Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

VW představuje vylepšený motor 1.5 TSI evo2, první ho dostane T-Roc

Volkswagen T-Roc Cabrio
Volkswagen T-Roc Cabriolet
Volkswagen T-Roc Cabriolet
Volkswagen T-Roc Cabriolet
21 Fotogalerie
Diskuze (4)

Nová verze motoru by měla nabídnout ještě lepší spotřebu i emise CO2, v budoucnu se ale může stát součástí plug-in hybridu s výkonem až 272 koní.

Automobilka Volkswagen se v posledních letech soustředí především na elektrifikaci, přesto ještě nezlomila hůl ani nad spalovacími motory. To ostatně dokazuje i dnešní představení nové evoluce turbem přeplňovaného zážehového čtyřválce 1.5 TSI Evo2 z řady EA 211, který by měl nabídnout další vylepšení po stránce spotřeby i emisí.

Motor je vybaven novým třícestným katalyzátorem a filtrem pevných částic v jednom modulu, který je umístěn blíž k motoru. Tímto krokem, který zlepšuje hospodárnost i emise motoru, se automobilka připravuje na přísnější emisní normy a současně také omezuje svou závislost na vzácných kovech, které se jinak pro úpravu emisí používají, a jejichž dostupnost se může časem zhoršovat.

Proměnou ale prošel také systém deaktivace válců, označovaný Active Cylinder Management, který by nyní měl fungovat v ještě širším rozsahu. Díky funkci ACTplus tak dochází k odpojování druhého a třetího válce v momentě, kdy motor pracuje v nízké či střední zátěži a rychlostech.

Automobilka slibuje, že samotná deaktivace či opětovná aktivace by měla být sotva postřehnutelná. Ve zbylých dvou válcích dochází k zvýšení hospodárnosti, zatímco prostřední válce se pohybují téměř bez ztrát. K jejich připojení pak dochází při sešlápnutí plynového pedálu.

Video placeholder
Volkswagen T-Roc Cabriolet • Zdroj: Volkswagen

Kromě toho ale nová evoluce motoru 1.5 TSI evo2 nabízí i turbodmychadlo s variabilní geometrií a řadu hi-tech komponent. Například vysokotlaký systém vstřikování paliva, pracující s tlakem až 250 bar, plazmou potažené stěny válců pro snížení tření či písty se zabudovanými chladícími kanálky, umožňující optimalizovat spalování a zvýšit účinnost.

S novým motorem tak můžeme očekávat další snižování spotřeby a zřejmě i emisí, ostatně motor byl navržen tak, aby spaloval i paliva obsahující látky vyrobené z obnovitelných zdrojů. Současně však nabídne i poměrně solidní výkon. Tedy přinejmenším v pozdější aplikaci.

Vůbec poprvé se totiž nový motor 1.5 TSI evo2 z rodiny EA211 představí jako základní motorizace modelů VW T-Roc a T-Roc Cabriolet, kde nabídne tradiční nejvyšší výkon 110 kW (150 k). Automobilka nicméně počítá i s jeho další elektrifikací, přičemž jako součást plug-in hybridního ústrojí by se mohl podílet na systémovém výkonu až 200 kW (272 k).

Na další informace o novém motoru, respektive jeho využití u nových modelů z dílny koncernu Volkswagen si ale ještě budeme muset chvíli počkat.

Vstoupit do diskuze (4)