Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Wagenbauanstalt staví jen jedno auto ročně. Letos to bylo jedinečné Porsche 911 Turbo

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 12. 11. 2018
18
2
Zobrazit náhledy (18)
Wagenbauanstalt Porsche 911 Turbo Wagenbauanstalt Porsche 911 Turbo Wagenbauanstalt Porsche 911 Turbo Wagenbauanstalt Porsche 911 Turbo Wagenbauanstalt Porsche 911 Turbo Wagenbauanstalt Porsche 911 Turbo Wagenbauanstalt Porsche 911 Turbo Wagenbauanstalt Porsche 911 Turbo Wagenbauanstalt Porsche 911 Turbo Wagenbauanstalt Porsche 911 Turbo Wagenbauanstalt Porsche 911 Turbo Wagenbauanstalt Porsche 911 Turbo Wagenbauanstalt Porsche 911 Turbo
Wagenbauanstalt se prezentuje jako nejmenší výrobce v Německu, což má demonstrovat skutečnost, že jeho brány opustí jen jeden automobil ročně. Základem toho posledního se stalo Porsche 911 Turbo z roku 1993.

Wagenbauanstalt se sídle v Hamburku věnuje svou pozornost především klasickým vozům evropských a severoamerických značek. Výsledkem jsou automobily, které nezapírají svůj původ, ale nesou i jméno této společnosti a přitahují pozornost rozsahem provedených změn.

Mezi kreace této malé firmy patří i jen těžko přehlédnutelné Porsche 911 Turbo, které původně pochází z roku 1993. Skelet tohoto vozu nese zcela nově vyrobené nárazníky, blatníky, prahy a vnější panely dveří. V souvislosti s úpravami karoserie nelze opomenout ani dvouplošné přítlačné křídlo na zádí, které odkazuje na Porsche 911 GT2 generace 993.

Především nové blatníky spolu s nárazníky stojí za výrazným rozšířením vozu oproti sériovému provedení. To pak umocňuje špičková práce lakýrníků v podobě 30 vrstev speciálního laku, vytvářejícího tmavě zelený odstín.

Smysl pro detail pak mají umocňovat prvky v podobě loga Wagenbauanastalt z 24karátového zlata, decentně zakomponovaných zámků dveří původem z vozu značky Lincoln ze čtyřicátých let nebo LED světlomety z produkce společnosti Kaege GmbH. V souvislosti s exteriérem vozu pak kapitolu samu pro sebe představují kola Wheel-Tec24, ohromující svými rozměry i designem.

Za kompletně přepracovaným vzhledem zevnějšku nechce interiér zaostávat, i když ten spíše sází na použité materiály čalounění a jejich zpracování. Nejvýraznější úpravou je v něm leštěný ochranný rám za předními sedadly.

Techniku ukrytou pod karoserií dostupné informace nezmiňují, ale lze připomenout, že Porsche 911 Turbo bylo v roce 1993 dodáváno s plochým šestiválcem o objemu 3,6 l přeplňovaným jediným turbodmychadlem KKK K27 a disponovalo nejvyšším výkonem 265 kW (360 k).

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Aha
hustodrak
| 12. 11. 2018
A co tím chtěl básník říci? Když jsem měl samé jedničky tak si koupím tohle jedno auto? Zalez do svoji smradlave oktavka v dehtu a zajed si machrovat před kaufland
Avatar - xmarek
Jedničkáři
xmarek
| 12. 11. 2018
No a kdo bude takové autíčko kupovat? No jedinčkáři: [odkaz] (z filmu Kameňák). Proč? Protože ti co pochopili jak funguje všechno co se děje kolem, jsou schopni našetřit více peněz než průměr a nebo podprůměr. A diferenciace obyvatel je jasná. Bohatí (těch je v postatě pár, proto tak málo těch autíček) a pak ti chudší a chudí. A schválně kam patříte? :-!