Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Vylepšený Nissan X-Trail na českém trhu

Ondřej Láník
Diskuze (13)
Mezi hlavní změny X-Trailu patří přepracování exteriéru, interiéru i motoru. Nový turbodiesel (100 kW) se vstřikováním paliva common-rail má k dispozici větší výkon i točivý moment.

Mezi hlavní změny X-Trailu patří přepracování exteriéru, interiéru i motoru. Nový turbodiesel (100 kW) se vstřikováním paliva common-rail má k dispozici větší výkon i točivý moment.

Navíc se přidávají nové prvky výbavy – z volantu ovládané integrované audio s kazetovým přehrávačem a měničem na 6 CD (Sport a Elegance), praktická síť do zavazadlového prostoru, přepracovaná schránka před spolujezdcem, vyhřívaná nebo chlazená schránka ve středové konzole, velkoplošné, elektricky ovládané střešní okno pro verzi Elegance (na přání pro Sport) aj.

Nástup stokilowattového turbodieselu 2.2dCi je významným krokem k upevnění předního postavení X-TRAILu ve své třídě. Začleněním poslední generace přímého vstřikování paliva commonrail s turbodmychadlem s proměnlivou geometrií lopatek a větším mezichladičem stlačeného vzduchu se výkon z 84 kW a 270 Nm u předchozí generace motoru, podstatně zvýšil na současných 100 kW a 314 Nm točivého momentu. Maximální rychlost vozu tak dosahuje 180 km/h a zrychlení je lepší o 2,2 sekundy – z 0 na 100 km/h to X-Trail nyní zvládne za 11,5 s. Kombinovaná spotřeba paliva přitom zůstala na velmi příznivé úrovni 7,2 l nafty na 100 km.

Nový X-Trail z vnějšku snadno rozeznáte podle decentních stylistických změn, zahrnujících novou masku, nové nárazníky vpředu i vzadu, chromované dveřní kliky a nová jsou také zadní světla. Nárazníky jsou o něco kompaktnější než dříve, takže celková délka vozu klesla z 4510 mm na 4455mm. Tím se mimo jiné zvýšily nájezdové úhly a zlepšila se tak i průchodnost vozu v terénu.

Klíčem k dobrým výkonům X-Trailu je elektronicky řízený systém ALL-Mode 4x4, který v reálném čase automaticky přepíná mezi pohonem přední nápravy a všech kol v závislosti na okamžitém stavu povrchu vozovky a chování vozu.

Ve výbavě nového X-Trailu najdete také ESP+, nejnovější protiprokluzový a stabilizační systém, automaticky monitorující trakci kol a stabilitu vozu. Kombinací aktivace brzd a tahu motoru pak podle potřeby jednotlivá kola buď zpomaluje, nebo jim naopak přidává větší porci výkonu. ESP+ je spojen s elektronicky ovládaným plynem, elektronickým samosvorným diferenciálem LSD (Limited Slip Differential), nejnovější generací protiblokovacího systému ABS s roudělovačem brzdné síly EBD, mechanickým brzdovým asistentem NBA a řízením trakce TCS.

Nový Nissan X-Trail je samozřejmě ve všech stupních výbavy k dispozici také v plně pětimístné užitkové verzi N1 s možností odpočtu DPH.

Ceny

X-Trail 2.0i (103 kW) Comfort 777.000,-Kč              

X-Trail 2.0i (103 kW) Sport 954.000,-Kč

X-Trail 2.5i (121 kW) Elegance 1.034.000,-Kč

X-Trail 2.2dCi (100 kW) Comfort 847.000,-Kč

X-Trail 2.2dCi (100 kW) Sport 989.000,-Kč

X-Trail 2.2dCi (100 kW) Elegance 1.069.000,-Kč

Ondřej Láník
Diskuze (13)