Vybité baterie? Kamiony na německých dálnicích budou dobíjet troleje
Není to tak dávno, co jsme vás informovali o přípravě elektrického tahače Tesly. Kromě osobních aut míří baterky také do vyšších sfér dopravního průmyslu, konkrétně kamionové dopravy. Takový krok však vyžaduje nejen hodně elektřiny, ale i více času na úplné dobití.
Kamionům mají bezemisní dálniční putování usnadnit troleje, které nahrazují běžné nabíječky. Řidič tak může vůz nabít během jízdy. První dvoukilometrový úsek byl před více než rokem otevřen ve Švédsku. Stejná myšlenka se líbí také Němcům, kteří nyní plánují ještě rozsáhlejší stavbu – desetikilometrovou část dálnice, na které půjde kamiony nabíjet.
Stavbou byla pověřena společnost Siemens a instalace proběhne na úseku dálnice A5. Byť se deset kilometrů může zdát jako dlouhá vzdálenost, v praxi to není příliš. Kamion jedoucí rychlostí 90 km/h (kterou stanovil přímo Siemens) má na dobití baterek jen pár minut. Takový supercharger Tesly zvládne dobít přibližně 1,7 kWh elektřiny za minutu. To znamená, že tvůrci musí přijít s mnohem efektivnějším řešením, nebo vzdálenost elektrické dálnice značně protáhnout.
profi elektromobil video nakladni siemens redakcnivideo
Pokud by popularita bezemisních kamionů rostla, časem by to mohlo prospět i plynulosti provozu. Zatímco nákladní vozy se budou dobíjet za sebou v pro ně vyhrazeném pruhu, ostatní účastníci dopravy budou mít volnou cestu.
Siemens další řešení v oblasti elektromobility aplikoval už na mnoha místech ve světě. Celkově ale infrastruktura elektrických dálnic roste velmi pomalu. Je to dané i tím, že tato společnost je jediná, která se do podobných staveb v tak velkém měřítku pouští. Zatím.