Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

VW se spotřebou 1 l/100 km na Qatar Motor Show 2011

Ondřej Láník
Diskuze (8)
Už tento měsíc se má na Qatar Motor Show představit studie Super Efficent Vehicle (SEV). Od roku 2013 by mohlo auto se spotřebou 1 l/100 km přijít do výroby.

S myšlenkou velmi úsporného miniautomobilu koketuje Volkswagen už téměř dekádu. Prvním prototypem litrového auta absolvoval v roce 2002 Ferdinand Piech cestu z Wolfsburgu na výroční tiskovou konferenci do Hamburgu. Ale pak byly plány na výrobu něčeho podobného uloženy k ledu, kvůli vysokým investicím a nepřiměřeným nákladům.

Doba údajně pokročila, technologie na výrobu lehkých a tuhých konstrukcí, výkonných akumulátorů a účinných hybridních soustav jsou dnes mnohem dále a celkové náklady jsou údajně mnohem nižší než před lety, takže výroba auta se spotřebou 1 l/100 km je opět na pořadu dne.

Podle agentury DPA má Volkswagen ještě tento měsíc na Qatar Motor Show 2011 představit novou verzi konceptu litrového auta s názvem Super Efficent Vehicle (SEV). Jeho naftový dvouválec bude propojen s elektromotorem, který bude čerpat energii primárně ze sady lithiových akumulátorů. Ty bude možné dobíjet jak spalovacím motorem za jízdy tak i při stání vozidla ze zásuvky. Nový prototyp má vycházet ze studie Volkswagen L1 (viz fotogalerie pod článkem), která byla k vidění na autosalonu ve Frankfurtu v září 2009.

Tehdy bylo oznámeno, že podobný automobil nevyjede na silnice dříve než v roce 2013. Litrové vozítko se má brzy představit ve vyrobitelné podobě. Termín startu výroby v roce 2013 je prý stále aktuální.

Volkswagen L1: Návrat litrového auta

Ondřej Láník
Diskuze (8)
19. 1. 2011 20:21
Re: Kdyby Octavia
Tak jistě. Ona ta Oktávka s 1.9 TDI přeci žrala tak do 3 litrů na 100 >:-[] Trošku ji uhladit rypák, tak se na ten litřík dostane určitě taky >:D
18. 1. 2011 23:12
Snívajte s nami ...
K tomu litru treba evidentne pripočítať i spotrebu el.energie s batérií ...

A samozrejme celá "zázračná" spotreba je vždy i o spotrebe energie pri výrobe a likvidácii vozidla (t.j. ceny) ... a bez toho je každé "odpadávanie" zbytočné ...

18. 1. 2011 21:18
pokrok
Pred 10 lety melo l1 spotrebu 1 litr s dieselem. Nyni ma zase jeden litr- s dieselem a elektromotorem. Protoze to jde dneska vyrabet levneji, uvazuje se o tom >:D
18. 1. 2011 19:49
Re: Kdyby Octavia
byla aerodynamická jak toto auto, tak žere také málo.

Dnes ale letí samé žebroví na přední masce, každý chce být takový borec jako majitel Mercedesu, ale spotřeba ho nezajímá.
18. 1. 2011 13:59
...
Zajímá mě kolik vozítko bude stát,pokud bude stát jako nová Octavie,koupil bych si radši vw.Na dojíždění do práce ideální.Pokud bude stát přes 750tisíc,nekoupí si to nikdo,protože náklady na koupi zdaleka převýší náklady za koupi nového auta za nižší cenu a jeho provoz.