Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Xiaomi má nový sporťák. Je lehký, elektrický a nestojí ani milion

Xiaomi SC-01
Nový sportovní vůz sice nevyrábí přímo Xiaomi, existuje ale jen díky jeho financování.
Xiaomi SC-01
Xiaomi SC-01
64 Fotogalerie
Michal Dokoupil

Sportovní vozy zatím v Číně téměř nevznikaly, a i těch pár existujících nebylo úspěšných. V posledních letech se situace mění a letos se na trh dostává schopně působící lehký sporťák s podporou Xiaomi.

Xiaomi má v automobilovém světě velké ambice. Kromě vlastní značky, která dnes v prodejích konkuruje na domácím trhu i těm největším automobilkám, ale investuje také do jiných výrobců. Ve spolupráci s Chery skrze svou divizi Smartmi provozuje značku iCar, která má brzy přijít i do Evropy. Financuje ale také malý čínský startup China Car Custom, který začal jako tuningová dílna, ale poté se dal i na vlastní vývoj. Jedním z vedoucích manažerů malé firmy z Tianjinu je spoluzakladatel Xiaomi Liu Dezheng.

Prvním produktem je vůz nazvaný Small Sports Car SC01, tedy doslova „malý sportovní vůz“. O jeho existenci se ví již delší dobu, první koncept se ostatně ukázal už v roce 2022. Až teď se ale novinka opravdu dostává do prodeje, zatím na čínském trhu. Zajímavostí je, že vzhledem k chybějící licenci na výrobu automobilů si China Car Custom muselo zvolit automobilku, která licenci má a auto pro ně vyrobí.

Místo Xiaomi byla zvoleno JMEV, což je značka až do roku 2023 vlastněná z poloviny Renaultem a místní automobilkou Jiangling, dnes už plně ve vlastnictví druhé zmíněné. Protože místní regulace přikazují mít na voze značku skutečného výrobce, malý sportovní vůz má také alternativní jméno JMEV 01.

Autíčko připomínající starší Lotusy má 4.106 mm na délku a je jen 1.170 mm vysoké. Pohon zajišťují dva elektromotory s kombinovaným výkonem 320 kW a točivým momentem 560 Nm, auto má tedy pohon všech kol. Baterie NMC o kapacitě 59,5 kWh je kvůli rozložení hmotnosti usazená v podvozku v poloze uprostřed-vzadu, tedy pod sedačkami blíže zadní nápravě.

Celková hmotnost elektromobilu, využívajícího trubkový rám pokrytý panely karoserie, je velmi slušných 1.365 kg. I přes relativně nízký výkon se tak auto dostane na stovku za 3,9 sekundy a rozjede se na 200 km/h. Dojezd je 520 km v příliš optimistickém čínském cyklu CLTC, výkon nabíjení není udán.

Video placeholder
Xiaomi SU7 C-NCAP Safety Test • Zdroj: C-NCAP

Velmi jednoduchý je interiér, který nemá ani displej multimédií, což je na čínský vůz unikátní. Spoléhá tedy primárně na tlačítka, která má rozmístěná i na stropě. Auto mimochodem zvládá i funkci V2L, tedy napájení spotřebičů z trakční baterie.

V Číně si malý sporťák mohou zájemci koupit za cenu začínající na 229.800 CNY, tedy v přepočtu asi 698.000 Kč. Zahájení prodejů neprovázela žádná velká akce, jak je na tamním trhu obvykle, zakladatel China Car Custom Feng Xiaotong se spokojil s příspěvkem obsahujícím cenu a pár fotek na sociální síti Weibo.

Zdroj: Autohome, Zdroj foto: Autohome, Zdroj videa: C-NCAP