Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Výroba Toyoty opět klesla, potíže podle nového šéfa nekončí

redakce AUTO.CZ
Diskuze (11)
Největší japonská i světová automobilka Toyota Motor v květnu meziročně snížila výrobu o 38,8 procenta na 442.621 vozů. Produkce tak kvůli slabé poptávce klesla již desátý měsíc za sebou.

Nový prezident podniku Akio Tojoda dnes navíc uvedl, že automobilka se sice hodlá co nejdříve vrátit k zisku, ale obtížné období bude trvat ještě zhruba dva roky.

Výkonný viceprezident společnosti Acuši Niimi upozornil, že snaha o návrat k zisku nebude zahrnovat uzavírání továren. "Právě teď je trh velmi tvrdý. Ale během dvou nebo maximálně tří let oživí, takže si chceme být jistí, že budeme mít prostředky k uspokojení poptávky," dodal.

Tojoda, který je vnukem zakladatele společnosti, byl ve funkci prezidenta tento týden schválen valnou hromadou akcionářů. Firmu tak poprvé po 14 letech opět vede člen zakladatelské rodiny. Tojoda dnes rovněž uvedl, že firma přezkoumá celý svůj sortiment, aby lépe přizpůsobila nabídku jednotlivým regionům. Evropské aktivity podniku by se podle něj měly zaměřit na hybridní automobily.

Toyota se nyní podobně jako konkurence potýká s prudkým poklesem poptávky po automobilech v důsledku světové hospodářské krize. Pokles výroby dnes ohlásily rovněž další japonské automobilky. Produkce Hondy se v květnu snížila o 38,4 procenta na 195.085 vozů a produkce Nissanu o 27 procent na 201.340 vozů, napsala agentura Reuters.

Toyota očekává, že v tomto finančním roce, který skončí v březnu, vykáže rekordní provozní ztrátu 850 miliard jenů (165 miliard korun). Firma však na rozdíl od amerických rivalů General Motors a Chrysler nemá v úmyslu snižovat výrobní kapacity, protože předpokládá, že světová poptávka po automobilech časem oživí.

Toyota loni v celosvětovém prodeji automobilů poprvé předstihla amerického konkurenta General Motors, který vládl světovému automobilovému trhu více než tři čtvrtě století. Vedoucí pozici Toyoty ale nyní ohrožuje německá automobilka Volkswagen, jejíž součástí je Škoda Auto.

Toyota minulý měsíc oznámila, že hodlá v letošním roce kvůli slabé poptávce snížit produkci o 28 procent na sedmileté minimum 6,68 milionu vozů z loňských 9,24 milionu vozů.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (11)
Avatar - T613
26. 6. 2009 14:39
Re: Jmeno
Japonsky těžko ;-) Toyoda bude přepis jeho jména do angličtiny, a pak to je počeštěné správně.
26. 6. 2009 09:37
Re: Možná by pomohlo
:yes: :yes: :yes:
Je to přesně tak. Stačí se podívat na VW a interiéry - ať to bude, Fabia a Polo, nebo Ochcávka a Pašák,...všechno je stejný.
A jen tě lehce opravím - v době boomu Yarisu se na něj čekalo mnohem dýl, než 3 měsíce. A to i v ČR.
26. 6. 2009 08:55
Re: Možná by pomohlo
Můžeš specifikovat, která auta od Toyoty jsou škaredá? Zapomeň na novináře, chci Tvůj názor. Myslíš, že německý výrobce dělá hezká auta? Nedělá. Když se podíváš jaká auta dělají, tak zjistíš, že všichni dělají auta, která si jsou velice podobná. Jak zvenku tak uvnitř. Ale jen někteří jsou tak odvážní, že občas vypustí něco, co je jiné. Mezi tyto automobilky patří v Evropě Renault a Fiat a ze světových Toyota. Např. Toyota, když skončila s výrobou Stárlet a začala vyrábět Yaris první generace, tak se mohli němečtí novináři zbláznit jaké to je divné a nevkusné a prostě nevhodné pro evropské obyvatele a ono se to hnusné a ošklivé auto stalo světovým autem roku 2000. Na auto se čekalo od objednávky cca 3 měsíce. Dokonce, ještě než bylo vyhlášené autem roku, tak bylo jednu chvíli nejprodávanějším autem své kategorie v Německu. Víš, lidé kteří si jednou okusí co je schováno pod značkou Toyota, tak se takovým jako jsi ty jen usmějí a jdou dál.
26. 6. 2009 08:49
Re: Možná by pomohlo
A který modely ti přijdou tak naprosto nejškaradější? Vtipný je, že nadáváš na design modelů Toyoty a při tom tvůj nick je název jednoho jejího modelu ;-)
Avatar - WinDiesel
26. 6. 2009 08:48
Re: Možná by pomohlo
Čoveče asi tak divná a nevkusná nebudou, když se jich prodá nejvíc na světě, ne? >:D >:D >:D >:D >:D