Wagenbauanstalt staví jen jedno auto ročně. Letos to bylo jedinečné Porsche 911 Turbo
Wagenbauanstalt se sídle v Hamburku věnuje svou pozornost především klasickým vozům evropských a severoamerických značek. Výsledkem jsou automobily, které nezapírají svůj původ, ale nesou i jméno této společnosti a přitahují pozornost rozsahem provedených změn.
Mezi kreace této malé firmy patří i jen těžko přehlédnutelné Porsche 911 Turbo, které původně pochází z roku 1993. Skelet tohoto vozu nese zcela nově vyrobené nárazníky, blatníky, prahy a vnější panely dveří. V souvislosti s úpravami karoserie nelze opomenout ani dvouplošné přítlačné křídlo na zádí, které odkazuje na Porsche 911 GT2 generace 993.
Především nové blatníky spolu s nárazníky stojí za výrazným rozšířením vozu oproti sériovému provedení. To pak umocňuje špičková práce lakýrníků v podobě 30 vrstev speciálního laku, vytvářejícího tmavě zelený odstín.
Smysl pro detail pak mají umocňovat prvky v podobě loga Wagenbauanastalt z 24karátového zlata, decentně zakomponovaných zámků dveří původem z vozu značky Lincoln ze čtyřicátých let nebo LED světlomety z produkce společnosti Kaege GmbH. V souvislosti s exteriérem vozu pak kapitolu samu pro sebe představují kola Wheel-Tec24, ohromující svými rozměry i designem.
Za kompletně přepracovaným vzhledem zevnějšku nechce interiér zaostávat, i když ten spíše sází na použité materiály čalounění a jejich zpracování. Nejvýraznější úpravou je v něm leštěný ochranný rám za předními sedadly.
Techniku ukrytou pod karoserií dostupné informace nezmiňují, ale lze připomenout, že Porsche 911 Turbo bylo v roce 1993 dodáváno s plochým šestiválcem o objemu 3,6 l přeplňovaným jediným turbodmychadlem KKK K27 a disponovalo nejvyšším výkonem 265 kW (360 k).