Vzácná Škoda Rapid Cabrio je na prodej. Je levnější než nová octavia
Milujete staré škodovky? V tom případě musíte mít v garáži raritní Škodu Rapid 120 s plátěnou střechou, která prý vznikla pouze v několika desítkách exemplářů.
Kupátka Škoda Rapid a Garde patří k tomu nejzajímavějšímu, co tuzemský, socialismem poškozený automobilový průmysl dokázal vyprodukovat. Dvoudveřové modely se sportovním charakterem sice nevynikaly výkonem ani jízdními vlastnostmi, v uzavřeném světě za Železnou oponou ovšem představovaly alespoň slabý závan pomyslné svobody a západního světa, kde byla kupé mnohem rozšířenější.
Vedle konvenčních verzí přímo od Škodovky vznikla i řada unikátních přestaveb obou dvoudveřových vozů. Často se například uřízla střecha a rapid či garde se proměnily na kabriolet.
To je ostatně případ kovově šedé Škoda Rapid 120, která prošla konverzí u rakouské společnosti Gräf & Stift. Ta podle oficiálních záznamů na kabriolet přestavěla deset až dvacet rapidů. S podobnou myšlenkou přišla také pražská forma Metalex (MTX) a britská LLD. Ta má na svém kontě podle všeho největší počet škodovek s plátěnou střechou. Mělo se jednat dokonce o 343 vozů.
Vůz v inzerci je shodný s tím, na který kolegové z Autorevue narazili už loni. Tehdy se však prodával za 800 tisíc. Nového majitele ovšem Škoda Rapid od Gräf & Stift evidentně nenašla, cena proto spadla na přijatelnějších 550.000 Kč, což je méně než v případě výprodejové Škody Octavia čtvrté generace, jejíž facelift se představí již za několik dní.
Kupé z roku 1985 je osazeno zážehovým čtyřválcem o objemu 1,2 litru a výkonu 50 kW, jedná se tedy o nejslabší verzi Škody Rapid. Motoricky je shodný se starším typem Garde. Jestliže původní vůz dosáhl maximální rychlosti až 150 km/h, kabriolet se zastaví už na 110 km/h. Tenhle konkrétní vůz je vybaven novou plátěnou střechou a celkově vypadá, že je ve výborném stavu.