Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Za tyhle odrbané sedačky někdo chce 2 miliony. Jsou prý z prototypu automobilové legendy

Jan Zajíc Jan Zajíc 30. 9. 2020 • 23:50
17
3
Zobrazit náhledy (17)
Sedačky z Chevrolet Corvette EX-52 "Motorama" Show Car Sedačky z Chevrolet Corvette EX-52 "Motorama" Show Car Sedačky z Chevrolet Corvette EX-52 "Motorama" Show Car Sedačky z Chevrolet Corvette EX-52 "Motorama" Show Car Chevrolet Corvette EX-52 "Motorama" Show Car Chevrolet Corvette EX-52 "Motorama" Show Car Chevrolet Corvette EX-52 "Motorama" Show Car Chevrolet Corvette EX-52 "Motorama" Show Car Chevrolet Corvette EX-52 "Motorama" Show Car Chevrolet Corvette EX-52 "Motorama" Show Car Chevrolet Corvette EX-52 "Motorama" Show Car Chevrolet Corvette EX-52 "Motorama" Show Car

Na první pohled vypadají jako sedačky, které patří do kontejneru na odpad. Ve skutečnosti má jít o pozoruhodnou automobilovou památku.

Na portálu ebay jsme narazili na jeden zajímavý inzerát, v němž prodejce nabízí staré a odrbané sedačky za 90 tisíc dolarů, což jsou v přepočtu asi dva miliony korun.

Ano, vypadá to jako naprostá šílenost. Prodejce však věří, že má pro tak vysokou požadovanou částku dobrý důvod. Podle něj tato sedadla pocházejí z vůbec prvního prototypu Chevroletu Corvette.

A údajně má také důkazy. Do inzerátu alespoň přiložil fotky onoho prototypu a odvolává se také na posudek Kennetha W. Kaysera, odborníka na historii legendárního amerického sporťáku.

Na začátku vývoje vozu, který dnes známe jako Corvette, byl takzvaný Project Opel. V prosinci roku 1952 v rámci programu vznikl první prototyp s označením EX-52, později přejmenovaný na Cougar, který se v lednu roku 1953 ukázal veřejnosti na akci GM Autorama v New Yorku. Po představení plánované auto dostalo nové jméno - Corvette.

V General Motors postavili i další prototypy, ale o ty nám nyní nejde. Důležitý je ten první, který se údajně v červnu 1953 přestěhoval do továrny Chevrolet ve Flintu (stát Michigan), kde podstoupil jakousi "modernizaci", jejímž cílem bylo, aby sporťák vypadal jako chystané produkční auto.

Koncept tedy dostal nové díly, jiné čelní sklo, nový lak karoserie, odlišné nárazníky a podobně. Změnil se také interiér. Pak Corvette vyrazila na reklamní šňůru po Spojených státech. Po jejím ukončení měl být (a jistě i byl) prototyp zničen.

Možná už tušíte, že součástí zmíněné modernizace interiéru byla také výměna sedadel. Právě díky tomu se podle prodejce ty původní, které byly z později zničeného prototypu vyjmuty, dochovaly až do současnosti. Přestože podle všeho vystřídaly několik majitelů, "přežily zkoušku času", jak se vzletně píše v inzerátu.

Tak co? Jak věrohodně vám tento příběh zní?

video

Související články

Témata
1. 10. 2020 11:55
Re: No, chtít muže...
Dnes uz fakt ludia nevedia za co pytat peniaze...
1. 10. 2020 09:52
Re: No, chtít muže...
Nějaký prachatý trouba se najde :-) :-)
1. 10. 2020 00:13
No, chtít muže...
...ale to je tak všechno! :-[]

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku