Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

VW Taigun nevznikne. Stopka i pro miniSUV od Škody?

David Bureš David Bureš 10. 2. 2016 • 04:53
23
16
Zobrazit náhledy (23)
Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen
Podle původních plánů se Taigun měl již dva roky prodávat. Z miniaturního SUV ale nakonec nic nebude.

Volkswagen plánuje rozšířit svoji nabídku SUV, která aktuálně čítá jen Tiguan a Touareg. V rozšířeném portfoliu ale nebude model vycházející z konceptu Taigun. Projekt takového auta výrobce zastavil.

Důvodem zastavení projektu je podle automobilky jeho velikost. Volkswagen zjistil, že Taigun by byl pro zákazníky příliš malý. Uvidíme, jestli ke stejnému závěru dospěje také Škodovka. Ta nás na SUV expanzi připravuje už delší dobu, miniaturní "teréňák" měl být jednou ze zvažovaných variant. Koncept od VW poprvé představený v říjnu 2012 byl dlouhý jen 3.859 mm. Základem byla platforma Upu!, pod kapotou pracoval přeplňovaný benzinový tříválec 1.0 TSI naladěný na 81 kW a 175 N.m.

Zdůvodnění zastavení projektu ale můžeme hledat i jinde, byť Volkswagen o tom nemluví. Auto mělo být zacílené na brazilský trh, kde však prodeje nových aut v poslední době výrazně klesají. Zájem o vůz by tak byl značně nejistý. Volkswagen navíc kvůli aféře Dieselgate musí výrazně šetřit.

Již krátce po představení Taigunu automobilka prohlásila, že takto malé SUV hodlá prodávat. Jako první se měl objevit na brazilském trhu, a to už v roce 2014. O rok později měl následovat prodej v Evropě.

V roce 2014 byl prezentován druhý koncept, který měl blíže sériové výrobě. Novinkou byly přepracované zadní partie, víko zavazadelníku bylo dělené, navíc na něm bylo umístěno rezervní kolo. V té době se už ale začalo mluvit o zahájení produkce zkraje roku 2016. Ani k tomu ale nakonec nedojde.

Volkswagen však na rozšíření nabídky SUV nezanevře, ba naopak. Místo výroby miniaturního SUV se chce Volkswagen zaměřit na o něco větší model. „Malé“ SUV nebude odvozeno od Upu!, nýbrž od o segment většího Pola. Příchod takového vozu již v roce 2014 naznačil koncept T-Roc, letos má pak následovat další koncept. Ten se bude jmenovat T-Cross a ukáže se již příští měsíc v Ženevě.

Navíc se nabídka wolfsburských SUV rozšíří i ve větších segmentech. Tiguan bude nově nabídnut i v sedmimístném provedení a sportovní verzi. Pro americký trh pak bude určen velký sedmimístný crossover vycházející z konceptu CrossBlue.

Témata
Avatar - pumpkin
11. 2. 2016 10:26
Re: veľkosť nevadí
Hej, linky v Novom Meste myslím nie sú kapacitne moc obsadené.

To mi pripomenulo už pomaly zabudnutý projekt Smart Formore. Ak by sa k tomu vrátili, bolo by to už samozrejme menšie auto, toto dávam len na pripomenutie.

[odkaz]
Avatar - twistedTSD
11. 2. 2016 01:24
Re: veľkosť nevadí
Asi by při rentabilně nastavených cenách těžko bojoval s většími modely...Škoda, docela originální "teréňáček".
11. 2. 2016 01:05
Studená sprcha,
na Taigun jsem čekal, tak moc se mi zatím žádné reálně vyrobitelné auto nelíbilo. Je přece naprostá hovadina kupovat si na dojíždění po městě třeba Tiguan, Taigun by velikostně v pohodě stačil a dostal bych se s ním i na zahradu aniž bych chytil někde spodkem. Malé převisy, dobrý výhled, dovnitř se 2 lidi + zavazadla vejdou taky. Zrušením Taigunu mě teda VW nepotěšil...
Avatar - pumpkin
10. 2. 2016 22:48
Re: Hloupost
Jaj, tak výška je zas ďalšia vec a teda aj ergonómia a komfort. Odierať si koleno, to zamrzí. Mne to vadilo v Pole a to nie som nadpriemerne vysoký.
10. 2. 2016 20:57
Re: Hloupost
Ty sám jsem se divil, ale paradoxně v Riu mám víc místa díky trochu natočené palubce směrem řidiči. Tak mi tak moc netlačí do pravé nohy a kolena, jako ve fábii (tam jsem se jen stěží nasoukal, ale při sedačce skoro nadoraz to šlo, ale v tom už zase vadí středový sloupek při vystupování). Nicméně v Riu je i pocitově víc místa, palubka před spolujezdcem je (podle stylu hyundai) vykrojená. No a když mám sedačku na sebe, ta si sice za mě dospělí sedne jen na chvilku, ale dítě klidně. Toto ve Fabii nešlo. Srovnal bych to jako místo a posez s 1. Gen Octavie (mají totožný rozvor), jen je rozdíl v předním a hlavně zadním převisu.

Viz. Test na autorevue.cz
Nové Rio už myslím není tak prostorné.

Jinak být o 10cm menší, tak Fabia v kombíku by stála za zvážení. :yes:

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud