Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Vzpomínáte na limitovanou Fabii Edition R5? Výkonem neohromí, ale cenu si drží slušně

Jan Zajíc
Diskuze (0)

Na konci roku 2017 Škoda ohlásila, že zažila dosud nejúspěšnější rok v závodní historii značky. A k oslavě připravila limitovanou edici modelu Fabia.

Limitka dostala jméno Edition R5 a výrobce naplánoval produkci 1300 exemplářů, z nichž 300 bylo přiděleno pro český trh. Pro speciální verzi byl vyhrazen bílý lak karoserie (odstín Candy), s nímž kontrastovaly prvky v černé barvě: například střecha, kryty vnějších zpětných zrcátek, maska chladiče nebo část víka kufru. Sportovnější design vycházel z provedení Monte Carlo, takže malý hatchback dostal „lízátko“ na předním nárazníku, nástavce prahů, naznačený difuzor nebo střešní spoiler na zádi.

Video se připravuje ...

Zákazníci si bez příplatku mohli vybrat kola, Škoda jim nabídla sedmnáctky z lehkých slitin buď v barvě černé, bílé, nebo výrazné zelené.

Zajímavě automobilka přistoupila k motoru. Pod kapotu Edition R5 se nastěhoval turbodmychadlem přeplňovaný zážehový motor 1.4 TSI, takže limitka sice ve své době byla jedinou Fabií dostupnou se čtyřválcem a současně šlo o nejsilnější motorizaci, poskytovaný výkon však nikoho na zadek neposadil.

Čtrnáctistovka totiž dává maximálně 92 kW v 5000-6000 otáčkách za minutu, točivý moment dosahuje 200 Nm mezi 1400 až 4000 ot/min. Motor je spojen výhradně se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou. Fabia Edition R5 zvládne akceleraci z klidu na stovku za 8,8 sekundy a rozjede se nejvýš na 203 km/h. Hot-hatch to tedy není.

Auto dále dostalo o 15 milimetrů snížený podvozek a kotoučové brzdy i na zadních kolech. Pevně daná výbava zahrnuje kupříkladu automatickou klimatizaci, vyhřívaná přední sedadla, navigaci nebo zadní parkovací senzory.

Nedávno jsme si na Fabii Edition R5 v redakci vzpomněli a napadlo nás, jak si tato zvláštní limitovaná verze drží cenu. Když jsme auto před pěti lety testovali, stálo 474.900 Kč. A jak se zdá, jako ojeté si z pohledu hodnoty vede docela dobře.

Samozřejmě, v posledních letech ojetiny (jako skoro všechno) obecně zdražily a inzerovaná cena automaticky nemusí odpovídat částce, za níž se vůz reálně prodá, přesto nás zaujalo, že v Německu jsme našli 8 exemplářů, z nichž polovina byla nabízena za více než 400 tisíc korun. Nejdražší kus je aktuálně k mání za nějakých 450 tisíc korun (v přepočtu), nejlevnější za 330 tisíc.

V Česku jsme objevili dvě auta, dostupnější - s nápadnými polepy připomínajícími závodní livrej Škody Motorsport - je za 299 tisíc, dražší za 469 tisíc korun. Levnější kus má najeto přes 124 tisíc kilometrů, druhé vozidlo jen 34 tisíc kilometrů.

Jan Zajíc
Diskuze (0)

Doporučujeme