Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Yamaha XSR700 jako café racer a scrambler v podání Rough Crafts

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
Čerstvým příspěvkem do programu Yard Built japonské značky Yamaha je dvojice úprav modelu XSR700, dokazující, že tento stroj lze lehce upravit do velmi odlišných stylů.

Yamaha prostřednictvím svého programu Yard Built spolupracuje s úpravci motorek a veřejností nejlépe přijaté stavby jsou inspirací pro sériové modely. V současnosti má tento projekt, který byl spuštěn v roce 2013, na svém kontě již přes pětatřicet přestaveb strojů s překříženými ladičkami na nádrži.

Nejnovějšími veřejnosti prezentovanými zástupci projektu Yard Built jsou dvě úpravy Yamahy XSR700, které připravil Winston Yeh ve své dílně Rough Crafts na Tchaj-wanu, který se již v rámci programu prezentoval v roce 2015 se svou přestavbou modelu XJR1300 pojmenovanou The Guerilla Four.

Yamaha model XSR700 nabízí v rámci své řady Sport Heritage jako moderní naháč, který má spojovat moderní techniku v podobě svého dvouválce a konstrukce rámu s řadou tradičních řešení.

Winston Yeh při svých úpravách nijak nezasahoval do rámu, řešení zadní kyvné vidlice či kapalinou chlazeného řadového dvouválce, poskytujícího z objemu 689 cm3 výkon 55 kW (74,8 k) při 9000 min-1 a točivý moment 68 N.m při 6500 min-1.

Přesto se povedlo stvořit na první pohled dvě velmi odlišné podoby jednoho stroje. První z nich představuje café racer pojmenovaný The Corsa Scorcher, zatímco druhý je scramblerem se jménem The Soil Scorpion. Proměna Yamahy XSR700 v jeden nebo druhý přitom díky chytře navrženým novým dílům a využití již existujících komponentů nezabere více než jednu hodinu.

Winston Yeh totiž pro upravu XSR700 navrhl sadu, která umožňuje stvořit motorku odpovídající nejrůznějším stylům. Café racer i scrambler totiž vedle rámu, zadní kyvné vidlice a motoru spojuje i plně stavitelná přední vidlice X2E od Shark Factory, která zvládne jízdu v terénu i na silnici a jednodílná kapota z uhlíkových vláken, která kryje palivovou nádrž a nese sedlo.

Pro café racer jsou pak použita ultra lehká karbonová kola Rotobox se silničním obutím, nízká řídítka a titanová koncovka výfuku Akrapovič z modelu YZF-R1, zatímco scrambler má terénní pneumatiky na kovaných kolech od Wukawa Industry Co., širší řídítka a odlišný výfuk značky Akrapovič.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)