Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Výroba aut v Německu byla loni nejnižší za 23 let

ČTK ČTK 10. 1. 2020 • 16:20
8
20
Zobrazit náhledy (8)
Mercedes-Benz eSprinter Mercedes-Benz eSprinter Mercedes-Benz eSprinter

Výroba aut v Německu se loni snížila o devět procent na 4,66 milionu vozů, což je nejméně od roku 1996.

Důvodem poklesu byla slábnoucí poptávka ze zahraničí, prodej na domácím trhu naopak vzrostl. S odvoláním na údaje německého automobilového sdružení VDA o tom informovala agentura Bloomberg.

Německo patří mezi průmyslové mocnosti světa a jeho zpracovatelský průmysl je závislý z velké části na výrobě aut. Obavy ze znečištění ovzduší, zesílené skandálem Volkswagenu ohledně emisí dieselových vozů z roku 2015, obchodní spory a zpomalující ekonomika ale mají negativní dopad na poptávku po autech. Automobilky Daimler a Volkswagen či výrobce součástek Continental proto ruší pracovní místa, aby snížili náklady.

Automobilky také v současnosti vynakládají miliardy eur na vývoj čistších vozů, zároveň ale čelí novým poskytovatelům služeb, kteří nabízejí sdílení jízd. To je například společnost Uber Technologies, která má v současnosti stejnou tržní hodnotu jako Daimler.

Loňský prodej aut v Německu se přitom podle pondělních údajů zvýšil o pět procent na 3,6 milionu, což bylo nejvíce za deset let. Vývoz aut se ale za celý rok propadl o 13 procent na téměř 3,5 milionu vozů. VDA rovněž varuje, že letos by se prodej aut na německém trhu mohl snížit.

Americký výrobce elektrických automobilů Tesla loni v listopadu oznámil, že svou novou továrnu na výrobu elektromobilů s označením Gigafactory 4 hodlá postavit v Německu. Závod má zahájit výrobu v roce 2021 a vyrábět by měl až 500.000 vozů ročně.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - Jerry.Gunman
Re: Re: Nebyli jste schopni.....
| 13. 1. 2020
Fofrekombi,
dovolím si tvou neotřelou myšlénku převésti do oblasti medicíny...

Nevím, co je to za paranoiu, která nutí pacienty myslet si, že jim ***nkáli škodí
Ve skutečnosti jim chrání zdraví před všemi nemocemi.
Po požití dostatečné dávky KCN má pacient samozřejmě 100% jistotu, že žádnou nemocí již nikdy v životě neonemocní.
Re: Re: Nebyli jste schopni.....
| 12. 1. 2020
Ha, ha, tak to je fakt fór. Každý odborník z automotive ti potvrdí, že výroba a vývoj elektromobilu je ve srovnání s vývojem kvalitního vozu s dobrým spalovacím motorem mnohem složitější a evropským automobilkám to má pomoc k "ochraně" před Čínou a Indií? Tak tomu říkám ochrana, nahnat nebohé evropské výrobce do výroby něčeho, co 95 % zákazníků nechce! :D
Avatar - CICERO
Re: Re: Re: Re: Nebyli jste schopni.....
| 11. 1. 2020
JA JA MEIN FUHRER - SEHR GUT
Re: Re: Re: Jo zas kecy
| 11. 1. 2020
To sice ano ale pokud Daimler 60-80% prodejů aut (podle našich dodávek komponent) má v Číně, klesne tam třeba o 5-10%, tak je to problém a EU trh to nevytrhne.
Re: Re: Re: Re: Nebyli jste schopni.....
| 11. 1. 2020
Áno, a hovorí sa tomu politika. Lepšie ako riešiť obchodné záležitosti je nastavovať nezmyselné pravidlá a na ochranu priemyslu ho nimi ho zároveň decimovať. Super logika...

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku