VW Polo 1,2 TSI (77 kW): S novým motorem z Mladé Boleslavi za 320.400,-Kč od prosince 2009
Vokswagen dnes potvrdil, že nové Polo s prozatím nejsilnějším zážehovým motorem v nabídce, dorazí na český trh začátkem prosince. V souvislosti s tím byly zveřejněny ceny, ale taky technická data. Za 320.400,-Kč dostanete třídveřové Polo 1,2 TSI Trendline, za 333.500,-Kč pak vyšší stupeň výbavy Comfortline. Co přesně tyto výbavy obsahují je sepsáno níže.
Zcela novou informací je to, že Polo s novým čtyřválcem je zatím nejrychlejší motorizací v nabídce. Jako jediná akceleruje na 100 km/h za méně než 10 sekund, kombinovaná spotřeba přitom zůstala nečekaně nízko - na 5,3 l/100 km. Jde tak o nejúspornější zážehovou motorizaci v nabídce.
Nový motor, který se pro vozy VW Group vyrábí v Mladé Boleslavi, je zajímavý taky dvouventilovým rozvodem a přímým vstřikováním v objemové třídě, kde většina konkurenčních výrobců zůstává u jednoduššího vstřikování do sacího potrubí. Jednotka nahrazuje v portfoliu malých vozů motor 1,6 16V s proměnným časováním ventilů, ale její maximální točivý moment 175 Nm spíše připomíná atmosférické čtyřválce s objemem 1,8 l. Přeplňování v kombinaci s přímým vstřikováním se stará o dostupnost momentového maxima v pásmu 1550 až 4100 min-1, což jistě významně ovlivnilo schopnost práce motoru v nízkých otáčkách a tím taky nízkou kombinovanou spotřebu.
Novinka bude standardně dodávána s novou šestistupňovou ručně řazenou převodovkou. Za příplatek 52.200,-Kč můžete mít od ledna 2010 sedmistupňové DSG.
Další novinkou v ceníku je Polo Bluemotion s motorem 1,6 TDI (66 kW). Jeho cena činí 369.000,-Kč, kombinovaná spotřeba byla nakonec homologována s hodnotou 3,7 l/100 km.
Výbava Trendline
Ceník Pola je konstruovaný pro třídveřový model. Ke všem cenám od... je pro pětidveřové provedení nutno připočítat navíc příplatek za 5 dveří, který činí 5.400,-Kč.
Tak jednoduché to ale není, protože od počátku prodeje jsou v nabídce akční balíčky kombinující 5 dveří, dvě klimatizace a elektrické ovládání oken.
Základní výbava Trendline na českém trhu obsahuje přední a boční airbagy (s rozšířenou ochranou hlavy), ale také ve třídě stále neobvyklé ESP s integrovanými funkcemi ABS, MSR, ASR, EDS a asistentem pro rozjezd do kopce, nepřímé měření tlaku v pneumatikách, přední elektricky ovládaná okna, komfortní blikání směrovek nebo centrální zamykání.
Polo nemá náhradní kolo, ale standardně jen Tire Mobility Set (12V kompresor a lepicí sadu), kolo místo lepicí sady dostanete za 1.100,-Kč. Základní výbava jezdí na ocelových kolech s rozměrem pneumatik 175/70 R14. Dveře a kliky jsou standardně lakovány v barvě karoserie.
Měkčené plasty (slush) budou na přístrojové desce v Polu až od druhé úrovně výbavy (Comfortline). Zadní sedadlo je nedělené. Základní rádio RCD 210 s CD a MP3 přehrávačem je v ceně všech modelů s výjimkou základní motorizace 1,2 (44 kW) (zde za 5.900,-Kč), za klimatizaci ale musíte připlatit.
Konkrétně klimatizace Climatic s poloautomatickou regulací příjde spolu s 5 dveřmi na 15.200,-Kč, to vše spolu s elektrickým ovládáním oken vzadu navíc stojí 20.300,-Kč.
Lepší rádio RCD 310 s CD-MP3 přehrávačem, 4 x 20 W, 6 reproduktory a AUX-IN příjde pro základní motorizaci na 9.800,-Kč, ale pro ostatní verze jen na 3.800,-Kč. Dálkové ovládání pro centrální zamykání stojí 3.900,-Kč, Tempomat a Parkpilot se zvukovou signalizací odstupu směrem dozadu stojí dohromady 9.200,-Kč, vnitřní zpětné zrcátko s automatickou clonou a dešťový senzor příjdou celkem na 5.000,-Kč.
