Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

VW představuje elektrokoncept pro Paříž. Chce být revoluční jako brouk

David Bureš
Diskuze (8)
Představený koncept ukazuje chystaný produkční model. Jeho základem je nová modulární platforma speciálně navržená pro elektromobily.

Volkswagen následuje ostatní automobilky a odhaluje, co představí na nadcházejícím autosalonu v Paříži. Hvězdou jeho stánku bude koncept chystaného elektromobilu, který firma ukázala na prvních snímcích. Podle zákulisních zpráv se na pařížské autoshow představí i modernizovaný golf, jeho podobu ale zatím Volkswagen nezveřejnil.

Zatím nepojmenovaný koncept má podle Volkswagen způsobit podobnou revoluci jako kdysi Typ 1, alias brouk. Automobil údajně bude mít potenciál být podobnou legendou, signalizuje totiž vstup výrobce do nové éry, kterou popisuje heslem Think New (Myslet nově). Ta má být ve znamení elektřiny, která je ústředním tématem vozu.

Základem auta je nová modulární platforma MEB, která je speciálně určená pro vozy s elektrickým pohonem. Novou architekturu už naznačil lednový koncept Budd-E, v Paříži jí ale bude dán větší prostor. Zatím víme jen o sendvičové konstrukci, která umožní vložit do celé podlahy auta baterie, což zvětší vnitřní prostor a zároveň díky větší zásobě energie povede k prodloužení dojezdu. Ten má údajně činit až 600 kilometrů, což je u elektroaut skvělá hodnota.

Elektrický koncept přitom bude speciální nejen díky svému pohonu, ale také díky svému vzhledu. V případě vozů volkswagen se bude jednat vskutku o revoluci, protože první snímky konceptu naznačují zcela jiný design než u dnešních aut značky.

Studie pro Paříž přitom neskončí v propadlišti dějin, ale podle automobilky naznačí vzhled chystaného sériového auta. Připravovaný elektromobil je kompaktní hatchback, jehož výroba má začít do konce této dekády.

Hatchback o velikosti golfu je přitom jen jeden z mnoha elektrických volkswagenů, na nichž se ve Wolfsburgu aktuálně pracuje. Nabídka elektromobilů má totiž čítat i velkoprostorové auto, crossover a údajně i sporťák. Expanze nabídky souvisí s plány koncernu VW Group, který chce do roku 2020 uvést na trh 30 modelů s elektrickým pohonem.

David Bureš
Diskuze (8)
17. 9. 2016 12:02
Re: Keď sme
paliva se pristich par let ani nijak brutalne nebudou, spise se pocita se stagnaci cen

Tesla se soutredi na urcity segment trhu kde nizka cena vpodstate vadi, ani model 3 nebude neco levneho co by melo trilakat miliony lidi, a cokoliv levnejsiho nez bude model 3 by byl pro Teslu spise na skodu a znicilo by jim to brand ktery dnes maji, ono i model 3 jim ho pokazi diky tomu ze se to auto zrejme bude hodne kupovat do firemnich flotil obchodakum co maj cesty okolo superchargeru

to co v elektromobilech dnes vydime za baterky je vpodstate vyvoj pred 5-10 lety, to ze je na tom napasno li-ion neznamena ze to je stejne slozeni jake mame treba v mobilech nebo jake meli lionky pred 20 lety, a tim ze vyvoj/vyzkum bezi u takovych technologii 8-15 let, tak nelze cekat ze se to zmeni prez noc, to je proste jen argument lidi co musej hatovat na elektromobily, je to stejne jako by se preznoc zmenil treba vyvoj fosilnich motoru, pred 20 lety ty benzinaky a diesely byli taky jine nez dnes, dalo by se dokonce rici ze tenkrat byli dokonce lepsi nez dnes, proste vyvoj benzinaku a naftaku jde spise obracene a z kdysi dobrych motoru jde dnes hruza des delana jen na servisni vejvar co ma nasobne horsi emise >:D
17. 9. 2016 08:43
Re: Keď sme
Ano, presne, bez noveho typu baterii / akumulatoru jsou jakekoliv elektromobily v soucasnosti realne nepouzitelne. A ani brutalni zdaneni paliv to nemeni.
Avatar - rokyta.p
16. 9. 2016 19:58
Re: Keď sme
Já Teslu vidím skoro každý den :yes: Hlavní a ne ještě úplně vyřešený oříšek je, umět levně a v malém a lehkém uschovat velké množství elektrické energie. O to jde, chtělo by to nějaký revoluční typ baterií, něco jak byl skok z diskety na flešku. Zbytek už tu byl a je celkem brnkačka. No a pomalu by se mohli dostat do sériové výroby i nějaké nové materiály. By jste koukali co třeba NASA všecko má :-!
Avatar - speedfred
16. 9. 2016 15:42
Keď sme
už pri elektro autách, dnes som videl na D1 Teslu X (či ako sa to volá) a vypadá to celkom k svetu.
16. 9. 2016 15:38
Re: Brouk?
Ano, Goebbelsovské heslo - 100x opakovaná lež se stává pravdou. A tímto se řídí VW do dneška. To je to velké umění VW prodávat.