Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Záchrana Nissanu v Evropě? Zřejmě konec sporťáků a důraz na SUV

Ondřej Mára Ondřej Mára 19. 5. 2020 • 11:02
25
11
Zobrazit náhledy (25)
Nissan Nissan Nissan Nissan Nissan Nissan Nissan Nissan Nissan Nissan Nissan Nissan Nissan Nissan Nissan Nissan Nissan Nissan Nissan Nissan Qashqai

Řešením současných potíží Nissanu na evropském trhu by měla být rozsáhlá restrukturalizace, která může přinést několik zásadních změn v nabídce.

Není žádným tajemstvím, že automobilka Nissan v současnosti není v nejlepší kondici. Její pověst utrpěla po zatčení bývalého předsedy správní rady Carlose Ghosna a v poslední době ji trápí i poměrně nízké prodeje.

Řešením by se měla stát poměrně rozsáhlá restrukturalizace, která by měla během tří let situace stabilizovat a obrátit k lepšímu. Její prezentace je sice naplánována až na 28. května, díky třem anonymním zdrojům, které poskytly rozhovor pro agenturu Reuters, však již nyní známe její hrubé obrysy.

Podle v současnosti dostupných informací by měl Nissan upevnit svou pozici na evropském trhu především důraznější orientací na SUV a užitkové vozy, velkou roli by ovšem měla sehrát i bližší spolupráce s automobilkou Renault, se kterou tvoří japonská automobilka alianci.

Co by se tedy mělo změnit? Začněme od britského závodu Nissan v Soutlerland, který by měl přejít ze tří denních směn pouze na dvě. Současně by se však závod měl stát klíčovým pro výrobu SUV – a to nejen automobilky Nissan. Současná produkce SUV modelů Nissan Qashqai a Juke by se totiž do budoucna mohla rozšířit i o výrobu SUV modelů Renalut Captur a Kadjar, pod jejichž karoseriemi nalezneme stejnou platformu.

Horší vyhlídky má ale španělský závod Nissanu v Barceloně, který v současnosti vyrábí pick-upy Nissan Navara, Renault Alaskan a brzy definitivně ukončí výrobu Mercedesu X-Class. Tento závod by totiž mohl být od budoucna uzavřen, což by znamenalo ztrátu až 3.000 pracovních místu.

Dělení prací

V rámci restrukturalizace by si navíc Nissan mohl s Renaultem rozdělit úkoly na evropském trhu podle schématu „vůdce/následovník“. Japonská automobilka by se přitom měla stát vůdcem ve vývoji nových SUV a crossoverů, vybavených spalovacími, hybridními i čistě elektrickými motorizacemi. V oblasti užitkových vozů by se pak vůdcem stal Renault a Nissan by měl roli následovníka.

Toto rozdělení rolí, se kterým měl přijít současný ředitel Nissanu Ashwani Gupta a které údajně vzbudilo mezi členy představenstva velký zájem, by mělo oběma automobilkám usnadnit sdílení technologií a výrobních kapacit, obě by však mohly vyvíjet technologie a produkty samostatně, díky čemuž by obě automobilky zůstaly nezávislé a snadno rozlišitelné.

Součástí plánu by ovšem mělo být i výrazné zúžení nabídky Nissanu, ze které by mohly vypadnout modely jako 370Z, GT-R nebo Navara. Hlavními pilíři nabídky by pak do budoucna měla být především SUV Qashqai, Juke a X-Trail, ke kterým se do budoucna přidá i elektrický crossover vycházející z konceptu Ariya. Nabídku by pak měly doplňovat menší městské vozy a užitkové vozy od Renaultu.

Zásah do evropského působení Nissanu tak bude citelný, ale zřejmě nevyhnutelný. Prodeje v Evropě totiž tvoří pouze desetinu z celkového globálního byznysu automobilky a šance na zvýšení ziskovosti jsou podle jednoho ze zdrojů jen velmi malé. Přesto chce automobilka v regionu zůstat, aby dokázala držet krok s různými regulacemi a zůstala tak technologicky konkurenceschopná.

Související články

Témata
21. 5. 2020 10:27
Sportove modely
Tak asi si musime na to zvyknut ze niektore sportove modely automobilka vypusti. Co je teda smutne ze tu budeme vsetci jazdit v nevyraznych krabiciach. Ale doba je taka ze ani mladi ludia netuzia po sportovych autach. Nejaky kombik, alebo SUV je je pre nich vhodnejsie, pohodlnejsie, vacsi priestor, viac ludi sa odvezie, mensia spotreba, a ked si vyberu este motor s turbom tak v podstate aj to zrychlenie maju podobne a na tu ich sportovu jazdu im to staci :-(
Ale v porovnani s tymto mojim nazorom nerozumiem preco sa tak uz roky dari trebars Mazde MX5 :D
20. 5. 2020 22:26
autotesty
Píšu, že Nissan v Európe konci.
Avatar - Blue Sun
20. 5. 2020 18:38
Re: Nissan
No právě. A dnes jich máš kolik? V každé třídě ještě tři varianty - klasiku, MPV, SUV... t
20. 5. 2020 09:59
Re: Nissan
A tak co si budeme nalhavat, drive automobilkam stacili tri-ctyri modely :
Polo - Golf - Passat
Fiesta - Escort - Mondeo
atd.
20. 5. 2020 09:29
Nissan
Môj názor je taký že ak automobilka nemá v ponuke auto segmentu C tj.Focus,Golf,Astra atď tak jednoducho je odsúdená prakticky na zánik viď Alfa alebo Lancia alebo Nissan.Nie každý chce SUV alebo Crossover.A to som čítal že Renault chce zarezať Megane.Reálne aspoň v mojom okolí je drvivá väčšina áut v segmente BaC ktoré plnia funkciu rodinných áut.Takže pokial Nissan neurobí konkurencie schopné auto ako v minulosti napr. Almeru povedzme v cene 15-17 000 Eur bude mať velké problémy naďalej. :no: Aj keď Qashqai aj nový Juke sú pekné.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku