Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Willys AW 380 Berlinetta: Šestiválcové retro superauto s tvary Alpine

David Bureš
Diskuze (0)
Motor nového supersportu vyráběného v Itálii nabízí 650 koní. Použitá jednotka patrně pochází od Porsche.

Italské karosárny Maggiora a Viotti se rozhodly oživit legendární značky Willys. Ta je známá především výrobou armádních džípů, v minulosti ale tento název nesl i v Brazílii vyráběný sportovní vůz Willys Interlagos. Právě na něj se Maggiora a Viotti rozhodly navázat modelem AW 380 Berlinetta.

Willys Interlagos znají fanoušci motosportu díky Emersonu Fittipaldimu, který s ním závodil. Automobil byl přeznačkovanou verzí francouzského sporťáku Alpine A108. Z toho důvodu nový model AW 380 Berlinetta připomíná tento model, ještě blíže má pak jeho legendárnějšímu nástupci, Alpine A110.

O pohon nového Willisu se stará u zadní nápravy uložený plochý šestiválec biturbo o objemu 3,8 litru, který dosahuje výkonu 478 kW a točivého momentu 830 N.m. Motor pohání zadní kola a spolupracuje se šestistupňovou automatickou převodovkou. Přestože to Maggiora a Viotti nepřiznaly, zdá se, že pohonné ústrojí pochází od Porsche.

Autoři AW 380 tvrdí, že nový supersport zvládne zrychlit z 0-100 km/h za 2,7 sekundy a jet až rychlostí 340 km/h. Papír ale snese všechno, a tak je tato čísla nutné brát s rezervou.

Willys AW 380 Berlinetta je dlouhý 4.433 mm, široký 1.940 mm a vysoký 1.228 mm, rozvor jeho náprav činí 2.418 mm. Karoserie je vyrobena z karbonových vláken, díky čemuž se pohotovostní hmotnost zastavila na hodnotě 1.350 kilogramů.

Přední nápravu auta tvoří vzpěry MacPherson, vzadu je víceprvkové zavěšení. Přední kola mají 19 palců, vzadu jsou o palec větší. O zastavení se starají karbon-keramické brzdy, s šestipístkovými třmeny vpředu a čtyřpístkovými vzadu. Přední kotouče mají 380 mm, zadní potom 360 mm.

Zatímco Willys Interlagos se vyráběl v Brazílii, Willys AW 380 Berlinetta bude produkován v Itálii, jmenovitě v Turíně. Plány výrobce jsou ambiciózní, vyrobit chce 110 exemplářů tohoto modelu. O první kus již projevila zájem ruská společnost Rumos, která chce vůz prodávat na Balkáně, počítá se rovněž s prodejem ve Spojených arabských emirátech. Zákazníci za AW 380 zaplatí 380.000 eur, tedy asi 10,5 milionu korun.

David Bureš
Diskuze (0)