Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Yamaha Niken
Yamaha Niken
Yamaha Niken
Yamaha Niken
12
Fotogalerie

Yamaha prezentuje tříkolový Niken pro doprovod slavných cyklistických závodů

Yamaha Niken se stala začátkem letošního roku oficiálním motocyklem populárních cyklistických závodu a nyní je tento výjimečný tříkolový motocykl k vidění ve službách pořadatelů Giro d'Italia.

Yamaha počátkem letošního roku zahájila tříleté partnerství s A.S.O. a RCS Sports jako oficiální dodavatel pořadatelských a doprovodných motocyklů Niken pro řadu více či méně významných cyklistických závodů pořádaných ve Francii, Itálii, Španělsku a Belgii.

První cyklistické závody, jejichž součástí byly i tříkolové motocykly Yamaha Niken probíhaly v Italii, Francii a Belgii již v březnu a dubnu letošního roku. Nejvíce pozornosti ovšem přitahuje jejich účast na trojici velkých závodů, jimiž jsou Giro d'Italia, Tour de France a La Vuelta.

První jmenovaný podnik odstartoval 11. května a po jednadvaceti etapách a 3518,5 kilometrech skončí 2. června. Yamahy Niken během Giro d'Italia nesou jeho barvy na zavěšení předních kol a větrných štítcích.

Yamaha připomíná, že její tříkolové motocykly budu i k vidění i během 106. ročníku Tour de France. Ten odstartuje 6. července a do cíle dorazí po jednadvaceti etapách 28. července. Následovat pak bude ještě La Vuelta ve Španělsku, startující 24 srpna. Tento podnik rovněž nabídne 21 etap, jeho trasa je dlouhá 3272,2 km a cílem projedou závodníci 15. září 2019.

 

Yamaha odhalila koncept pojmenovaný Niken na podzim roku 2017 a vzápětí jej proměnila v sériový model. Návštěvníkům milánského veletrhu EICMA 2018 pak představila nové provedení tohoto modelu, které dává označením Niken GT jasně najevo, že je zaměřeno na cestování.

Model Niken při svém představení i následném uvedení na trh zaujal svým futuristickým designem a především řešením podvozku, resp. zavěšením a odpružením dvojice předních kol, využívajícím koncepci pojmenovanou Leaning Multi Wheeler, a umožňující velké úhly náklonu až do 45 stupňů.

 

Dvojice předních 15palcových kol má zajišťovat vyšší stabilitu stroje a zvyšovat pocit jistoty při jízdě po nekvalitním povrchu, ale zároveň nemá zvolená konstrukce zavěšení a odpružení předních kol nijak omezovat náklony v zatáčkách.

K pohonu modelu Niken slouží kapalinou chlazený řadový tříválec DOHC se vstřikováním paliva o objemu 847 cm3 s nejvyšším výkonem 84,6 kW (115 k) při 10.000 min-1 a točivým momentem 87,5 N.m při 8500 min-1. Tyto hodnoty míří na zadní 17palcové kolo prostřednictvím šestistupňové převodovky.

Zdroj: Yamaha Motor Company