Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Z Hirošimy do Frankfurtu s Mazdou 3: Den druhý

Aleš Jungmann Aleš Jungmann 4. 8. 2013
32
8
Zobrazit náhledy (32)
Fotogalerie den 2. Fotogalerie den 2. Fotogalerie den 2. Fotogalerie den 2. Fotogalerie den 2. Fotogalerie den 2. Fotogalerie den 2. Fotogalerie den 2. Fotogalerie den 2. Fotogalerie den 2. Fotogalerie den 2. Fotogalerie den 2. Fotogalerie den 2. Fotogalerie den 2. Fotogalerie den 2. Fotogalerie den 2. Fotogalerie den 2. Fotogalerie den 2. Fotogalerie den 2. Fotogalerie den 2. Fotogalerie den 2. Fotogalerie den 2. Fotogalerie den 2. Fotogalerie den 2. Fotogalerie den 2. Fotogalerie den 2. Fotogalerie den 2.
Redaktor Auto.cz se nám ohlásil z hotelu Vostok ve městě Birobidžan, kam se přesunul konvoj osmi vozů Mazda 3 mířící z Hirošimy na autosalon ve Frankfurtu nad Mohanem.

Birobidžan je město s necelými 80.000 obyvateli, založené na soutoku řeky Biry a Bidžanu. Ospalou vesničku, založenou roku 1915, mělo oživit zřízení Židovské autonomní oblasti v meziválečném období podle Stalinova plánu. Projekt však zkrachoval a v hlavním městě oblasti Birobidžanu je v současnosti židovská komunita velmi malá. Kdo by chtěl vědět více, doporučujeme film „L'chajim, soudruhu Staline“. Mimochodem, socha Stalina je na hlavní třídě dodnes (v blízkosti pečlivě udržovaných budov státní správy). A jenom kousek od ní je v parčíku tank, sloužící jako atrakce pro místní děti.

Druhý den naší cesty byl o poznání klidnější než ten první: na rozbité cesty jsme si již zvykli (z olejové vany naštěstí nic neteče) a neustálou blízkost čínských hranic či Transsibiřské magistrály bereme zkrátka jako fakt. Spotřeba se po dnešních asi 540 kilometrech lehce zvýšila na 6,1 litru naturalu (mimochodem, na benzinkách běžně koupíte palivo s oktanovým číslem 80 až 98). Může za to občasné stání na kraji silnice, kdy klimatizace stále pracuje na plné obrátky: dneska bylo 31 °C a vysoká vlhkost vzduchu. V Česku je ještě tepleji, ale rozhodně v naší kotlině není tak nepříjemné dusno.

mazda jizdnidojmy reportaze mazda jizdnidojmy reportaze

Mimochodem, kotlina: Východně od hraniční řeky Ussuri, podél které jsme jeli na sever, se rozkládá ohromná rovina, plná roztroušených skupinek listnatých stromů, jezírek a vysokých travin. Jestli máte rádi takové ty dechberoucí záběry z pořadů o přírodě, tak zde byste si rozhodně přišli na své. Jak jsem byl poučen, tak v jezírkách rostou nejen lekníny, ale také lotosy.

Na silnicích je vidět neuvěřitelné množství policistů. Člověk by ani nevěřil, že jich tu v takovém „zapadákově“ může být tolik. Velmi často také měří rychlost, jak jsem však zatím vypozoroval, bývá to většinou v docela dobře obhajitelných místech jako před nepříjemnou zatáčkou, ve vesnici nebo na úseku s velkými dírami. Kéž by i u nás měřili na logických místech a byli v provozu vidět…

Ale pojďme se také trochu více věnovat našemu automobilu: jedné z osmi hatchbacků Mazda 3 s dvoulitrovým čtyřválcem o výkonu 88 kW. Ten je příjemným společníkem pro klidnou jízdu, občas mu však zkrátka (i kvůli 340 kg, které má kvůli nám a našim věcem na starosti) odspodu chybí točivý moment. S tím si ale řidič rád poradí, protože šestistupňová manuální převodovka je opravdu parádní: přesná, s krátkými a skvěle vymezenými dráhami a mechanicky „poctivým“ pocitem v kulise. Nad čtyřmi tisíci otáček je motor ve svém živlu, řízení je přesné a automobil se v zatáčkách dobře drží silnice. I na šestnáctipalcových kolech jezdí hezky a hlavně komfortně. Nikde nic nevrže a tlumiče odvádějí nezáviděníhodnou práci pečlivě a tiše.

