Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Wiesmann se sám zachrání před konkurzem

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (2)
Letos v létě se objevily první informace o bankrotu automobilky Wiesmann a nyní se výrobce roadsterů a kupé s technikou BMW snaží o vlastní záchranu.

Oznámení o bankrotu německého malosériového výrobce vozů značky Wiesmann přijal soud v Münsteru v srpnu letošního roku. Společnost, která si za dvacet svého působení mezi výrobci sportovních vozů vybudovala pověst značky, která nabízí stroje kombinující styl britských roadsterů padesátých a šedesátých let s německou precizností, se tak dostala do konkurzního řízení.

Nyní ovšem samotný Wiesmann zveřejnil krátkou tiskovou zprávu, podle níž žádá soud o ukončení konkurzu a vedení společnosti se chce domluvit s věřiteli na obnovení výroby. Setkání zástupců Wiesmannu s věřiteli se má uskutečnit 16. prosince a během něj má být projednáno oživení firmy a zároveň její budoucnost.

Společnost Wiesmann byla založena bratry Friedhelmem a Martinem Wiesmannovými. Vývoji dvoumístného roadsteru se věnovali sice od poloviny osmdesátých let, ale nejprve si jejich firma udělala jméno výrobou kvalitních pevných střech pro otevřené vozy, tzv. hardtop, kterou spustila v roce 1989.

Prvním sériovým vozem značky se po pětiletém vývoji stal v roce 1993 roadster s označením MF25, z něj se vyvinul model MF3, který je přímým předkem dvojice MF4 a MF5. V roce 2003 se na autosalonu ve Frankfurtu představilo provedení kupé s označením GT, jehož výroba se rozběhla v roce 2005.

Prozatím poslední novinkou se značkou Wiesmann byl model GT MF4-CS, jehož premiéra se odehrála na letošním autosalonu v Ženevě. Čtyřlitrový osmiválec tohoto kupé disponuje výkonem 309 kW (420 k) a točivým momentem 400 Nm. Prostřednictvím sedmistupňové dvouspojkové převodovky jsou poháněna zadní kola. Stroj s pohotovostní hmotností 1350 kg zvládne akceleraci z 0 na 100 km/h za 4,4 s a dosáhne maximální rychlosti 293 km/h. Wiesmann GT MF4-CS měl vzniknout v sérii 25 vozů k 25. výročí založení rodinného podniku.

Ekonomická krize v posledních letech položila na lopatky celou řadu malosériových nebo úzce specializovaných automobilek v Evropě. Jednou z nich byl například Gumpert, který se dostal do konkurzu na podzim loňského roku a ještě letos na jaře vypadala jeho budoucnost slibně, ale koncem léta byl ohlášen jeho konec. Loňský rok byl pak poslední pro německé značky Melkus a Artega.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (2)
Avatar - flyboyeda
29. 11. 2013 19:04
Wiesmann mám rád, tak doufám , že jim to výjde
hodně štěstí ;-)
Avatar - PlugIN
29. 11. 2013 14:54
Inu
Doufám, že jim to vyjde ... Jejich auta se mi vždy líbili.