Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Výzkum ověřoval (ne)zájem nastupující generace o automobily

Mirek Mazal Mirek Mazal 15. 1. 2022 • 14:00
48
44
Zobrazit náhledy (48)
Návrat do autoškoly: Skutečně dnes může za volant každý? Návrat do autoškoly: Skutečně dnes může za volant každý? Návrat do autoškoly: Skutečně dnes může za volant každý? Návrat do autoškoly: Skutečně dnes může za volant každý? Návrat do autoškoly: Skutečně dnes může za volant každý? Návrat do autoškoly: Skutečně dnes může za volant každý? Návrat do autoškoly: Skutečně dnes může za volant každý? Návrat do autoškoly: Skutečně dnes může za volant každý? Návrat do autoškoly: Skutečně dnes může za volant každý? Návrat do autoškoly: Skutečně dnes může za volant každý? Návrat do autoškoly: Skutečně dnes může za volant každý? Návrat do autoškoly: Skutečně dnes může za volant každý? Návrat do autoškoly: Skutečně dnes může za volant každý? Návrat do autoškoly: Skutečně dnes může za volant každý? Návrat do autoškoly: Skutečně dnes může za volant každý? Návrat do autoškoly: Skutečně dnes může za volant každý? Návrat do autoškoly: Skutečně dnes může za volant každý? Návrat do autoškoly: Skutečně dnes může za volant každý? Návrat do autoškoly: Skutečně dnes může za volant každý? Ondřej Horázný Jak se dělá autoškola v Rakousku Jak se dělá autoškola v Rakousku Jak se dělá autoškola v Rakousku Jak se dělá autoškola v Rakousku Na polygonu jsme vyzkoušeli řadu různých manévrů, nejdříve s instruktorem, potom i sami Jak se dělá autoškola v Rakousku Největší nároky na řidiče kladlo v Pachfurthu manévrování v zatáčce na kluzkém povrchu před náhlou překážkou z vodní stěny Jak se dělá autoškola v Rakousku Jak se dělá autoškola v Rakousku Jak se dělá autoškola v Rakousku Instruktor Peter Smirz vysvětluje, jak na polygonu správně jezdit slalom Jak se dělá autoškola v Rakousku Jak se dělá autoškola v Rakousku Jak se dělá autoškola v Rakousku Jak se dělá autoškola v Rakousku Jak se dělá autoškola v Rakousku Jak se dělá autoškola v Rakousku Jak se dělá autoškola v Rakousku Jak se dělá autoškola v Rakousku Jak se dělá autoškola v Rakousku Jak se dělá autoškola v Rakousku Jak se dělá autoškola v Rakousku Jak se dělá autoškola v Rakousku

Předsudky se nenaplnily a mladší ročníky definitivně nezatracují automobily. Alarmující je zjištění názorů na klasické modely.

Výzkum uskupení The Classic Car Trust začíná sdělením, že mladí lidé milují automobily a touží po nich. Nadějné uvedení výsledků vědeckého pojetí automobilového zájmu nepotvrdilo obecně šířený dojem převahy jiných aktivit před získáním řidičského průkazu. Není pravdivá pesimistická teorie upřednostnění počítačů a mobilů před zájmem mladých o vývoj motoristického prostředí.

Studie vyvrací teoretické vzorce, dokonce poukazuje na přitažlivost klasických modelů a zaujetí sportovních aktivit blízkých automobilům. Projevil se i oblíbený koníček automobilových simulátorů, které nepřináší zásadní fyzické vyžití, ale představují propagační nástroj řízení.

Vhled do myšlení nastupující generace vytvořila spolupráce mezinárodních institucí pro výzkum trhu a veřejného mínění, etablované organizace vyhodnotily dotazníky 1700 mladých mužů či chlapců ve věku 15 až 21 let původem z USA, Evropy, Číny, Japonska a Jižní Koreje. Přeshraniční rozsah se projevil například v názorech na ochranu přírody.

Celkem 75 % Asiatů a 71 % Evropanů považuje životní prostředí za prioritu, ekologickou problematiku souhlasně sdílelo pouze 67 % Američanů. Dohromady jen 16 % dotázaných uvedlo, že hlavní příčinou přírodních škod tvoří automobily. Silniční doprava má podle respondentů také 16% podíl viny na likvidaci přirozené biodiverzity, průmysl se podílí poměrem 40 %, letectví 9 % a dobytek 8 %.

Pokud jde o řidičské oprávnění, uvedlo 92 % účastníků šetření, že vlastní řidičský průkaz nebo si ho plánují pořídit po dosažení zákonného věku. Příznivých 60 % přiznalo zalíbení v automobilech, přibližně třetina zůstala neutrálních a pouze 6 % popsalo vozidla jako nulové potěšení.

Většina dospívajících očekává elektrifikaci automobilů nebo alespoň nasazení hybridů, i když někteří (zejména Američané) předpovídají pokračující používání spalovacích motorů, které budou účinnější nebo využijí biopaliva či kapalný vodík. Ve dvou otázkách panovala jednomyslnost – všichni odhadují použití nabíjení u městských modelů a nikdo nevidí budoucnost elektřiny pro terénní vozidla.