mazda jizdnidojmy reportaze mazda jizdnidojmy reportaze

Multimediální systém ještě nemá konečnou verzi software, i přesto se s ním pracuje bez problémů a barevná obrazovka nejen dobře vypadá, ale je také čitelná i na slunci. Kéž by takovýto systém co nejrychleji dostala Mazda 6, která teď vypadá tak trochu jako chudý příbuzný. Co nás však velmi vytáčí je loketní opěrka s malinkým výběžkem měkčené gumy, na který se máte teoreticky strefit – není nám to ani trochu pohodlné. Uvidíme, zda s tím Mazda v sériových modelech ještě něco udělá. Designový výběžek středového tunelu pod levým kolenem spolujezdce je naprosto zbytečný, dobrou zprávou však je, že nám vadí jenom pocitově: naštěstí nikde netlačí.

Dnes jsme na oběd dorazili do Chabarovsku, který lze označit za perlu zdejšího kraje: ulice jsou čisté, velká část patrových domů má hezkou fasádu (to jsme mimo Vladivostok viděli snad poprvé) a všude je hodně zeleně. V čínské restauraci jsme dostali různá masa s hranolky a nezbytnou brusinkovou limonádu. Je bohužel nepsaným pravidlem, že i velká restaurace má jediný záchod s jedním pisoárem a jednou kabinkou! Náladu mi zpravil neuvěřitelně mocný tok řeky Amur, který jsme překonávali v místě, kde má na šířku zhruba 800 metrů. Zkrátka velká země, velké toky…

Protože většinu čtenářů webu Auto.cz tvoří muži, cítím jako reportérskou povinnost podat alespoň základní informace o zdejších děvčatech. Na základě zběžného průzkumu (bližší průzkum byl partnerkou výslovně zakázán) jsou zde vskutku pěkná děvčata – drtivá většina z nich má hezkou postavu a je na první pohled jasné, že o sebe dbají. V diskuzi pod článkem z prvního dne se kdosi ptal na ozbrojený doprovod. Inu, nic takového nemáme, zato máme již zmíněného kněze a asi třicetiletou ruskou průvodkyni se zašpičatělými předními zuby.

Abych ale nekončil takto drsně: dnes jsme znovu potkali australského „kolegu“ se starým Volkswagenem Transporter, který si to z Vladivostoku namířil až do Londýna. Je to takový typický pohodář: je mu jedno kdy tam dorazí a vlastně ještě ani neví, co bude dělat potom a jestli se náhodou v Londýně neusadí. To my víme poměrně přesně, že zítra musíme být ve městě Blagověščensk na samé hranici s Čínou, do které se díky bezcelní zóně, doufejme, podíváme. Tak zase zítra!

mazda jizdnidojmy reportaze mazda jizdnidojmy reportaze

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - Luigiko
Trasa?
| 6. 8. 2013
Dakujem pekne, idem to hned pozriet.
Chcem to absolvovat Skodou Fabia II, preto ma aj zaujalo, ze relativne podobna Mazda 3 to ide opacnym smerom :-)
Dievcata
| 6. 8. 2013
Chce to nejaku fotku (najlepsie niekolko) ako tie krasavice vyzeraju.
Avatar - 1975ak
Trasa?
| 5. 8. 2013
Užgorod, Kiev, Moskva, a pak na východ po Moskevským traktu (Kazaň, Omsk,Novosibirsk, Irkutsk) . Až do Ulan -Ude je to celý po asfaltu, cca 8000 km . No a pak jde o to čím a v jakém období pojedeš, protože dál jsou úseky, které občas nejsou zcela sjízdné. :'-(
Avatar - Luigiko
Indikator trasy
| 5. 8. 2013
Mohli by ste sem vlozit nejaky indikator trasy ;-)
Rad by som absolvoval trasu z Europy do Japonska autom a optimalnu trasu si rad necham poradit :-)
Avatar - 1975ak
Rusko
| 5. 8. 2013
Tak pozdravujte v Ulan-Ude. Je to 10 let co jsme dali cestu u Ulan Ude do Moskvy a domů v Tatře 805. To byla jiná jízda než máte vy dnes. Cesta je cíl.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku