Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Vzácný kombík pro odvážné. Na prodej je Passat s osmiválcem a zajímavým nájezdem

Jan Zajíc Jan Zajíc 30. 3. 2022 • 00:14
20
4
Zobrazit náhledy (20)
Volkswagen Passat Variant W8 Volkswagen Passat Variant W8 Volkswagen Passat Variant W8 Volkswagen Passat Variant W8 Volkswagen Passat Variant W8 Volkswagen Passat W8 Variant Volkswagen Passat W8 Variant Volkswagen Passat W8 Variant Volkswagen Passat W8 Variant Volkswagen Passat W8 Variant Volkswagen Passat W8 Variant Volkswagen Passat W8 Variant Volkswagen Passat W8 Variant Volkswagen Passat W8 Variant Volkswagen Passat W8 Variant

Je to už více než 20 let, co Volkswagen do modelu Passat posadil neobvyklý zážehový osmiválec. V nabídce nevydržel dlouho, dnes jde tedy o poměrně vzácnou motorizaci.

Automobilka Volkwagen měla na přelomu tisíciletí tolik sebevědomí, že přišla s plánem posunout značku výš a oslovit zákazníky tradičních německých prémiovek. V roce 2002 ostatně dorazily luxusní modely Phaeton a Touareg. Součástí plánu byl ale také vývoj nového osmiválce s označením W8.

Neobvyklý osmiválec W8 se čtyřlitrovým objemem si můžeme představit jako dva spojené čtyřválce VR4, které se vyznačují 15stupňovým rozevřením válců, propojené klikovou hřídelí v 72stupňovém úhlu. Výhodou této konstrukce je přijatelná délka motoru, takže se jednotka v pohodě vešla i pod kapotu modelu Passat.

Osmiválec se pod ní dostal u omlazeného provedení generace B5 (B5.5) v roce 2001. O tři léta později z nabídky zmizel, velký zájem o něj totiž nebyl, komplikovaný motor navíc neplatí za nejspolehlivější.

A parametry? V Passatu osmiválec dával výkon 202 kW při 6000 otáčkách a točivý moment 370 N.m při 2750 min-1

Video se připravuje ...

Čtyřlitr byl standardně spojen s pohonem všech kol s mezinápravovým diferenciálem Torsen, zákazníci mohli volit mezi pětistupňovou automatickou převodovkou a šestistupňovým manuálem. Vrcholný Passat sliboval zrychlení z klidu na 100 km/h za 6,5 sekundy, maximální rychlost byla omezena na 250 km/h.

I když motor W8 dnes nemá hlavně kvůli problémům se spolehlivostí nejlepší pověst, navíc je dost "užraný" (v kombinovaném cyklu si vezme i víc než 13 l/100 km), jde o zajímavý a vzácný kus techniky. Jak už bylo řečeno, kromě Passatu B5.5 se v jiném autě neobjevil, Volkswagen navíc vyrobil jen asi 11 tisíc exemplářů s W8. Samotný motor byl navíc oceňován pro jeho jemnost.

A zajímavé také je, že podle některých informací motor vznikl i proto, aby si Volkswagen otestoval novou konstrukci ve tvaru písmene W, která se později uplatnila také u jednotek W12 a W16.

Dnes jde každopádně o poměrně vzácnou motorizaci, Passatů W8 na prodej nebývá mnoho. Proto nás zaujalo, že jsme našli jeden kus k mání v Česku. Kromě samotného osmiválce je na tomto kombíku zajímavý také nájezd 305.000 kilometrů. To je slušná porce.

Motor je tu spřažen s automatickou převodovkou a vůz původem z Nizozemska nabízí výbavu zahrnující například navigaci, vyhřívaná sedadla či kožené čalounění. Cena činí 115 tisíc korun.

Video se připravuje ...

Doporučujeme

Témata
Avatar - Hammunasakra
1. 4. 2022 10:31
Re: Zajímavá motorizace
Použij druhé slovo svého výplodu + smaž "e" + doplň "si myslí" a zkombinuj s "Ano je to GENIÁLNÍ řešení a CELÁ koncepce VR motorů je GENIÁLNÍ.." :-)
Možná můžeš na začátek dát "Jen" :-!

jak to děláš že si FURT v PŘESNÉM OPAKU s odbornou veřejností = věcí znalými? :-O :*)

N E rozhodně podobnou kraVWinu Toyota nemá :D
Normální V12 a V8 ve více objemech a měli R6 (Lexus) i V6 (co léta používá Lotus) atd. ale leVWné řešení s jednou hlavou VWálců ála VW = rozhodně samozřejmě pochopitelně NEEEE :-)

Špatný auto za 100 litrů = jako investice? to není starý Maserati = to je 20 let starej pašík

ad PS: jo pravda a láska a fakta (že věci jsou jinak než si mysleli = lidi jako ty) SEROU = takže když jde dát BAN za nadávání PO začátku války PRO RUSKÝ SVI..NI co vyhrožuje paragrafy za nadávání Putinovi = tak ANO možná :D
1. 4. 2022 09:04
Re: Zajímavá motorizace
Chápeš debile, že kdybych si to koupil tak jako uloženku, kterou bych následně prodal dráž a rozhodně mě absolutně nezajímá jakej to má podvozek nebo jakou to má spolehlivost? Rozhodně bych s tím neplánoval jezdit ani závody do vrchu, aby mě limitoval podvozek ani do Chorvatska, aby mi vadila spolehlivost. Je to prostě rarita, která poroste na ceně. To je důvod proč se mi to líbí.

A fakt, že to má jen jednu hlavu kupodivu vím. Ano je to geniální řešení a celá koncepce VR motorů je geniální, protože umožňuje vyrábět kompaktní víceválcové motory. Má Toyota něco takového?

PS: kdy myslíš, že dostaneš ban i na tenhle profil?
Avatar - Hammunasakra
31. 3. 2022 20:49
Re: Zajímavá motorizace
no tak NEVWÁHEJ = moc horšího než dva VR4 na poddimenzoVWaném podvozku se koupit nedá :-!

dobové testy hodnotily jako VWhodnější 1.9 TDI = tuhle koncernoVWou napodobeninu V8 ne = příjemné zážitky :*)

hele VWíš že to NENÍ žádný V8 = že to má JEDNU hlavu VWálců

Samostatné téma jsou náklady na serVWis a provoz SUPERTÉMA (i na VW absurdní ne) spolehliVWost tohohle VW klenotu :-O :D
31. 3. 2022 12:53
Zajímavá motorizace
Přesně na tohle auto jsem na Tipcars koukal a říkal si že by to mohl být zajímavý kup :D