Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Vyzkoušeli jsme nejsilnější Volkswagen Amarok: Jak si poradil s ománskou pouští?

Svět motorů Svět motorů 29. 4. 2018
117
7
Zobrazit náhledy (117)
Volkswagen Amarok V6 Volkswagen Amarok V6 Volkswagen Amarok V6 Volkswagen Amarok V6 Volkswagen Amarok V6 Volkswagen Amarok V6 Volkswagen Amarok V6 Volkswagen Amarok V6 Volkswagen Amarok V6 Volkswagen Amarok V6 Volkswagen Amarok V6 Volkswagen Amarok V6 Volkswagen Amarok V6 Volkswagen Amarok V6 Volkswagen Amarok V6 Volkswagen Amarok V6 Volkswagen Amarok V6 Volkswagen Amarok V6 Volkswagen Amarok V6 Volkswagen Amarok V6 Volkswagen Amarok V6 Volkswagen Amarok V6 Volkswagen Amarok V6 Volkswagen Amarok V6 Volkswagen Amarok V6 Volkswagen Amarok V6 Volkswagen Amarok V6 Volkswagen Amarok V6 Volkswagen Amarok V6 Volkswagen Amarok V6 Volkswagen Amarok V6 Volkswagen Amarok V6 Volkswagen Amarok V6 Volkswagen Amarok V6 Volkswagen Amarok V6 Volkswagen Amarok V6 Volkswagen Amarok V6 Volkswagen Amarok V6 Volkswagen Amarok V6 Volkswagen Amarok V6 Volkswagen Amarok V6 Volkswagen Amarok V6 Volkswagen Amarok V6 Volkswagen Amarok V6 Volkswagen Amarok V6 Volkswagen Amarok V6 Volkswagen Amarok V6 Volkswagen Amarok V6 Volkswagen Amarok V6 Volkswagen Amarok V6 Volkswagen Amarok V6 Volkswagen Amarok V6 Volkswagen Amarok V6 Volkswagen Amarok V6 Volkswagen Amarok V6 Volkswagen Amarok V6 Volkswagen Amarok V6 Volkswagen Amarok V6 Volkswagen Amarok V6 Volkswagen Amarok V6 Volkswagen Amarok V6 Volkswagen Amarok V6 Volkswagen Amarok V6 Volkswagen Amarok V6 Volkswagen Amarok V6 Volkswagen Amarok V6 Volkswagen Amarok V6 Volkswagen Amarok V6 Volkswagen Amarok V6 Volkswagen Amarok V6 Volkswagen Amarok V6 Volkswagen Amarok V6 Volkswagen Amarok V6 Volkswagen Amarok V6 Volkswagen Amarok V6 Volkswagen Amarok V6 Volkswagen Amarok V6 Volkswagen Amarok V6 Omán Omán Omán Omán Omán Omán Omán Omán Omán Omán Omán Omán Omán Omán Omán Omán Omán Omán Omán Omán Omán Omán Omán Omán Omán Omán Omán Omán Omán Omán Omán Omán Omán Omán
Volkswagen Amarok, významný hráč na trhu pickupů, právě přichází s nejsilnějším motorem. Šestiválec 3.0 TDI může mít nyní výkon i 190 kW.

Je osm ráno. Stojím na předměstí Maskatu, hlavního města sultanátu Omán. Na teploměru je už 28 stupňů. A přede mnou stojí osm zbrusu nových amaroků. V jednom z nich budu tři dny projíždět zdejšími cestami a necestami. Na první pohled na nich není nic zvláštního. Vetší facelift proběhl před rokem a půl. Nyní se změny odehrály pod kapotou. První amaroky měly jako maximální nabídku dvojitě přeplňované naftové dvoulitry. Pak přišel třílitrový vidlicový šestiválec, původem od Audi. Dnes už si amarok s jiným motorem ani nemůžete objednat.

U nás byly dosud k mání verze s maximálním výkonem 120, 150 a 165 kW. A teď potlesk! Nyní si můžete pořídit verzi s výkonem 190 kW (257 koní). O 30 Nm vzrostl i maximální točivý moment. Ten dnes dosahuje 580 Nm v rozmezí 1400 až 3000 min-1. A to už je nějaká síla.

720p360p1080p

Nejen muži mají stále nutkání se nějak navzájem poměřovat. Platí to i o automobilkách (většinou je řídí chlapi). Podle zkušených je čerstvá nejsilnější verze amaroku odpovědí koncernu Volkswagen na „opovážlivost“ Mercedesu. Ten před časem představil převlečený Nissan Navara a nazval ho X-Class. Hned do něj zabudoval vlastní šestiválec o výkonu 190 kW. Ta opovážlivost! „Tenhle punč platím já!“ řekli si u Volkswagenu a výkon svého šestiválce dorovnali také na 190 kW. A přidali ještě krátkodobé zvýšení maxima až na 200 kW. To když dáte plný plyn a na chvíli se zvýší plnicí tlak. Tak, a kdo ho má teď většího?

