Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Výroba vozidel na Slovensku dosáhla rekordních přes 1,08 mil. aut

Diskuze (15)
Výroba vozidel na Slovensku loni podle předběžných údajů místního svazu automobilového průmyslu (ZAP) stoupla na nový rekord přes 1,08 milionu aut.

Země si tak v přepočtu na obyvatele udržela postavení světové jedničky ve výrobě automobilů, informovali na tiskové konferenci zástupci ZAP. V roce 2017 automobilky na Slovensku smontovaly 1,03 milionu vozidel. Na nový rekord loni na Slovensku stoupl i prodej nových osobních aut.

Pro letošní rok ZAP odhaduje další nárůst produkce automobilů na Slovensku, a to na 1,15 milionu vozidel. Loni v zemi pod Tatrami zahájil výrobu závod britské automobilky Jaguar Land Rover (JLR), již léta na Slovensku montují vozidla továrny automobilek Kia Motors, Volkswagen a skupiny PSA.

Bratislavský závod Volkswagenu loni smontoval přes 400.000 vozidel. Závod PSA dosáhl meziroční nárůst produkce o 5,1 procenta na rekordních 352.007 aut a s dalším růstem počítá i letos. Z výrobních linek továrny Kia Motors sjelo 333.000 vozidel. Továrna JLR loňské výrobní výsledky a výhled na tento rok nezveřejnila.

"Letošní rok bude automobilový průmysl ve znamení přípravy na globální výzvy, které souvisejí hlavně s legislativou v oblasti snižování emisí. Kvůli tomu nastane rozvoj trhu s vozidly na alternativní pohon. To přinese dopady na výrobu vozidel a součástek," uvedl šéf ZAP Alexander Matušek.

Nového rekordu na Slovensku loni dosáhl i prodej nových osobních automobilů. Na trhu přibylo 98.080 nových osobních aut, což představuje nárůst oproti předchozímu roku o dvě procenta. Dlouhodobě nejvyšší zájem je na Slovensku o vozy značky Škoda.

Na Slovensku v minulém roce klesl zájem o automobily vyšší střední třídy a o vozidla s naftovým motorem. Naopak více se prodávala například sportovně-užitková vozidla.

Automobilový průmysl je hlavním tahounem exportně orientované slovenské ekonomiky. Na celkové průmyslové produkci se podílí téměř 47 procenty a na hrubém domácím produktu 13 procenty. Předloni v tomto odvětví pracovalo na pětimilionovém Slovensku téměř 155.000 lidí.

Diskuze (15)

Doporučujeme

Avatar - Beefcake
17. 1. 2019 01:17
Re: Blbý trend...
Ale stoji - to je presne zmyslanie istej skupiny ludi.
Avatar - fOE
16. 1. 2019 09:39
Re: Blbý trend...
Ale takhle ta otazka prece nestoji, bud automobilka nebo nic. Ta otazka zni: proc cpat dalsi penize coby pobidky dalsi automobilce a tim jeste vic zamerit ekonomiku jednim smerem? Proc nerict ze automobilek jiz mame dost a nesnazit se sem dotahnout klidne pomoci stejnych pobidek jine odvetvi? Idealne takove, ktere ekonomiku trochu diverzifikuje? Diverzifikace portfolia je jedna ze zakladnich ekonomickych poucek pro snizovani rizika, ze se tim neridi vlada pry plna odborniku je jednoduse fail jako prase. Jo, dokud bude vse slapat tak jak ma tak je to krasa, ale s prvni dalsi krizi to bude o to vetsi rana. A o to smutnejsi, vzhledem k tomu ze od posledni krize jeste tolik vody neodteklo a takhle kratkou pamet bychom mit vazne nemeli.
16. 1. 2019 09:06
Re: Blbý trend...
Tiez sa mi nepaci, ze automobilky vyrastaju na urodnej pode + buduce investicie by mali byt fakt zamerane aj na ine veci. Na strane druhej ako pozname bacovanie tohto statu, nech tam radsej stoja automobilky ako by tam mali pestovat nejaku dotacnu plodinu urcenu na spalovanie, lebo sa to "oplati".
Avatar - Beefcake
15. 1. 2019 21:56
Re: Blbý trend...
Ako keby som pocul mojho svokra (uz peknych par rokov dozadu).
Ten by tu radsej nemal ziadnu automobilku, lebo co ked to niekedy-mozno -snad krachne. Co budu ti chudaci ludia robit ?
Fakt nerozumiem tejto logike. Lepsie nemat dlho dlho nic, ako niekedy v buducnosti co len teoreticky riskovat.
15. 1. 2019 21:07
Re: Blbý trend...
Z veľkej časti áno. Stačí, aby to jeden z hráčov zabalil a veselé to nebude...