Volkwagen Polo (3 dv.) - Zážehové motory (říjen 2009) | ||||
Zážehové motory | 1,2 6V | 1,2 12V | 1,4 16V | 1,2 TSI |
Zdvihový objem [cm3] | 1198 | 1198 | 1390 | 1197 |
Válce/ventily | 3/4 | 3/4 | 4/4 | 4/2 |
Nejvyšší výkon [kW/min-1] | 44/5200 | 51/5400 | 63/5000 | 77/5000 |
Nejvyšší toč. mom. [Nm/min-1] | 108/3000 | 112/3000 | 132/3800 | 175/1550-4100 |
Max. rychlost [km/h] | 157 | 165 | 177 | 190 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 16,1 | 14,1 | 12,1 | 9,7 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 5,5 | 5,5 | 5,9 | 5,3 |
Cena Trendline [Kč] | 244.500,- | 260.400,- | 281.400,- | 320.400,- |
Cena Comfortline [Kč] | - | 273.500,- | 294.500,- | 333.500,- |
Atraktivně vypadá cena 11.800,-Kč (resp. 17.800,-Kč pro základní model) za navigaci RNS 310 s barevným dotykovým displejem. Asymetricky dělené a sklopné zadní opěradlo + dvojitá podlaha zavazadlového prostoru příjde u této výbavy na 1.100,-Kč.
Kola z lehkých slitin s pneumatikami 195/55 R15 stojí 14.000,-Kč.
Výbava Comfortline
Comfortline jezdí na patnáctipalcových kolech s pneumatikami 185/60 R15, standard rozšiřují elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, obě přední sedadla mají výškové nastavování, centrální zamykání je dodáváno s dálkovým ovládáním, zadní sedadlo je dělené.
Kombinace 5 dveří a klimatizací jsou pro Comfortline následující: Klimatizace Climatic+5 dveří+el. ovládání oken vzadu příjde na 15.200,-Kč, klimatizace Climatronic + 5 dveří + el. ovládání oken vzadu příjde na 25.900,-Kč. Zvýhodněný příplatek 9.100,-Kč rozšíří výbavu o mlhové světlomety se statickým přisvěcováním do zatáček, středovou loketní opěrku vpředu s odkládacím prostorem a výklopným držákem na nápoje vzadu a tempomat.
Kola z lehkých slitin s pneumatikami 195/55 R15 příjdou na 8.100,-Kč, rozměr s pneumatikami 215/45 R16 stojí 14.000,-Kč.
Zatím nejvyšší stupeň výbavy Highline nebude na českém trhu k dispozici.
Volkwagen Polo (3 dv.) - Vznětové motory (říjen 2009) | ||||
Vznětové motory | 1,6 TDI CR DPF | 1,6 TDI CR DPF | 1,6 TDI CR DPF BM | 1,6 TDI CR DPF |
Zdvihový objem [cm3] | 1598 | 1598 | 1598 | 1598 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 4/4 |
Nejvyšší výkon [kW/min-1] | 55/4000 | 66/4200 | 66/4200 | 77/4400 |
Nejvyšší toč. mom. [Nm/min-1] | 195/1500-2500 | 230/1500-2500 | 230/1500-2500 | 250/1900 |
Max. rychlost [km/h] | 170 | 180 | 180 | 190 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 14 | 11,5 | 11,5 | 10,4 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 4,2 | 4,2 | 3,7 | 4,2 |
Cena Trendline [Kč] | 324.600,- | - | 369.000,- | - |
Cena Comfortline [Kč] | 337.700,- | 369.500,- | - | 395.900,- |
Příplatek za sedmistupňovou automatickou převodovku DSG činí 52.200,- (pro motor 1,4 16V) resp. 51.200,-Kč (pro motor 1,6 TDI DPF se 66 kW).
V obou stupních výbavy je třeba připlácet za středovou loketní opěrku vpředu (2.400,-Kč), mlhové světlomety (5.000,-Kč), světla pro denní svícení (1.100,-Kč), vkládané textilní koberečky (3.000,-Kč), volant, hlavici řadicí páky a madlo ruční brzdy v kůži (4.800,-Kč). Zpoplatněny jsou také červený lak Flash (3.400,-Kč), žlutý lak Savanna (3.900,-Kč), černý lak (3.900,-Kč), metalické laky (10.300,-Kč) a perleťové laky (11.700,-Kč).