Podle průzkumu od The Classic Car Trust mají asijští mladíci mnohem větší slovo při výběru rodinného vozu než stejně staří členové amerických a evropských domácností, Asiaté se také mnohem více zajímají o výkon než občané zbylých dvou kontinentů. Přibližně čtvrtina všech zkoumaných se účastní nějaké formy motoristického sportu (vítězí motokáry), zatímco více než polovina uvedla, že sleduje jednu nebo více profesionálních závodních sérií. 

Rozporuplný (ne)zájem vyvolaly klasické vozy. Klasiky jsou oceňovány většinovým zastoupením, což je dobrá zpráva, ale v závěsu je 28 % jedinců bez zájmu a alarmujících 25 % zastánců úplného zničení hezkých veteránů z důvodu znečišťování prostředí. Z výběru pouze Američanů neprojevilo historický zájem 29 % a rovnou do šrotu by poslalo klasiky 28 % započítaných hlasů.

Související články

Témata
17. 1. 2022 18:43
Re: auto
Presne. :-)

A petrolheadum se udela v Moste skanzen. :D
17. 1. 2022 15:31
Re: masírka
Ja nehledam zadne idealy.
Jake jsou tve idealy?
Ja se snazim nadmerne neskodit tehle planete, ktera se m. j. (krome odlesnovnani, znecisteni, masoveho vymirani druhu nebo katastrofalniho sucha/pozaru a zaplav atd.) otepluje.
https://zpravy.aktualne.cz/…335ac1f6b220ee8/
"Planeta se otepluje nejvíc v historii měření. Koncentrace emisí oxidu uhličitého, který se na růstu teplot významně podílí, je nejvyšší za poslední minimálně čtyři miliony let." :-O

Argumenty proti EV nebo proti globalnimu oteplovani jsou vesmes postaveny na dojmech a neznalosti. :-|
Vyhodou mlade generace je to, ze se o tom uci ve skolach a vi o tom mnohem vic :yes: nez (starsi) dospeli, krmeni reklamami na tema clean diesel... :no:

Je svoboda a kazdy nabyl dojmu, ze muze hlasat uplne pitomosti i bez radne znalosti daneho tematu. Je smutne, ze u nas chybi autority, ktere by to vysvetlovali. Cesi maji spatnou zkusenost s rezimem pred rokem 1989 a bohuzel neduvera ve vladu/elity zustava. To je rozdil mezi nami a Zapadoevropany. Oni nemaji tolik spatnych zkusenosti, nemeli tolik zkorumpovanych (nebo drive totalitnich) vlad. A maji moznost necemu verit.
Alespon ze existuje u nas treba tato aktivita:
https://zpravy.aktualne.cz/…6f6ac1f6b220ee8/
Osobnosti jako treba Sverak nebo Drabova maji doufam respekt i u spousty popiracu globalni katastrofy.

Ja idealy mam, i kdyz pro tebe to znamena, ze jsem jen naivka (svazak, ekofasita, neobolsevik, ekoterorista), co nechape silu penez ani neviditelnou ruku trhu. Ten nejvetsi ideal je vzdelani lidi. Aby nesirili hlouposti. Tak jako se to deje ve zdejsich diskuzich.
Kriticke mysleni neznamena neverit nicemu.
Diky kritickemu mysleni se muzes s vetsi pravdepodobnosti :-) priblizit pravde. :yes:

Pravda vitezi :-!

PS I diky tomuto heslu, se Ceskoslovensko stalo jednou z nejuspesnejsich zemi sveta. Skoda, ze uz to nic neznamena. Pravda (ani hrdost nebo cest) neexistuje, spis je k smichu nebo predmetem opovrzeni. Je rozmelnena dezinformacemi, emocemi a socialnimi sitemi. Kde kazda skupina ma svou vlastni pravdu. K pravde se lze dobrat pres overitelna fakta a pres verohodne autority (napriklad vedce v danem oboru). Bohuzel na internetu je dnes mozne overit vsechna "fakta".
17. 1. 2022 15:28
Re: masírka
Pre mňa je skôr smutné keď si niekto musí hľadať ideály v utopistických cieľoch.
No a Vláda peňazí? Stačí sa pozrieť okolo seba. Ak má firma oficiálnu nákladovú položku na lobing v spojitosti jediným zákonom v EU 1,5miliary EUR, tak je snáď aj hlupákovi jasné, že nie všetky zákony sú tu pre dobro občanov.
17. 1. 2022 15:13
auto
soferovanie je nutne zlo aby sa clovek niekde dostal. a to nezavisle na grafikone vlakov/autobusov/ prip. lietadiel.
ale mat radost sediet x hodin za volantom?

preto je mi jedno aky ma auto pohon -> parny stroj/benzin/diesel/elektrina/vodik/antigravitacny
co by mali uz ozaj vymysliet je autonomne riadenie.
uz aj asistent udrziavania v pruhu, distronic a asistent zmeny jazdneho pruhu pomahaju v tom aby bola cesta ako tak znesitelna.
17. 1. 2022 11:41
Re: Nic nového pod Sluncem
Nezabúdaj, že tá istá uhoľná elektráreň vyrába elektrinu aj pre rafinérky - a že nie málo. EV majú aj výhody a nevýhody, ale či to uznáš alebo nie, vždy budú čistejšie ako hociktorý spaľovák. Aj keby všetka elektrina bola iba z uhlia. A to nie je. ;-)
Články odjinud