Z Číny unikly fotografie nového elektrického BMW řady 3
Elektrický sedan trojkové řady s elektrickým pohonem by se mohl představit v příštím roce pod označením i3.
Z čínské patentové kanceláře, která je zdrojem mnoha předčasných informacích o chystaných modelech, unikly snímky nového elektrického BMW trojkové řady, které by mělo být představeno zřejmě již v příštím roce.
Zatím není jasné, zda se bude jednat o pouze čínský, nebo globální model dostupný také v Evropě. Je však téměř jisté, že hlavním konkurentem vozu bude Tesla Model 3, případně i připravovaný elektrický vlajkový sedan Citroën C5X.
Další spekulace se pak točí kolem názvu nového modelu. Na víku zavazadelníku se sice objevuje plaketka i3, tento název už ale automobilka použila pro svůj elektrický hatchback. Na oficiální název i upřesnění cílových trhů si tedy ještě budeme muset počkat, pojďme se ale blíž zaměřit na fotky, které BMW muselo poskytnout čínské patentové kanceláři v rámci homologace pro čínské silnice.
Po designové stránce elektrický sedan evidentně vychází ze standardní trojkové řady, jeho příď ale dostala uzavřenou masku chladiče se specifickým dekorem a nový nárazník, připomínající některými tvary nárazníky elektrického SUV iX3. Vzadu pak můžeme vidět opět nový nárazník s upraveným difuzorem, který nenarušuje žádný výfuk.
Při pohledu z profilu zaujmou především nová litá kola, která v rámci optimalizace aerodynamiky dostala speciální tvary. Nástavce prahů jsou pak ve srovnání s klasickým BMW trojkové řady nepatrně prodloužené, zřejmě aby zakryly baterie a elektrické pohonné ústrojí.
O technice zatím nemáme žádné konkrétní informace, předpokládá se však, že nové elektrické BMW trojkové řady bude postaveno na modulární platformě BMW CLAR, podobně jako elektrické čtyřdveřové kupé BMW i4, se kterým by tak trojkový sedan mohl sdílet komponenty.
BMW i4 je přitom nyní dostupné ve verzích eDrive40 a M50, které sdílejí baterii s kapacitou 80,7 kWh. Slabší eDrive ovšem nabízí nejvyšší výkon „pouze“ 250 kW na zadních kolech, maximální rychlost 190 km/h a dojezd až 590 km (dle WLTP). Vrcholný elektromobil M50 posílá na všechna kola 400 kW, uhání až 225 km/h a jeho maximální dojezd je až 510 km (dle WLTP).
S ohledem na podobné rozměry a očekávanou hmotnost by se mohly parametry obou vozů shodovat, na bližší informace si ale budeme muset počkat až do příštího roku, kdy by měl být nový model oficiálně představen.