pedály (dostupné i pro Passat Variant). Prezentovaná konfigurace interiéru odpovídá možnostem běžné nabídky Passatu, včetně hnědé palubní desky a kompletního dekoru v hliníkovém designu.
Nabídka motorizací čítá pět kombinací, které sahají od 103 kW a pohonu předních kol po 155 kW a pohon všech kol. Technické údaje jsou uvedeny v následující tabulce.
Volkswagen Passat Alltrack - technická data | |||||
Motor | 1,8 TSI (118 kW) | 2,0 TSI (155 kW) 4Motion DSG | 2,0 TDI BMT (103 kW) | 2,0 TDI BMT (103 kW) 4Motion | 2,0 TDI BMT (125 kW) 4Motion DSG |
Převodovka | 6M | 6DSG 4x4 | 6M | 6M 4x4 | 6DSG 4x4 |
Zdvihový objem [cm3] | 1798 | 1984 | 1968 | 1968 | 1968 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 4/4 |
Největší výkon [kW/min-1] | 118/5000-6200 | 155/5300-6200 | 103/4200 | 103/4200 | 125/4200 |
Největší toč. mom. [Nm/min-1] | 250/1500-4200 | 280/1700-5200 | 320/1750-2500 | 320/1750-2500 | 350/1750-2500 |
Max. rychlost [km/h] | 211 | 212 | 201 | 198 | 211 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 8,9 | 7,8 | 10,2 | 10,3 | 8,9 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 7,7 | 8,6 | 5,2 | 5,7 | 5,8 |
Prov. hmotnost [kg] | 1590 | 1707 | 1609 | 1706 | 1725 |
Passat Alltrack bude na český trh uveden na podzim roku 2012, jeho cena nebyla zatím stanovena.