Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

WCOTY uvedlo první adepty na cenu Světové auto roku 2022

Ondřej Mára
Diskuze (13)

Kromě prvních adeptů zveřejnili pořadatelé také novou anketu, která nejspíš nikoho nepřekvapí.

Organizace World Car of the Year (WCOTY) dnes zveřejněním prvního seznamu „účastníků“ oficiálně odstartovala ročník 2022, ve kterém se nově budou volit automobily hned v šesti kategoriích. Novinkou totiž bude vyhlašování ankety elektromobilů World Electric Vehicle of the Year.

Úvodem si ale připomeňme, že základem pro účast v anketě je přítomnost automobilu minimálně na dvou významných světových trzích, minimálně na dvou kontinentech – a to v období od 1.ledna 2021 do března 2022.

Automobily roku pak bude vybírat komise složena ze 102 novinářů pocházejících z celkem 33 zemí světa, kteří budou mít první šanci vyzkoušet si většinu vozů pohromadě během listopadového setkání v Los Angeles. V následujících měsících se budeme dozvídat finalisty a vyhlášení vítězů proběhne tradičně 13. dubna 2022 během autosalonu v New Yorku.

Vzhledem k důležitosti elektromobilů a rostoucímu zájmu spotřebitelů se potřeba důvěryhodných zdrojů pro zákazníky ukazuje být vysoká, a stejně jako New York Auto Show, přední novináři z oboru, stojící za World Car Awards, jsou důvěryhodným zdrojem informací pro kupující, kteří vybírají své nové vozidlo,“ uvedl Mark Schienberg, prezident Auto Show.

Vozy jsou již nyní rozděleny do šesti kategorií, u některých vozů však stále existuje možnost, že budou později přesunuty do kategorie jiné. Prozatím nejobsáhlejší je seznam vozidel v sekci World Car of The Year, následuje anketa World Luxury Car of the Year, World Performance Car of the Year, Electric Vehicle of the Year, World Urban Car of the Year a nakonec kategorie World Car Design of the Year, do které je zahrnut každý vůz z výše zmiňovaných kategorií. V následujících tabulkách pak najdete kompletní seznam:

2022 World Car of the Year
Audi Q4 e-tron/Q5 Sportback e-tron* Kia EV6*
BMW i4* Kia Sportage
Citroen C5 X* Lexus NX
Genesis G70 Mitsubishi Outlander
Honda Civic Subaru BRZ
Hyundai Ioniq 5 Subaru Outback
Hyundai Staria Toyota Corolla Cross
Hyundai Tucson Toyota GR 86
Jeep Grand Cherokee/Grand Cherokee L*  
* označuje vozy, které mohou být po prohlídce a srovnání cen přesunuty do jiné kategorie
2022 World Luxury Car of the Year
Audi e-tron GT Land Rover TBD
BMW iX Toyota Land Cruiser
BMW iX3 Volvo XC40 Recharge
Genesis GV70  
2022 World Performance Car of the Year
Audi RS 3 Porsche 911 GT3
BMW M3/M4 Porsche Cayenne Turbo GT
Hyundai Elantra N Subaru BRZ
Hyundai Kona N Toyota GR 86

World Electric Vehicle of the Year
Audi e-Tron GT BMW iX3
Audi Q4 e-tron/Q5 Sportback e-tron Hyundai Ioniq 5
BMW i4 Kia EV6
BMW iX Volvo XC40 Recharge
2022 World Urban Car of the Year
Hyundai Staria (prozatím)
2022 World Car Design of the Year
- do této kategorie jsou automaticky zařazeny všechny vozy z předešlých kategorií
Ondřej Mára
Diskuze (13)

Doporučujeme

21. 8. 2021 13:24
Re: Nemohli
Ok, ok.
21. 8. 2021 12:41
Re: Nemohli
Tak ta malá hopsadla jsou stejně drahá (předražená ) jako tato větší hosadla. i4 je rozměrově 3er, 3er začíná na 881 t., i4 začíná na 1,453 mega, takže pokud ti jde o poměr cena užitek, tak je to prašť jak uhoď.
Avatar - Mikesus
21. 8. 2021 11:52
Re: Nemohli
Jo ty malý EV jsou drahá v porovnani s ICE. Obzvlast kdyz se hodí prakticky jen do města. Na druhou stranu, dokážu si představit, kdzy by ve městě jezdila jen táhle malá EV. Ticho, čisto a dost místa na parkování.
21. 8. 2021 10:22
Re: Nemohli
Cíl 250-270km není úplně kolem komína a pokryje většinu běžných cest, alespoň mých, bez nutnosti řešit nabíjení. Takové jízdy však ty "hračky" nedají, ty se hodí jen do města, někomu.

Dálková jízda s EV, kdy je třeba dobíjet cestou je zatím stále vopruz se srovnáním s ICE i když bych pominul, že rychlé nabíjení není ideální pro kondici resp. životnost baterie.

Všechno objet s EV a výjimečnou dálku s ICE. Ale je to individuální, každý to má jinak. V mých očích jsou ta malá hopsadla, co vytahují košili z kalhot, příliš drahá na to, co poskytují.
21. 8. 2021 09:27
Re: Nemohli
Pokud bych bral EV jako doplněk k ICE na nějaké cesty kolem komína s domácím nabíjením, pak bych viděl jako daleko lepší nějaké EV s malou baterkou, bez super rychlého nabíjení, s jakžtakž slušnou hmotností i cenou, což není ani jedno z těchto aut. Pro takový účel vyhoví daleko lépe třeba 500-e, Mini-se, UP-e, 208-e, i3, Honda-e a podobné hračky. Tohle jsou dospělá auta, kde se s dálkovými jízdami alespoň v nějakém rozsahu počítá.