Kdysi se na Arabský poloostrov létalo na předváděčky rychlých aut. Dobré počasí, kvalitní silnice a žádné radary. To už dnes neplatí. Omán je doslova prošpikován stovkami radarů a za překročení maximálky (na dálnici 120 km/h) hrozí drakonické tresty. Za telefonování za volantem pak údajně můžete skončit na tři týdny ve vězení. Ale amarok, to není o absolutní rychlosti. Je to obr, který je uvnitř normálním osobním vozem, chová se tak i na silnici, ale v terénu se z něj stává pracant. A Volkswagen dobře věděl, proč nás vytáhl 5000 km od domova.

360p720p1080p

Pokud jste v mládí milovali geologii, pak je pro vás Omán jako stvořený. Většinou žádná zeleň, jen kamení. Nebo taky písek. Kam se podíváte, jen žlutá, hnědá a okr. A občas nějaká oáza. Abych nezapomněl, taky ještě hory. Hned první den se od moře šplháme po kamenitých serpentinách až do výšky 1800 metrů v pohoří Al Hadžar. Právě tady se ukazuje, že nejsilnější verze je pro tak velké auto jako stvořená. Ze začátku totiž jedu ve slabším amaroku, navíc s manuálním řazením. Pečliví němečtí organizátoři nás vedou v koloně. Jak známo, její rychlost se vždy řídí podle toho nejpomalejšího. Tím jsou novináři z Tchaj-wanu přímo přede mnou. Sedí v nejsilnější verzi s automatem a ničí mi nervy. Podivně se plouží, nelogicky zpomalují a zase zrychlují, já za nimi kvedlám pákou, přehazuju z dvojky na jedničku, lechtám plyn a nadávám! Pak si měníme auta a přechod do nejsvalnatější verze je doslova kulturním šokem. Tam, kde jsem se musel se slabším motorem před prudším stoupáním rozjíždět, nyní jedu s rezervou. Auto funguje jako nejkvalitnější švýcarské hodinky a dřina se mění v zábavu. I v nejprudším stoupání auto reaguje na milimetrový pohyb plynového pedálu. Neexistuje situace, v níž by se dostalo do úzkých. Skoro 600 Nm je k nezaplacení. To platí i další den, kdy se dostáváme do pouště. A vše podtrhuje třetí den, kdy jezdíme po písečných dunách. Jen totální neumětel zde dokáže nejsilnější čtyřkolku na standardně montovaných dvacetipalcových gumách (na písek pochopitelně podhuštěných) zahrabat. Ale jsme féroví a Tchajwancům s vyprošťováním pomáháme…

První vozy s nejsilnějším motorem dorazí do Česka v půlce června. Lze si je už teď objednávat v nejvyšších verzích Aventura a Higline. Vždy jako čtyřkolku s automatickou převodovkou. Výrobce zatím nedodal informace o technických detailech, ani o jízdních výkonech. Pokud jde o spotřebu, v Ománu jsme v horách a na poušti řádili za 15 litrů i více. Na dálnici při dodržování maximální rychlosti se spotřeba pohybovala pod hranicí 9 litrů, což je výborné.

Ceny
Amarok DoubleCab Highline
3.0 TDI/150 kW 6°man. 919 055 Kč bez DPH
3.0 TDI/150 kW 8°aut. 975 832 Kč bez DPH
3.0 TDI/165 kW 8°aut. 1 000 672 Kč bez DPH
3.0 TDI/190 kW 8°aut. 1 018 610 Kč bez DPH
Amarok DoubleCab Aventura
3.0 TDI/165 kW 8°aut. 1 198 914 Kč
3.0 TDI/190 kW 8°aut. 1 237 567 Kč

Autor: Zbyšek Pechr

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - Floyd
Zážitek
| 29. 4. 2018
>:D >:D >:D
Ale vydrželo mi to jen do doby, než jsem (do)sledoval Octavia Cup v Mostě.
Avatar - honzaHK
Tip na výlet
| 29. 4. 2018
S manželkou jsme se do Ománu vydali v únoru 2016, týden předem stačí koupit letenky a zamluvit Land Cruisera (23000 Kč na 14 dní), vzít stan, spacáky a vyrazit. Na letišti po příletu je zásadní koupit knihu Oman off road explorer, kde jsou všechny možné druhy tras s podrobným popisem, satelitními snímky a GPS waypointy, prostě pohoda. Jezdí se do pouští, na pláže a do vádí, spí a většinou i jí tamtéž, lidé jsou velmi vstřícní, jídlo a voda všude k dostání.
Too late for.........
| 29. 4. 2018
Myslíš,že by je to položilo o něco dřív,jo..? ;-)
Too late for.........
| 29. 4. 2018
ISIS ....................... >:D
Avatar - _Karel_
Zážitek
| 29. 4. 2018
Země se zachvěla, voda teče nahoru - Floyd pochválil! >:D :yes: :yes:

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku