Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

VW Polo 1,2 TSI (77 kW): S novým motorem z Mladé Boleslavi za 320.400,-Kč od prosince 2009

Ondřej Láník
Diskuze (182)
Do Volkswagenu Polo se chystá další zážehový motor původem z Mladé Boleslavi. Po dvojici tříválců HTP jde o čtyřválcový agregát s přímým vstřikováním a s přeplňováním turbodmychadlem.

Vokswagen dnes potvrdil, že nové Polo s prozatím nejsilnějším zážehovým motorem v nabídce, dorazí na český trh začátkem prosince. V souvislosti s tím byly zveřejněny ceny, ale taky technická data. Za 320.400,-Kč dostanete třídveřové Polo 1,2 TSI Trendline, za 333.500,-Kč pak vyšší stupeň výbavy Comfortline. Co přesně tyto výbavy obsahují je sepsáno níže.

Zcela novou informací je to, že Polo s novým čtyřválcem je zatím nejrychlejší motorizací v nabídce. Jako jediná akceleruje na 100 km/h za méně než 10 sekund, kombinovaná spotřeba přitom zůstala nečekaně nízko - na 5,3 l/100 km. Jde tak o nejúspornější zážehovou motorizaci v nabídce.

Nový motor, který se pro vozy VW Group vyrábí v Mladé Boleslavi, je zajímavý taky dvouventilovým rozvodem a přímým vstřikováním v objemové třídě, kde většina konkurenčních výrobců zůstává u jednoduššího vstřikování do sacího potrubí. Jednotka nahrazuje v portfoliu malých vozů motor 1,6 16V s proměnným časováním ventilů, ale její maximální točivý moment 175 Nm spíše připomíná atmosférické čtyřválce s objemem 1,8 l. Přeplňování v kombinaci s přímým vstřikováním se stará o dostupnost momentového maxima v pásmu 1550 až 4100 min-1, což jistě významně ovlivnilo schopnost práce motoru v nízkých otáčkách a tím taky nízkou kombinovanou spotřebu.

Novinka bude standardně dodávána s novou šestistupňovou ručně řazenou převodovkou. Za příplatek 52.200,-Kč můžete mít od ledna 2010 sedmistupňové DSG.

Další novinkou v ceníku je Polo Bluemotion s motorem 1,6 TDI (66 kW). Jeho cena činí 369.000,-Kč, kombinovaná spotřeba byla nakonec homologována s hodnotou 3,7 l/100 km.

Výbava Trendline

Ceník Pola je konstruovaný pro třídveřový model. Ke všem cenám od... je pro pětidveřové provedení nutno připočítat navíc příplatek za 5 dveří, který činí 5.400,-Kč.

Tak jednoduché to ale není, protože od počátku prodeje jsou v nabídce akční balíčky kombinující 5 dveří, dvě klimatizace a elektrické ovládání oken.

Základní výbava Trendline na českém trhu obsahuje přední a boční airbagy (s rozšířenou ochranou hlavy), ale také ve třídě stále neobvyklé ESP s integrovanými funkcemi ABS, MSR, ASR, EDS a asistentem pro rozjezd do kopce, nepřímé měření tlaku v pneumatikách, přední elektricky ovládaná okna, komfortní blikání směrovek nebo centrální zamykání.

Polo nemá náhradní kolo, ale standardně jen Tire Mobility Set (12V kompresor a lepicí sadu), kolo místo lepicí sady dostanete za 1.100,-Kč. Základní výbava jezdí na ocelových kolech s rozměrem pneumatik 175/70 R14. Dveře a kliky jsou standardně lakovány v barvě karoserie.

Měkčené plasty (slush) budou na přístrojové desce v Polu až od druhé úrovně výbavy (Comfortline). Zadní sedadlo je nedělené. Základní rádio RCD 210 s CD a MP3 přehrávačem je v ceně všech modelů s výjimkou základní motorizace 1,2 (44 kW) (zde za 5.900,-Kč), za klimatizaci ale musíte připlatit.

Konkrétně klimatizace Climatic s poloautomatickou regulací příjde spolu s 5 dveřmi na 15.200,-Kč, to vše spolu s elektrickým ovládáním oken vzadu navíc stojí 20.300,-Kč.

Lepší rádio RCD 310 s CD-MP3 přehrávačem, 4 x 20 W, 6 reproduktory a AUX-IN příjde pro základní motorizaci na 9.800,-Kč, ale pro ostatní verze jen na 3.800,-Kč. Dálkové ovládání pro centrální zamykání stojí 3.900,-Kč, Tempomat a Parkpilot se zvukovou signalizací odstupu směrem dozadu stojí dohromady 9.200,-Kč, vnitřní zpětné zrcátko s automatickou clonou a dešťový senzor příjdou celkem na 5.000,-Kč.

