Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

VW Viloran přijíždí jako nový rodinný ideál. Prohlédněte si jej do detailu

Stanislav Kolman
Diskuze (18)

Rodinné MPV VW Viloran se konečně ukazuje v celé své kráse. Má plnit roli luxusního rodinného přepravníku, avšak pouze na čínském trhu.

Model Volkswagen Viloran jsme si mohli prohlédnout už dříve. Nejprve unikly snímky testovacího prototypu, později pár fotografií vypustila do světa i sama automobilka. Až teď, kdy vůz konečně vstupuje do prodeje, si jej můžeme prohlédnout opravdu do detailu. Zálusk si na něj ale nedělejte, Viloran je určen výhradně čínským zákazníkům.

Silueta vozu zůstává věrna konceptu MPV, vzhledové prvky na přídi a zádi však odkazují na poslední generaci SUV Touareg. Vůz je dílem podniku SAIC Volkswagen a v Číně má konkurovat modelům Buick GL8 či Lexus LM. Viloran je největším modelem na platformě MQB. Je 5346 mm dlouhý, 1976 mm široký a 1781 mm vysoký, přičemž rozvor má hodnotu 3180 milimetrů, takže autu nečiní problém pobrat až sedm cestujících.

Přístrojová deska našla inspiraci u Volkswagenu Teramont (čínský Atlas), Viloran je však vybaven dotykovým panelem pro ovládání klimatizace, stejně jako odlišnými výdechy topení, jiným volantem a pákou samočinné převodovky. Novinka nabízí kožené čalounění či vyhřívané a větrané sedačky s masážními funkcemi. Pro všechna místa!

Z příplatkových položek mohou zákazníci volit třeba digitální přístrojový štít, multimediální systém poslední generace či panoramatickou střehu. Nezapomnělo se ani na asistenční a bezpečnostní prvky, nechybí adaptivní tempomat, asistent pro jízdu v koloně, automatické nouzové brzdění či asistent pro parkování.

Viloran vstupuje na čínský automobilový trh s dvoulitrovým benzinovým čtyřválcem TSI o výkonu 135 kW, pro náročnější je pak připravena stejná jednotka vyladěná na 162 kW. Oba agregáty se nabízejí výhradně se sedmistupňovou samočinnou převodovkou DSG a pohonem předních kol. Se čtyřkolkou se pro tento model nepočítá.

SAIC Volkswagen už přijímá první vlnu objednávek, přičemž úvodní dodávky zákazníkům jsou naplánovány na květen. Na základní variantu modelu si zájemci mají připravit v přepočtu 1.250.000 Kč.

Stanislav Kolman
Diskuze (18)

Doporučujeme

23. 4. 2020 08:06
Re: Slušný koráb
Souhlasím, velkých MPV v Evropě je sakra málo a velká SUV je prostě nenahradi. Mě se Viloran taky líbí, ale jak znám VW tak cena by byla v EU brutální :-[]
Avatar - Ham.
22. 4. 2020 17:58
Re: Slušný koráb
Tipnul bych si, že tohle by se u nás v základu pod 1,5 mega nevešlo.
Avatar - kari.laz
22. 4. 2020 17:51
Re: Slušný koráb
Sharon si koupí někdo kdo chce velké auto. A pokud by cena nebyla o tolik vyšší, tak by si to kupce našlo. Ani Sharan není žádná láce. Otázka je, kolik by taková cena tohoto v Evropě byla. Na tom by to stálo
Avatar - Ham.
22. 4. 2020 17:35
Re: Slušný koráb
No nástupce Sharanu asi moc ne, tohle je minimálně o třídu větší auto a je větší i než Multivan a je delší, širší a vyšší než byl třeba Mercedes R a to bylo pořádné hebedo. Takže minimálně i o třídu dražší než Sharan, spíše o dvě.
Avatar - Emel
22. 4. 2020 16:46
Re: Slušný koráb
Hmm... užitná hodnota tohohle crossu je přece jen menší, než u krabice na kolech jménem Sharan. Ale na druhou stranu, shora (velikostně) Sharanu konkuruje Multivan, takže asi by bylo možný nechat mu trošku víc prostoru a se Sharanem jít po větším stylu.