Výroba terénního Ineosu Grenadier stojí. Omezení může trvat až do roku 2025
Britská automobilka se aktuálně potýká s nedostatkem dílů. Kvůli tomu musí dokonce pozastavit výrobu duchovního nástupce Land Roveru Defender.
Ineos Grenadier si vysnil jeden z nejbohatších Britů. Sir Jim Ratcliffe, zakladatel chemického konglomerátu Ineos, původně přemýšlel o obnovení výroby původního Land Rover Defender. Místo toho ovšem automobilka vyvinula vlastní model, který se ovšem náročných podmínek také nebojí. Grenadier je konstruován pro pohyb na hladkých silnicích i v terénu, přičemž o pohon se starají výhradně zážehový a vznětový řadový šestiválec od BMW, který spolupracuje s osmistupňovým automatem od ZF. Tahle kombinace totiž patří k tomu nejlepšímu na trhu.
Ineos Grenadier a jeho sourozenec v podobě pick-upu Quartermaster se ovšem aktuálně potýkají s problémy. Podle vyjádření automobilky chybí některý z kriticky důležitých dílů od nespecifikovaného dodavatele, což se bohužel podepsalo pod pozastavení výroby obou aut. Podle serveru Motor1 je onou firmou slavné Recaro, jež na konci července vyhlásilo bankrot.
Vzhledem k omezené produkci, která dosahuje nižších desítek tisíc exemplářů ročně, velmi pravděpodobně nemá Ineos dodávky většiny komponent pojištěné skrze více dodavatelů. Ani to však nebývá kolikrát samospásné, což nám ukázala třeba čipová krize z minulých let.
Podle oficiálního vyjádření může zastavení, respektive omezení produkce trvat až do konce tohoto roku. Plné kapacity má závod ve francouzském Hambachu nedaleko německých hranic dosáhnout až začátkem roku 2025.






































































