Volkwagen Polo (3 dv.) - Zážehové motory (říjen 2009)
Zážehové motory1,2 6V1,2 12V1,4 16V1,2 TSI
Zdvihový objem [cm3]1198119813901197
Válce/ventily3/43/44/44/2
Nejvyšší výkon [kW/min-1]44/520051/540063/500077/5000
Nejvyšší toč. mom. [Nm/min-1]108/3000112/3000132/3800175/1550-4100
Max. rychlost [km/h]157165177190
Zrychlení 0-100 km/h [s]16,114,112,19,7
Komb. spotřeba [l/100 km]5,55,55,95,3
Cena Trendline [Kč]244.500,-260.400,-281.400,-320.400,-
Cena Comfortline [Kč]-273.500,-294.500,-333.500,-

Atraktivně vypadá cena 11.800,-Kč (resp. 17.800,-Kč pro základní model) za navigaci RNS 310 s barevným dotykovým displejem. Asymetricky dělené a sklopné zadní opěradlo + dvojitá podlaha zavazadlového prostoru příjde u této výbavy na 1.100,-Kč.

Kola z lehkých slitin s pneumatikami 195/55 R15 stojí 14.000,-Kč.

Výbava Comfortline

Comfortline jezdí na patnáctipalcových kolech s pneumatikami 185/60 R15, standard rozšiřují elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, obě přední sedadla mají výškové nastavování, centrální zamykání je dodáváno s dálkovým ovládáním, zadní sedadlo je dělené.

Kombinace 5 dveří a klimatizací jsou pro Comfortline následující: Klimatizace Climatic+5 dveří+el. ovládání oken vzadu příjde na 15.200,-Kč, klimatizace Climatronic + 5 dveří + el. ovládání oken vzadu příjde na 25.900,-Kč. Zvýhodněný příplatek 9.100,-Kč rozšíří výbavu o mlhové světlomety se statickým přisvěcováním do zatáček, středovou loketní opěrku vpředu s odkládacím prostorem a výklopným držákem na nápoje vzadu a tempomat.

Kola z lehkých slitin s pneumatikami 195/55 R15 příjdou na 8.100,-Kč, rozměr s pneumatikami 215/45 R16 stojí 14.000,-Kč.

Zatím nejvyšší stupeň výbavy Highline nebude na českém trhu k dispozici.

Volkwagen Polo (3 dv.) - Vznětové motory (říjen 2009)
Vznětové motory1,6 TDI CR DPF1,6 TDI CR DPF1,6 TDI CR DPF BM1,6 TDI CR DPF
Zdvihový objem [cm3]1598159815981598
Válce/ventily4/44/44/44/4
Nejvyšší výkon [kW/min-1]55/400066/420066/420077/4400
Nejvyšší toč. mom. [Nm/min-1]195/1500-2500230/1500-2500230/1500-2500250/1900
Max. rychlost [km/h]170180180190
Zrychlení 0-100 km/h [s]1411,511,510,4
Komb. spotřeba [l/100 km]4,24,23,74,2
Cena Trendline [Kč]324.600,--369.000,--
Cena Comfortline [Kč]337.700,-369.500,--395.900,-

Příplatek za sedmistupňovou automatickou převodovku DSG činí 52.200,- (pro motor 1,4 16V) resp. 51.200,-Kč (pro motor 1,6 TDI DPF se 66 kW).

V obou stupních výbavy je třeba připlácet za středovou loketní opěrku vpředu (2.400,-Kč), mlhové světlomety (5.000,-Kč), světla pro denní svícení (1.100,-Kč), vkládané textilní koberečky (3.000,-Kč), volant, hlavici řadicí páky a madlo ruční brzdy v kůži (4.800,-Kč). Zpoplatněny jsou také červený lak Flash (3.400,-Kč), žlutý lak Savanna (3.900,-Kč), černý lak (3.900,-Kč), metalické laky (10.300,-Kč) a perleťové laky (11.700,-Kč).

Doporučujeme
PŘEDSTAVUJEME Volkswagen Polo
Volkswagen Polo - První jízdní dojmy
TEST Volkswagen Polo 1,2 (51 kW): The best of VW (09/2009)
TEST Volkswagen Polo 1,6 TDI (55 kW): Rejl místo dýzy (10/2009)

Ondřej Láník
Diskuze (182)
Avatar - miromen
11. 10. 2009 10:50
Re: NA SPICI STALE NENI
No ale OCT. II je přece VW groupe.
11. 10. 2009 10:43
Re: NA SPICI STALE NENI
Bohužel, tento problém není jen u VW (čímž ale nechci VW obhajovat) a myslím, že to není uplně v pořádku a je mi jasné, že to někumu může vadit. Za mne třeba tento problém pozoruji i u Oct. II, kde mi ale navadí, protože materiál, kde se kolenem dotýkám je relativně měkký a koleno si tam "odkládám".
Avatar - theolli
10. 10. 2009 23:13
Re: Ať to beru z jakékoliv světové strany, stejně nakonec čl
na víc se nezmůžeš???
Avatar - miromen
10. 10. 2009 22:55
Re: NA SPICI STALE NENI
Kinedryl rules.
10. 10. 2009 22:25
Re: NA SPICI STALE NENI
Upřímně, mě se na zadních sedadlech dělá špatně. Fakt. ;-) :-)