Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Výroba aut v lednu klesla o 11 % na 92.657 vozů, nejméně od 2010

ČTK
Diskuze (26)

Výroba osobních aut v Česku v lednu klesla meziročně o 11,4 procenta na 92.657 vozů. Jde o nejhorší lednový výsledek od roku 2010. Důvodem je stále nedostatek čipů, ale i změna výrobního programu v kolínské Toyotě po ukončení produkce pro Citroën a Peugeot. Oznámilo to Sdružení automobilového průmyslu.

Téměř každé desáté auto vyrobené v ČR bylo elektrické. Produkce autobusů a motocyklů meziročně vzrostla.

"Za dalším lednovým meziročním poklesem výroby automobilů stojí hned několik faktorů. V úvodu loňského roku se autoprůmysl ještě nepotýkal s výpadky v dodávkách čipů tak silně, jako jsme to zažili v posledním půlroce. Svou roli ale hraje i obměna výrobkového portfolia kolínské Toyoty, která se po ukončení partnerské výroby s automobilkami Citroën a Peugeot připravuje na spuštění výroby nového modelu Aygo X," uvedl výkonný ředitel sdružení Zdeněk Petzl.

Z trojice automobilek se stejně jako v závěru loňského roku dařilo čipové krizi vzdorovat automobilce Hyundai. Ta ve svém závodu v Nošovicích meziročně navýšila výrobu o 17 procent na 21.601 automobilů. Škoda Auto ve svých tuzemských závodech vyrobila 62.352 aut, tedy meziročně o 13 procent méně. Produkce v kolínském závodě automobilky Toyota se meziročně snížila o téměř 40 procent na 8704 aut. Pětinu produkce Hyundai tvořily elektrické vozy, ve Škodě byl jejich podíl šest procent.

Podle Petzla se bude situace v průběhu roku stabilizovat a v celoročních číslech se sektor odrazí ode dna. "V tuto chvíli však situace v dodavatelských řetězcích zůstává napjatá. Zvládnout výpadky pracovníků a dodávek dílů či dramatický nárůst cen surovin a energií nadále vyžaduje extrémní úsilí,“ dodal.

Zakázková výroba autobusů vykázala v prvním měsíci růst o 21,2 procenta na 360 vozidel. V závodu Iveco ve Vysokém Mýtě bylo vyrobeno 330 autobusů, což je nárůst o třetinu. Produkce SOR Libchavy meziročně klesla o 46 procent na 28 autobusů. Škoda Electric a KHMC vykázaly výrobu po jednom vozidle.

Produkce motocyklů v týnecké Jawě v lednu meziročně narostla o 250 procent na 266 strojů.

ČTK
Diskuze (26)

Doporučujeme

20. 2. 2022 20:12
Re: A co teprve, až automobilkám dojde,
Tak jsem asi zavodář a výjimka. Celý život lopata ve fabrice a začalo to v 99 Feldou za 225 tisíc. Prozatim skončilo u nás doma Swiftem loni v září za 350, ten byl mimochodem moje 5. nový auto. V okolí vidim málo rodin, kde by si rodina alepsoň 1-2 nový za 20 let nedokázali koupit.
Stačí normáůně pracovat, ne***t po hospodách a nevyhazovat za blbosti jako třeba za cigarety.
prober se, na tu blbou Dachnu dneska vydělá i to UKčko za pásem za necelý rok.
20. 2. 2022 13:11
Re: A co teprve, až automobilkám dojde,
Ty jsi ale k*k*t! To není možné, přitom v roce 2021-době čipové krize, se na R.Č prodalo přes 20 000 nových aut.
Avatar - rohYpnol
20. 2. 2022 13:10
Re: Další 2 roky budeme poslouchat pohádky a lži
Nepřekrucuji.

Není pravda, že EV neomezuje ICE. Opak je pravdou. Výrobní kapacita je jen jedna. Suroviny a díly jsou taky dány. Jestli místo 60ti spalováků vyrobíme 1 EV tak EV sakra omezuje dostupnost ICE :-! :-!
20. 2. 2022 12:59
Re: Další 2 roky budeme poslouchat pohádky a lži
Jenže.... i ta Octavia je v Boleslavi na vedlejší koleji, zatímco Enyaq má i přes větší požadavky na čipy přednost. Ale protože Octavia je spalovák tak čipy-nečipy, lídr trhu je v Bolesalvi Enyaq, byť ho nikdo -aspoň ve střední Evropě- nechce! Stejné je to se Scalou a jak dopadla Fabia kombi ví všichni.
Avatar - pradeda777
20. 2. 2022 10:28
Re: Další 2 roky budeme poslouchat pohádky a lži
Jo kamaráde....lidí jsou nervózní. Neví co bude, tak raději vyčkávají. To je ten pravý důvod, proč se neprodává.... :-[] Důkaz? Průměrný věk vozového parku se navyšuje.... :-[]