Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

We are M! Sportovní divize BMW slaví 50 let emotivním videem

2. 3. 2022 • 05:45
81
1
Zobrazit náhledy (81)
BMW M3 Competition (Portimao Blue Frozen) BMW M3 Competition (Portimao Blue Frozen) BMW M3 Competition (Portimao Blue Frozen) BMW M3 Competition (Portimao Blue Frozen) BMW M3 Competition (Portimao Blue Frozen) BMW M3 Competition (Portimao Blue Frozen) BMW M3 Competition (Portimao Blue Frozen) BMW M3 Competition (Portimao Blue Frozen) BMW M3 Competition (Portimao Blue Frozen) BMW M3 Competition (Portimao Blue Frozen) BMW M3 Competition (Portimao Blue Frozen) BMW M3 Competition (Portimao Blue Frozen) BMW M3 Competition (Portimao Blue Frozen) BMW M3 Competition (Portimao Blue Frozen) BMW M3 Competition (Portimao Blue Frozen) BMW M3 Competition (Portimao Blue Frozen) BMW M3 Competition (Portimao Blue Frozen) BMW M3 Competition (Portimao Blue Frozen) BMW M3 Competition (Portimao Blue Frozen) BMW M3 Competition (Portimao Blue Frozen) BMW M2 CS BMW M2 CS BMW M2 CS BMW M2 CS BMW M2 CS BMW M2 CS BMW M2 CS BMW M2 CS BMW M2 CS BMW M2 CS BMW M2 CS BMW M2 CS BMW M2 CS BMW M2 CS BMW M2 CS BMW M2 CS BMW M2 CS BMW M2 CS BMW M2 CS BMW M2 CS BMW M2 CS BMW M4 Competition Cabrio M xDrive BMW M4 Competition Cabrio M xDrive BMW M4 Competition Cabrio M xDrive BMW M4 Competition Cabrio M xDrive BMW M4 Competition Cabrio M xDrive BMW M4 Competition Cabrio M xDrive BMW M4 Competition Cabrio M xDrive BMW M4 Competition Cabrio M xDrive BMW M4 Competition Cabrio M xDrive BMW M4 Competition Cabrio M xDrive BMW M4 Competition Cabrio M xDrive BMW M4 Competition Cabrio M xDrive BMW M4 Competition Cabrio M xDrive BMW M4 Competition Cabrio M xDrive BMW M4 Competition Cabrio M xDrive BMW M5 CS BMW M5 CS BMW M5 CS BMW M5 CS BMW M5 CS BMW M5 CS BMW M5 CS BMW M5 CS BMW M5 CS BMW M5 CS BMW M5 CS BMW M5 CS BMW M5 CS BMW M5 CS BMW M5 CS BMW M5 CS BMW M5 CS BMW M5 CS BMW M5 CS BMW M5 CS

Půl století je ať už v životě člověka nebo automobilové značky velký milník, který si zaslouží náležitou oslavu. Sportovní divize M od BMW slaví letošní rok v předstihu povedeným videem.

Vznik známé sportovní divize se datuje k roku 1972. Legendárním a premiérovým modelem M se stal závodní vůz BMW M1 s produkcí 453 kusů v letech 1978-1981. Vzniklého šampionátu BMW M1 Procar Championship, který měl dva ročníky, se následně zúčastnili hvězdní závodníci jako Niki Lauda, Nelson Piquet, Alan Jones, Alain Prost, Mario Andretti nebo Carlos Reutemann.

Z původní záminky vytvoření závodní divize rokem 1979 došlo k obratu. BMW přišlo s modelem M535i, který se stal velmi oblíbeným a výkonným vozem mnichovské automobilky. Přesných 50 let bude divize M slavit 24. května. Již teď však začíná BMW s oslavami. První zajímavostí je představení speciálního loga pro modely M, které si budou moci zákazníci u svých “M” modelů objednat místo standardního loga BMW.

Neméně zajímavou formou oslavy 50 let modelů M je vytvoření filmové minisérie k historii sportovní divize. Nyní přišla automobilka s krátkým úvodním videem, kde můžeme spatřit široké spektrum M modelů, která se v průběhu uplynulého půl století dostala na silnice. Jednoznačným heslem této série je “WE ARE M”.

Série je rozdělena do čtyř kapitol. První část se soustředí na rodinné pojetí značky M, kde se řidiči různých M modelů shlukují na jednom místě. Druhá část se bude více soustředit na historii. Ve třetí části nás čeká současnost a hlavně budoucnost v podobě elektrifikace. Čtvrtý a poslední díl série se zaměří na životní styl BMW M.

BMW se na videu snaží ukázat, že M není pouze o automobilech, a tak se kromě M1 Procar, M3, M4, M8 nebo novinek i40 M50 a XM Concept objeví také motocykl M1000 RR.

V průběhu roku přijde BMW M s mnoha novými modely. Milovníci BMW se již nemohou dočkat M3 Touring a M2. U modelu M4 také dojde k návratu označení CSL (Coupé Sport Lightweight). Dvousedadlová “M4ka” by měla být lehčí až o 100 kilogramů a zároveň i výkonnější. 

Autor: Dominik Kovář

Související články

Témata
Avatar - Mokrous
2. 3. 2022 19:26
Jako skoro dobrý.
Asiati tam jsou, míšenci taky, afroafričani taky, baterky taky, budoucnost taky.
Akorát bych teda byl pro zákaz záběrů na protáčející se kolo, protože to vybízí k neuvědomělé a bezohledné jízdě. Takže bych to nahradil záběry na puberťačky na zadních sedadlech a záběry na ukládání nákupu do kufru.
Asi to někde nahlásím, že mě to narušuje mou integritu, jelikož se cítím být zodpovědný capitan slow.
Články odjinud