Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Yamaha YZF-R3 nastupuje s ostřejší vizáží a novým podvozkem

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
Yamaha YZF-R3 ve své nejnovější podobě rozvíjí přednosti dosavadního provedení a přidává k nim design inspirovaný závodním speciálem YZR-M1 MotoGP spolu s řadou novinek v oblasti techniky a výbavy.

Yamaha krátce po odhalení nové generace modelu YZF-R125 představila i novou podobu v hierarchii jejích supersportů nad ním usazené YZF-R3. Ta se vydává v jeho stopách a svým vzhledem se přibližuje čtyřválcům YZF-R6 a YZF-R1 spolu s YZF-R1M.

Yamaha YZF-R3 i nadále zůstává lehkým supersportovním motocyklem určeným především pro držitele řidičského oprávnění A2, ale zároveň se díky svému designu inspirovanému závodním speciálem YZR-M1 MotoGP přibližuje svým větším příbuzným.

Při vývoji nového provedení kapot se díky testování v aerodynamickém tunelu i na závodních okruzích povedlo dosáhnout snížení odporu vzduchu o sedm procent, což se pozitivně projevuje na jízdních vlastnostech i zvýšení maximální rychlosti a to až o 8 km/h.

Nové kapoty, v jejichž přídí jsou usazeny dva nové LED světlomety inspirované modelem YZF-R1, ukrývají kompaktní a lehký trubkový rám z oceli s vysokou pevností v tahu. V něm je pak zavěšen známý kapalinou chlazený dvouválec o objemu 321 cm3 s rozvodem DOHC, disponující nejvyšším výkonem 30,9 kW (42 k) při 10.750 min-1 a točivým momentem 29,6 N.m při 9.000 min-1. Tyto hodnoty míří na zadní kolo prostřednictvím šestistupňové převodovky.

Yamaha YZF-R3 se ve své nejnovější podobě ovšem vedle nových kapot může pochlubit i přepracovaným podvozek, u nějž zásadní novinku představuje nová 37mm upside-down přední vidlice značky Kayba, nahrazující dosavadní klasické provedení. Brzdový systém využívá vpředu kotouč o průměru 298 mm a vzadu o průměru 220 mm. Kontakt s vozovkou zajišťují lehká kola obutá do pneumatik o rozměrech 110/70-17M/C 54H vpředu a 140/70-17M/C 66H a vzadu.

Další zásadní změny oproti dosavadní YZF-R3 představují vedle nového designu a přepracovaného podvozku i snížená palivová nádrž a upravená poloha řídítek spolu s novým multifunkčním digitálním přístrojovým štítem.

Yamaha uvádí, že model YZF-R3 ve své nové generaci bude u jejích prodejců dostupný v březnu roku 2019. Na výběr přitom bude ze dvou barevných provedení, z nichž o první kombinuje modrou s černou, zatímco to druhé sází pouze na černou.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)